Středa 23. června 2021, svátek má Zdeňka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 23. června 2021 Zdeňka

Lidé jsou nespokojeni se službami U:fona. Prý nedodržuje, co slíbil

Čtvrtý mobilní operátor U:fon se potýká s nevolí svých zákazníků. Ti si stěžují na nabízené služby i následný servis. "Jsme si vědomi drobných dětských nemocí, které nás po spuštění provázejí," uvedla Jana Studničková, tisková mluvčí Penta Investments.
U:fon

U:fon | foto: U:fon

Lidé kritizují zejména rychlosti nabízeného mobilního připojení k internetu. Ty dle nich nedosahují hodnot, které operátor deklaruje. "Mnoho týdnů se rychlost připojení pohybuje okolo 36 kb/s," sdělil Milan Javůrek využívající službu U:fonův fofr internet.

Tato služba však slibuje rychlosti od 400 do 700 kbit/s, kterých šlo dle Javůrka dosáhnout jen během 14denní záruky spokojenosti: "Tato doba již dávno utekla a mně zbyly oči pro pláč, doma na stole modem, který se občas připojí a občas se mnou nemluví," píše Javůrek.

TIP: Zástupci U:fona budou ve středu 28.11. hosty Mobil.cz. Ptát se jich budete moci online od 14:00

Podle Sdružení obrany spotřebitelů se však lze bránit i po uplynutí záruční doby: "Pokud je přenosová rychlost dat pravidelně a dlouhodobě nižší, má spotřebitel právo službu reklamovat v souladu s § 64 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích," radí na svém webu.

Stížností je mnoho

klavesnice zlost univerzalPodobné rozčarování neprožívá pan Javůrek sám. Patálie si s U:fonem prožil i Martin Skácel z Mostu. Po dlouhodobé komunikaci s operátorem mu byla po pěti dnech spuštěna služba U:fonův telefon s internetem. "Vyzkoušel jsem tedy internet, který běžel rychlostí max. 20 kb/s, ačkoliv slibují připojení až 130 kb/s. Není to zázračná rychlost, ale byl jsem s tím srozuměn při prodeji. Po vyzkoušení jsem neváhal, zabalil vše do původního obalu a následující pondělí jsem vše poslal na jejich centrálu," popsal svou zkušenost.

Jeho příběh však tímto neskončil. Domů mu začaly chodit faktury za služby, které už nevyužíval. Ani opakované reklamace prý nepomohly. Navíc zástupce operátora tvrdil, že od něj zpět žádné zařízení neobdrželi: "Dále tedy čekám na vyřízení reklamace a případný dobropis," dodal Skácel, který situaci řeší dva měsíce.

Podobné případy Jana Studničková z Penta Investments nevylučuje: "Vrácení objednaných služeb vůbec problematické není, setkali jsme se ale velmi často s tím, že zákazník využil k vrácení služby jiný kanál, než při nákupu. Pak se skutečně mohlo stát, že na peníze čekal déle, a také že mu mezitím dorazila faktura, protože vrácení nebylo včas zaznamenáno systémem."

"Jakmile naše logistické oddělení zákazníka patřičně spárovalo s „vratkou“, peníze byly odeslány a faktura vystornována. Nikdy se nemohlo stát, že by vrácení neproběhlo, nikdy jsme také po nikom nechtěli proplacení faktur, které byly vystaveny po vrácení zboží," dodává Studničková.

Infolinka je nedostupná

Infolinka univerzalZákazníci si stěžují i na kvalitu nabízené infolinky. Pan Skácel ve svém emailu postupně uvedl i časy, které při řešení svého problému na lince strávil: "Na spojení s operátorem jsem čekal asi 10 minut...to už jsem na telefonu strávil bezmála dvacet minut...k mému úžasu jsem na lince strávil 42 minut...," uvedl ve svém emailu.

Vzhledem k tomu, že je tato infolinka zpoplatněna, se mu komunikace prodražila. Stejné zkušenosti má i Hana Gregorová z Prahy: "Na lince vždy čekám okolo třiceti minut. I když jde o částečně dotovanou infolinku, mohu říci, že mě celá komunikace s U:fonem stála dost peněz," uvedla s tím, že zpoplatnění infolinky nechápe.

"Zdarma ji mají totiž jen zákazníci U:fona s aktivní službou. Pokud ale budete řešit nějaký problém před zaktivněním objednané služby, což byl i můj případ, zaplatíte za komunikaci i přesto, že fyzicky již zákazníkem U:fona jste," dodala.

"Pro zákazníky U:fona jsou hovory zcela zdarma, pro ty ostatní máme tzv. modrou linku, která funguje tak, že o náklady se s volajícím dělí volaný. Sdílení nákladů motivuje obě strany k tomu, aby byl hovor co nejefektivnější a nejkratší," vysvětluje Studničková.

Modrá linka dle ní výrazně omezuje případné zneužívání linky ke zlomyslným hovorům. "Slušný klient se může ptát, proč má doplácet na nějaké šprýmaře, ale na druhou stranu toto řešení zkracuje jeho čekání na lince, která není zatěžována zbytečně," dodala Studničková.

