iDNES | Rubriky | Hledání | Článek

Slibuje vám něco operátor? Nahrajte si ho, máte na to právo

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chjo, tady si zas někdo hrál s Fotošopem...

8-oRvRvRv

  • 16.9.2011 17:24
Papežštější než papež

No, já bych řekl, že ty zákony se hodně překrucují a každý si je vykládá tak, jak se mu hodí do krámu. Realita je imho taková, že paušálně tvrdit, že nahrávání hovorů je něco špatného, zakázaného, nebo že s tím musí protistrana souhlasit je blbost. Vždy záleží co nahrávám, kde to nahrávám a koho nahrávám. Pokud budu nahrávat kolegův rozhovor s milenkou je to úplně jiná situace, než když budu nahrávat rozhovor např. s příslušníkem městské policie při výkonu jeho práce. V tom druhém případě je možnost takový rozhovor nejen nahrát, ale i beztrestně zveřejnit. Poslat ale záznam  rozhovoru s milenkou byť jen manželce je zcela mimo zákon. Ochrana osobnosti není pro všechny stejná - politik musí např. strpět zásahy, které si obyčejný člověk líbit nemusí a analogicky to platí i o lidech co telefonují v rámci svých pracovních povinností. To platí samozřejmě nejen pro audio, ale i pro videozáznamy. Podvodníkům a lajdákům ze státní správy se hodí jakýkoliv překroutitelný zákon.

  • 15.9.2011 15:43
Re: Papežštější než papež

Článek čerpal z tohoto http://www.odposlechy.com/pravni-rozbor/ - je to tam srozumitelne popsano.

  • 15.9.2011 16:31
infolinka

Operátor musí s nahrávkou ze strany zákazníka výslovně souhlasit.

  • 15.9.2011 14:13
Re: infolinka

Ano přesně tak. I zákazníka když infolinka nahrává je o tom informován.

:-)

  • 15.9.2011 14:54
Re: infolinka

Ale ani zákazník nedává VÝSLOVNÝ souhlas ;-) Podle mne na to plně stačí souhlas konkludentní :-P Něco jiného by bylo, kdybych ten záznam následně někde na netu zveřejnil, to už by podle mne bylo za hranou. Ale pokud ho pořizuji pro vlastní potřebu a pro potřebu vlastní ochrany (třeba i před soudem), pak je to podle mne i právně v pořádku.

  • 15.9.2011 15:01
Re: infolinka

Nesmysl.

  • doktor_bota
  • 15.9.2011 15:33
Pro iPhone dokonce žádná podobná aplikace neexistuje

Terezo, Terezo...

http://www.brighthub.com/mobile/iphone/articles/82001.aspx

  • josef.hala
  • 15.9.2011 12:36
Re: Pro iPhone dokonce žádná podobná aplikace neexistuje

Mno, uděláme to jinak, ano?

http://googleitfor.me/?q=iphone+call+recorder

  • josef.hala
  • 15.9.2011 12:39
Re: Pro iPhone dokonce žádná podobná aplikace neexistuje

Dobrý den,

díky za tip, ale o této aplikaci víme. Podle našich informací a testování  funguje ovšem pouze ve Spojených státech amerických, jedná se totiž o princip nahrávání pomocí volání na jiná čísla.

  • Tereza Merava
  • 15.9.2011 14:14
Chachachachachááááá - jenom to zkuste.

Jednou jsem děvčici nahlásil, že v rámci zkvalitnění mých služeb může být hovor monitorován i z mé strany. Prohlásila, že s tím nesouhlasí, radostně mi poradila, ať si to jdu vyřídit na prodejnu a praštila mi s telefonem.

Následnou mailovou komunikaci se zákaznickým servisem můžu doložit - vysvětlili mi, že operátorka byla v právu, že by mohlo dojít ke zneužití osobních a chráněných dat, blablabla.... To znamená že to, co může jedna strana (firma), nesmí druhá (zákazník) - pardon, vlastně může. Můžu s nahráváním nesouhlasit, ale pak se mnou nebude operátor(ka) mluvit. Zábavné, že?

Takže milá Terezo Meravá, jak kdysi pravil jeden moudrý muž: Zkuste, a pak mluvte.

  • 15.9.2011 11:33
Re: Chachachachachááááá - jenom to zkuste.

Terezka nepíše, že máš "na potkání" všem vykládat, že si hovor nahráváš, otče Semelíku, tak nepindej. Prostě si to nahrej a pouze v případě, že je to skutečně potřeba, vytáhni nahrávku na světlo Boží.:-P

  • doktor_bota
  • 15.9.2011 11:52
Re: Chachachachachááááá - jenom to zkuste.

