Během loňského roku jim vždy na určitou dobu nabídl bezplatné využívání speciálních nabídek − třeba zvýhodněného volání na pevnou linku nebo levnějších dlouhých hovorů.
Po uplynutí několika měsíců se služba automaticky zpoplatnila, a to nejméně desítkami korun měsíčně. O tomto kroku byli zákazníci podle vyjádření operátora včas informováni textovou zprávou. - více zde
Řada z nich si ale v internetových diskusích stěžovala, že žádnou zprávu neobdrželi a peníze si začal operátor strhávat bez upozornění. "Zprávy v drtivé většině byly odeslány, zákazník jim však nevěnoval pozornost,“ oponuje mluvčí operátora Martina Kemrová.
Přesto firma podle jejího vyjádření změnila způsob, jakým se z bezplatných balíčků stávají placené. "Na konci promo období se služba automaticky deaktivuje,“ tvrdí Kemrová. Podle ní se tak děje už nejméně čtvrt roku.
I přes tuto změnu se budou muset akcí u T-Mobilu ještě zabývat. V prosinci bylo podáno u Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 4 trestní oznámení na vedení společnosti a další zaměstnance, kteří měli s touto akcí co do činění. Podnět nyní prošetřuje policie.
Advokát Pavel Virág v něm společnost podezřívá ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele či podvodu. "Mohlo by se k němu přidat i více než sto lidí, kteří si na takové chování stěžovali na internetu,“ uvedl Virág.
Zástupci operátora nechtějí trestní oznámení zatím komentovat, protože jej dosud neobdrželi.