Mapě pokrytí nevěřte

Pokrytí U:FonČasto je U:fon ze strany zákazníků obviňován i z neplnění slibů z pohledu rozšiřování pokrytí. "V tomto případě se jedná o dvě různé věci. Jedna je obecné pokrytí v rámci celé ČR, kde postupujeme podle plánu. Druhou věcí je naše mapa pokrytí, kterou máme na svých internetových stránkách. U ní je uvedeno, že je pouze orientační, a to proto, že jde o počítačový model, který reaguje na průběh výstavby základnových stanic. Tento model ale nedokáže zakalkulovat například terénní nerovnosti, vychází pouze z teoretických dat, takže se opravdu stává, že někde, kde by podle mapy mělo být pokrytí, ve skutečnosti není," vysvětluje Studničková.

"Celou situaci navíc komplikuje fakt, že model pracuje s plánem, který se rovněž vyvíjí v čase – např. zakreslí pro následující období stanici, na niž pak nedostaneme stavební povolení v termínu a stavba a pokrytí se zpozdí," vysvětluje dále. Podle ní se ale stává i opačná situace, kdy mapa dané území nepokrývá a přesto zákazníci upozorňují, že v této lokalitě lze U:fonovy služby využít.

U:fon není sám

U:fon však není jediným operátorem, který podobným stížnostem čelí. Velmi silná komunita nespokojených zákazníků se vytvořila i kolem mobilního internetu CDMA od konkurenční Telefónicy O2. I zde si zákazníci stěžují zejména na nedostatečnou rychlost připojení či chybějící pokrytí v místech, kde by podle společnosti být mělo.

S negativními ohlasy se v začátcích potýkal i T-Mobile u služby Internet 4G. I zde zákazníkům nevyhovovaly reálné rychlosti připojení, stejně jako chybějící signál ve vybraných lokalitách.

TIP: Zástupci U:fona budou ve středu 28.11. hosty Mobil.cz. Ptát se jich budete moci online od 14:00

Autor:
  • Nejčtenější

Hlásí vám Google na mobilu chybu? Nejste sami, na vině je aktualizace

V posledních hodinách se objevilo mnoho případů, kdy uživatelům Androidu neustále systém ukazuje chybovou hlášku, že...

Podvodná SMS působí, že ji zaslala banka. Útočníci jdou po údajích k účtu

Českem se šíří podvodná SMS, která příjemce informuje o zablokování identifikačního čísla. Tváří se, jako by ji...

Dva roky bez využití. Skončila poslední telefonní budka v Česku

Poslední telefonní budka stála v obci Hlubyně na Příbramsku. Při její slavnostní demontáži se uzavřela éra veřejných...

Očekávaný iPhone 13 Pro si už lze předobjednat. Není pro všechny

Přestože na premiéru iPhonu 13 si počkáme ještě minimálně tři měsíce, tak již nyní si lze předobjednat jeho dvě...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto jsou první chytré hodinky. Je jim 37 let, oživí je mobilní aplikace

Je to možná k nevíře, ale chytré hodinky jsou tu s námi téměř 40 let. V podstatě existují déle než samotné smartphony a...

Feri odešel s kryptoměnou za 3 miliony. Za peníze z mandátu, tvrdí

Premium Bývalý poslanec Dominik Feri stihl od začátku letošního roku do konce květnu nakoupit kryptoměnu v hodnotě přes 3...

Sledujeme začátek rituální sebevraždy lidstva, říká Čech s IQ 206

Premium Je jedním z nejchytřejších Čechů, ale jako robot nepůsobí. Při osobním setkání je Karel Kostka, vzděláním učitel,...

Z dětství jsem si nesla zranění, rodinu chceme, říká Gregor Brzobohatá

Premium Vítězka Miss World, topmodelka, zakladatelka nadace a influencerka Taťána Gregor Brzobohatá přijala další výzvu: právě...

  • Další z rubriky

Dva roky bez využití. Skončila poslední telefonní budka v Česku

Poslední telefonní budka stála v obci Hlubyně na Příbramsku. Při její slavnostní demontáži se uzavřela éra veřejných...

Jinonice i další stanice jsou 5G. Pokrytí metra se rozšiřuje

Počet stanic pražského metra, v nichž mohou cestující využívat vysokorychlostní mobilní internet, opět vzrostl. Do...

Závan minulého století. Mobily nad telefonními budkami drtivě zvítězily

Klasická momentka ze sedmdesátých či osmdesátých let minulého století. Telefonní budka je často obsazená, především...

T-Mobile rozdává celé léto neomezená data. Zdarma a všem zákazníkům

Od poloviny června budou moct všichni zákazníci T-Mobilu využívat bezplatně neomezená mobilní data. Balíček půjde...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Primark v Praze otevřel: fronta až od koně, hasiči lidi ve vedru kropili

S ročním zpožděním způsobeným koronavirovými restrikcemi se na Václavském náměstí otevřela pobočka irského řetězce s...

Nabídka lokálních potravin za hranicemi vyrazí dech, v Česku rozhoduje cena

Je všední letní den v bavorském příhraničí na německé straně Šumavy. Česká rodina si právě nakoupila v supermarketové...

Dojemné parte Šafránkové. Nikde mě nehledejte, jsem všude, také tedy ve vás

Pozůstalí po herečce Libuši Šafránkové ve čtvrtek zveřejnili netradiční smuteční oznámení. Dominuje mu černobílá...

Václav Kopta se pochlubil dcerami. Obě jsou pescetariánky

Václav Kopta se coby pyšný tatínek pochlubil dcerami Františkou a Janou. Společně dorazili do primácké Show Jana...

Kdo vám dovolil fotit? A my, že jsme tady doma. Takhle odcházeli Sověti

Před třiceti lety odešli z bývalé ČSFR poslední sovětští vojáci. Jejich odchod zachytila ale jen hrstka dokumentaristů....