Já to zkusil a po mých zkušenostech s operátorem, kdy každý z jeho pracovníků call centra tvrdil něco jiného už dnes po nahlášení telef. čísla, jména a kódu pro komunikaci operátory upozorňuji, že stejně jako oni nahrávají mne, já nahrávám je. Jsou z toho docela nesví (k čemu mi to bude a kde to prý budu zveřejňovat ?), ale zatím mi to nikdo nepoložil. Nahrávám si je pro případ opakovaných reklamací s upozorněním, že nahrávku v případě další reklamace zašlu na emaily jejich společnosti.

  • pajasw
  • 15.9.2011 12:03
souhlas

No souhlas přeci nějaký musí každý jeden operátor dát už z titulu své pozice. Měli by to mít zajištěné pracovní smlouvou nebo nějak podobně. Nemůžou očekávat, že souhlas musí dát jen jedna strana (zákazník), ale operátor (člověk) jej dát nemusí.

  • 15.9.2011 10:50
používám

to už 2 roky, mám symbian, velká výhoda. U o2 není problém, jiní operátoři nevím. Nahrávám si automaticky veškerá jednání s jakoukoliv firmou

  • horác
  • 15.9.2011 9:50
Konkludentní souhlas s pořízením záznamu

Ten právní rozbor na http://www.odposlechy.com/pravni-rozbor/ znám už dlouho a na základě konkludentního souhlasu si nahrávám úplně všechny hovory. Už se mi to vyplatilo, když protistrana později tvrdila že dohoda zněla zcela jinak. Po poslechu jejího vlastního hovoru jí sklaplo ;-)

  • 15.9.2011 8:11
Nahrávání

Když někam zavolám a ozve se: "Upozorňujeme, že (v rámci zkvalitňování služeb) může být hovor nahráván."

To se dá vyložit i tak, že mi povolují si hovor nahrát - může být nahráván.

  • 15.9.2011 3:24
Re: Nahrávání

Lepší je při spojení říct: "Dobrý den Franta Novák, chci vás upozornit, že z mé strany bude hovor též nahráván"

On se pak kolikrát takový pracovník víc snaží postupovat korektně.

  • michalnadlabem
  • 15.9.2011 7:52
Re: Nahrávání

to jsem kdysi zkusil (když jsem se dohadoval o účtu za telefon) a pracovník operátora se omluvil že nemůže nadále pokračovat a zavěsil

  • tvargy
  • 15.9.2011 8:53
Re: Nahrávání

Ano, na toto má operátor právo - sám jsem jej taky v minulosti využil..

  • 15.9.2011 14:09
Re: Nahrávání

Tak to mi na business lince TMO ještě neudělali - asi bych pak udělal menší rošambo - nevidím důvod proč by to mělo být jen jednostranné. Na druhou stranu ani není důvod to jakkoli oznamovat, protože každý možnost nahrávání musí konkludentně předpokládat, i ten operátor ...

  • 15.9.2011 14:38
Re: Nahrávání

Jednou jsem volal na infolinku Vodafone. Protože mi lhali jako když tiskne, upozornil jsem je, že si hovor nahraju, abych měl důkazy. Operátorka řekla, že v takovém případě mi hovor pokládá a položila ho. Neskutečná sebranka, ti operátoři!

  • 15.9.2011 9:20
Re: Nahrávání

T-Mobile ani O2 mi nic takového nikdy neudělali i když jsem je na nahrávání upozornil ... u Vodafone jsem to nezkoušel, nikdy jsem neměl dost trpělivosti čekat než se to tam někdo uráčí zvednout ;-€

  • 15.9.2011 9:33
Re: Nahrávání

Je ovšem rozdíl zda slovem na "operátor" máte na mysli samotného člověka na infolince, který musí dodržovat nařízené postupy (může být nařízení ukončit hovor v případě, že druhá strana chce nahrávat) nebo myslíte operátora jako společnost. Zaměstnanec na zákaznické lince musí plnit předpidy, které mu nařizuje zaměstnavatel.

  • 15.9.2011 9:49
Re: Nahrávání

Na toto má operátor (člověk příjmající hovor na infolince) nárok.

  • 15.9.2011 14:10

Rubriky

Nahoru
iDNES.cz > Mobil > Operátoři | Tech & Trendy | Navigace | Aplikace | MWC 2019
Jak jste spokojeni s m.iDNES.cz? Vyjádřete se zde