Pondělí 1. června 2020, svátek má Laura
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 1. června 2020 Laura

Lidé jsou nespokojeni se službami U:fona. Prý nedodržuje, co slíbil

aktualizováno 
Čtvrtý mobilní operátor U:fon se potýká s nevolí svých zákazníků. Ti si stěžují na nabízené služby i následný servis. "Jsme si vědomi drobných dětských nemocí, které nás po spuštění provázejí," uvedla Jana Studničková, tisková mluvčí Penta Investments.
U:fon

U:fon | foto: U:fon

Lidé kritizují zejména rychlosti nabízeného mobilního připojení k internetu. Ty dle nich nedosahují hodnot, které operátor deklaruje. "Mnoho týdnů se rychlost připojení pohybuje okolo 36 kb/s," sdělil Milan Javůrek využívající službu U:fonův fofr internet.

Tato služba však slibuje rychlosti od 400 do 700 kbit/s, kterých šlo dle Javůrka dosáhnout jen během 14denní záruky spokojenosti: "Tato doba již dávno utekla a mně zbyly oči pro pláč, doma na stole modem, který se občas připojí a občas se mnou nemluví," píše Javůrek.

TIP: Zástupci U:fona budou ve středu 28.11. hosty Mobil.cz. Ptát se jich budete moci online od 14:00

Podle Sdružení obrany spotřebitelů se však lze bránit i po uplynutí záruční doby: "Pokud je přenosová rychlost dat pravidelně a dlouhodobě nižší, má spotřebitel právo službu reklamovat v souladu s § 64 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích," radí na svém webu.

Stížností je mnoho

klavesnice zlost univerzalPodobné rozčarování neprožívá pan Javůrek sám. Patálie si s U:fonem prožil i Martin Skácel z Mostu. Po dlouhodobé komunikaci s operátorem mu byla po pěti dnech spuštěna služba U:fonův telefon s internetem. "Vyzkoušel jsem tedy internet, který běžel rychlostí max. 20 kb/s, ačkoliv slibují připojení až 130 kb/s. Není to zázračná rychlost, ale byl jsem s tím srozuměn při prodeji. Po vyzkoušení jsem neváhal, zabalil vše do původního obalu a následující pondělí jsem vše poslal na jejich centrálu," popsal svou zkušenost.

Jeho příběh však tímto neskončil. Domů mu začaly chodit faktury za služby, které už nevyužíval. Ani opakované reklamace prý nepomohly. Navíc zástupce operátora tvrdil, že od něj zpět žádné zařízení neobdrželi: "Dále tedy čekám na vyřízení reklamace a případný dobropis," dodal Skácel, který situaci řeší dva měsíce.

Podobné případy Jana Studničková z Penta Investments nevylučuje: "Vrácení objednaných služeb vůbec problematické není, setkali jsme se ale velmi často s tím, že zákazník využil k vrácení služby jiný kanál, než při nákupu. Pak se skutečně mohlo stát, že na peníze čekal déle, a také že mu mezitím dorazila faktura, protože vrácení nebylo včas zaznamenáno systémem."

"Jakmile naše logistické oddělení zákazníka patřičně spárovalo s „vratkou“, peníze byly odeslány a faktura vystornována. Nikdy se nemohlo stát, že by vrácení neproběhlo, nikdy jsme také po nikom nechtěli proplacení faktur, které byly vystaveny po vrácení zboží," dodává Studničková.

Infolinka je nedostupná

Infolinka univerzalZákazníci si stěžují i na kvalitu nabízené infolinky. Pan Skácel ve svém emailu postupně uvedl i časy, které při řešení svého problému na lince strávil: "Na spojení s operátorem jsem čekal asi 10 minut...to už jsem na telefonu strávil bezmála dvacet minut...k mému úžasu jsem na lince strávil 42 minut...," uvedl ve svém emailu.

Vzhledem k tomu, že je tato infolinka zpoplatněna, se mu komunikace prodražila. Stejné zkušenosti má i Hana Gregorová z Prahy: "Na lince vždy čekám okolo třiceti minut. I když jde o částečně dotovanou infolinku, mohu říci, že mě celá komunikace s U:fonem stála dost peněz," uvedla s tím, že zpoplatnění infolinky nechápe.

"Zdarma ji mají totiž jen zákazníci U:fona s aktivní službou. Pokud ale budete řešit nějaký problém před zaktivněním objednané služby, což byl i můj případ, zaplatíte za komunikaci i přesto, že fyzicky již zákazníkem U:fona jste," dodala.

"Pro zákazníky U:fona jsou hovory zcela zdarma, pro ty ostatní máme tzv. modrou linku, která funguje tak, že o náklady se s volajícím dělí volaný. Sdílení nákladů motivuje obě strany k tomu, aby byl hovor co nejefektivnější a nejkratší," vysvětluje Studničková.

