Sobota 10. června 2023, svátek má Gita
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 10. června 2023 Gita

Zákazníci říkají, že operátoři jsou méně dotěrní. Ale chyby se stále najdou

  1:08aktualizováno  14:00
Mobilní operátoři se v očích zákazníků za uplynulé dva roky stali méně otravnými, ukazuje to průzkum společnosti Enehano. Jenže zatímco v některých parametrech se operátoři zlepšili, jinde stagnují, nebo se dokonce zhoršují, takže péče o zákazníka stále není ideální.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Technologická společnost Enehano provedla v letech 2020 a 2022 průzkum mezi zákazníky mobilních operátorů. Zaměřila se v něm na spokojenost s jejich zákaznickým servisem. V roce 2020 označilo mobilní operátory za nejotravnější firmy 45 procent z 525 respondentů průzkumu. Kolik lidí si to myslelo vloni, firma sice neuvedla, ale výsledky nového průzkumu interpretuje jako zlepšení.

Operátoři totiž především přestali zákazníky do jisté míry obtěžovat zbytečnými telefonáty. Zatímco v roce 2020 se s takovým obtěžujícím telefonátem od operátora (třeba s nabídkou služeb) setkalo 33,3 % respondentů, vloni už to bylo „jen“ 26 %. Posun je to významný, stále to ovšem dává velký prostor ke zlepšení.

K tomu by podle názorů zástupců autorů průzkumu mohlo dojít. „Operátoři dříve neuměli ze všech svých systémů poskládat veškeré informace o zákazníkovi do jednoho komplexního profilu. Pak to vypadalo, že vůbec neznají vlastní zákazníky a že pravá ruka neví, co dělá levá,“ říká Jiří Vytlačil z Enehana a dodává: „To se naštěstí začalo měnit a operátoři postupně své interní systémy mění, slučují a přesouvají do cloudu. Jedním z pozitivních efektů pro zákazníka je pak právě menší množství zbytečných telefonátů.“

Podle průzkumu jsou také zástupci operátora v komunikaci se zákazníky pravdomluvnější, se lhaním nebo nepřesnými informacemi se však stále setkalo 21,3 procenta respondentů. Operátoři jsou také ochotnější řešit proaktivně některé potíže či potřeby zákazníků a necelých 15 procent zákazníků si v průzkumu vloni na jednání operátora nestěžovalo vůbec, zatímco v roce 2020 to bylo jen necelých 11 procent lidí.

Na druhou stranu průzkum ukazuje, že ve spoustě oblastí ke zlepšení nedošlo a že mají mobilní operátoři v přístupu k zákazníků stále hodně co zlepšovat. Nejčastějším neduhem je nadále dlouhé čekání na infolince nebo pobočce. Nijak se pro zákazníky nezlepšila ani srozumitelnost poskytovaných informací a celý proces řešení požadavků nebo problémů je stále prakticky stejně zdlouhavý. Oproti průzkumu z roku 2020 dokonce zástupci operátora připadají zákazníkům arogantnější a méně ochotní, značně stoupl i podíl stížností na lajdáctví.

Spokojenost se zákaznickou péčí u mobilních operátorů
Se kterými níže uvedenými negativními projevy jste se setkala/a jako zákazník při jednání s telefonním operátorem?2020
[% dotázaných]
2022 [% dotázaných]
Dlouhé čekání (na pobočce, na telefonní lince)35,034,9
Obtěžování (neustálé volání obchodního týmu apod.)33,326,0
Lhaní, neříkání celé pravdy25,121,3
Nesrozumitelnost (spousta obratů, kterým nerozumím)19,219,2
Pomalost (když chci něco vyřídit, strašně dlouho to trvá)18,518,2
Arogance16,016,9
Neochota14,115,3
Nefunkční systém/automat13,112,4
Pasivita (když chci něco vylepšit, musím si to zařídit sám/sama)12,89,1
Absence lidského přístupu10,79,9
Lajdáctví6,99,1
S ničím10,914,9

Zdroj: Enehano

  • Nejčtenější

T-Mobile se pouští do O2. K 100GB předplacence přidává dva bonusy

T-Mobile představil speciální edici předplacené karty Twist. Zaměřuje se na mobilní data, kterých obsahuje velmi...

