Informace o změně logotypu operátora jsme vám přinesli již včera. To se ale nikdo ze zástupců Oskara nechtěl k uniklé informaci vyjádřit. Každopádně si u nás můžete prohlédnout nové logo už dnes.
Na první pohled se liší od ostatních operátorů, které Vodafone doposud spolkl. Při postupné "vodafonizaci" používal nadnárodní operátor především dva typy změn logotypů.
V prvním případě šlo pouze o přidání loga Vodafone pod logo stávajícího operátora. To je možné vidět i portugalského Telecelu a nebo třeba nizozemského Libertelu.
Druhý přístup byl mnohem razantnější. Logo pohlceného operátora bylo orámováno červenou SIM kartou s výrazným logotypem Vodafone naspodu. Tímto prošlo třeba logo hongkongského operátora SmarTone.
Někteří operátoři ze skupiny Vodafone si zatím nechávají logo vlastní, ale na svých stránkách mají unifikovaný červený spodek svého vlastníka.
Jak Vodafone mění loga?
Takzvané dvouznačkové období trvá většinou tak dlouho, než si na něj zákazníci zvyknou. Například v případě konkurenčního T-Mobile trvalo přejmenování z Paegasu zhruba čtyři měsíce.
Vodafone zpravidla nechává žít starý název vedle své globální značky celý rok. Taková je praxe z ostatních zemí, kam Vodafone přišel. Mezi prvními přecházeli Španělé a Portugalci, ale téhož osudu se dočkal i německý D2, italský Omnitel nebo řecký Panafon.
Jak probíhal prodej Oskara?
Prodej našeho nejmladšího operátora jsme sledovali od jeho úplného počátku. O zájmu Vodafonu o Oskar jsme vás v březnu jako první informovali na Mobil.cz, ale i v Mladé frontě DNES.
S historií a nabídkou největšího světového operátora jsme vás seznámili ještě v průběhu března. Později jsme vám přinesli i analýzy, nakolik změní vstup Vodafone českou telekomunikační scénu.