Tak to se opravdu nečekalo. Motorola extrémně srazila cenu nového véčka

Tak levné véčko s ohebným displejem nikdy nebylo. Snad jen v posledních výprodejích. Přitom nová Motorola Razr 40...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Překupníci šponují cenu. T-Mobile už karty nemá

T-Mobile na začátku června rozšířil nabídku Twist karet o speciální 100GB edici. Štědrý datový balíček dá operátor za...

Konec lovení kachen. Apple přestane přepisovat nejčastější sprosté slovo

Jedno z nejčastějších anglických sprostých slov už nebude Apple automaticky měnit na ducking, nebude v něm tedy...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hledali jsme levný tarif. Je to mizérie, ale našli jsme mezi akčními

Zdražování služeb dostihlo i mobilní operátory. Pocítili to jak noví, tak často i stávající zákazníci. Zvýšení cen se...

Matka na pervitinu a italská domácnost. Jak to bylo s vraždou dítěte v Mostě

Premium Vyostřené konflikty, dvojí život matky, neúspěšné podněty sociálce, problémová čtvrť a drogy. Z pozadí sporu o tříleté...

Jsme na prahu epidemie srdečního selhání, vyléčit se nedá, říká kardiolog

Premium Zatímco infarkt zná každý, povědomí o srdečním selhání je malé. Často se mylně zaměňuje právě za infarkt či zástavu...

Kam zmizel lupič století. František Procházka podle svědků žije v Karibiku

Premium Policie si chvíli myslela, že je František Procházka, který ukradl 540 milionů korun, po smrti. Jenže někteří Češi ho...

Vodafone se potýkal s výpadkem internetu. Znovu kvůli DNS serveru

Vodafone se potýkal s výpadky internetového připojení. Problémy hlásili zákazníci napříč republikou. Podle operátora...

Sourozenci prosili o mobil, aby zavolali matce. Pak tasili pistoli

V přesvědčení, že pomůže dvěma dětem, jim půjčila svůj mobilní telefon. Sourozenci se s ním však vzápětí dali na útěk....

Hledali jsme levný tarif. Je to mizérie, ale našli jsme mezi akčními

Zdražování služeb dostihlo i mobilní operátory. Pocítili to jak noví, tak často i stávající zákazníci. Zvýšení cen se...

O2 zcela mění své tarify. Každý dostane neomezená data na několik dnů

Noví i stávající zákazníci O2 si od 1. června budou vybírat z nových tarifů. Ty současné končí. Bonusem nových jsou...

Stejně ošklivá jako všechno, co Rusko dělá, komentují vítězku soutěže krásy

V každoroční soutěži krásy pro vdané ženy získala titul Paní Ruska světa 2023 učitelka angličtiny Natalja Oskarová....

Zemřel český e-sportový šampion Twisten, bylo mu teprve 19 let

Ve věku pouhých devatenácti let zemřel český profesionální hráč počítačové střílečky Valorant Karel Ašenbrener, známý...

Jsme unavení úplně jako staří lidé, říkají Mišík a Jirásková

Zpěvák Adam Mišík (26) už rok randí s dcerou Ivy Kubelkové, modelkou Natálií Jiráskovou (18). Nedávno spolu začali...

Miluji tě, ale podvádím tě. A nelituji. Studie nahlédla do hlubin nevěry

Premium Je jedním z nejrozsáhlejších výzkumů svého druhu a přináší víc než paradoxní zjištění. Vyjevuje, že důvody nevěry jsou...

Nejsou menší, jen jsou výš, říká o modelaci prsou za 65 tisíc Krejčíková

Aneta Krejčíková (32) se rozhodla pro plastiku prsou. Představitelka sekretářky Květy ze seriálu Volha si své...