Modrá linka dle ní výrazně omezuje případné zneužívání linky ke zlomyslným hovorům. "Slušný klient se může ptát, proč má doplácet na nějaké šprýmaře, ale na druhou stranu toto řešení zkracuje jeho čekání na lince, která není zatěžována zbytečně," dodala Studničková.

Mapě pokrytí nevěřte

Pokrytí U:FonČasto je U:fon ze strany zákazníků obviňován i z neplnění slibů z pohledu rozšiřování pokrytí. "V tomto případě se jedná o dvě různé věci. Jedna je obecné pokrytí v rámci celé ČR, kde postupujeme podle plánu. Druhou věcí je naše mapa pokrytí, kterou máme na svých internetových stránkách. U ní je uvedeno, že je pouze orientační, a to proto, že jde o počítačový model, který reaguje na průběh výstavby základnových stanic. Tento model ale nedokáže zakalkulovat například terénní nerovnosti, vychází pouze z teoretických dat, takže se opravdu stává, že někde, kde by podle mapy mělo být pokrytí, ve skutečnosti není," vysvětluje Studničková.

"Celou situaci navíc komplikuje fakt, že model pracuje s plánem, který se rovněž vyvíjí v čase – např. zakreslí pro následující období stanici, na niž pak nedostaneme stavební povolení v termínu a stavba a pokrytí se zpozdí," vysvětluje dále. Podle ní se ale stává i opačná situace, kdy mapa dané území nepokrývá a přesto zákazníci upozorňují, že v této lokalitě lze U:fonovy služby využít.

U:fon není sám

U:fon však není jediným operátorem, který podobným stížnostem čelí. Velmi silná komunita nespokojených zákazníků se vytvořila i kolem mobilního internetu CDMA od konkurenční Telefónicy O2. I zde si zákazníci stěžují zejména na nedostatečnou rychlost připojení či chybějící pokrytí v místech, kde by podle společnosti být mělo.

S negativními ohlasy se v začátcích potýkal i T-Mobile u služby Internet 4G. I zde zákazníkům nevyhovovaly reálné rychlosti připojení, stejně jako chybějící signál ve vybraných lokalitách.

TIP: Zástupci U:fona budou ve středu 28.11. hosty Mobil.cz. Ptát se jich budete moci online od 14:00

Autor:
  • Nejčtenější

Vodafone měl masivní výpadek. Hodiny nefungovaly prakticky žádné služby

Lidé po celém Česku zaznamenali ve čtvrtek odpoledne výpadky služeb Vodafonu včetně bývalých služeb UPC, ať už šlo o...

T-Mobile znovu oprášil tři roky starý výhodný tarif. Opět jen na chvíli

Tarif s 10 GB dat jen za 499 korun? Pokud nelpíte na neomezených minutách a SMS, pak to není utopie. Takový tarif...

Huawei v ještě větších problémech. Nebude mít z čeho vyrábět smartphony

Americká administrativa prodloužila sankce proti čínskému výrobci smartphonů Huawei. Ty zakazují americkým firmám...

Růst i přes korona krizi. Tradiční značka u Čechů boduje a zvedá se

Tradiční značky mobilních telefonů, jejichž historie sahá až do samotného počátku mobilního volání, to nemají v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Apple se bojí. Zrychluje přesun výroby iPhonů do Indie a Vietnamu

Současná obchodní válka mezi USA a Čínou není jen záležitostí společnosti Huawei, která je jí značně ovlivněná. Dopadá...

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Xaver: Klobouk dolů před Klausem. V ČRo zůstávám, spory s ČT házím do jímky

Premium Ve středu ho poslanci zvolili do Rady České televize. Přesto, že spolu s ním byli zvoleni i Hana Lipovská a Pavel...

Prezidentova nemoc. Neuropatie je tichá epidemie moderní doby, říká lékař

Premium Brnění nohou, mravenčení, vrávoravá chůze, zakopávání a pády, ale i krutá bolest chodidel. To je hrubý výčet příznaků...

  • Další z rubriky

Operátoři vrátí nespotřebovaný kredit. Ale nechají si to zaplatit

Od dubna se výrazně zjednodušila změna operátora. Samotný přenos čísla nesmí trvat déle než dva dny a trvá-li smlouva...

Vznikla vám výpadkem škoda? Operátor ji nenahradí, varuje organizace

Uzavřené školy a výkon práce z domova v rámci koronavirových opatření kladou vysoké nároky na mobilní sítě. Spolu s...

Vodafone ruší oblíbený bonus. Je to podraz, míní zákazníci UPC

Loni v srpnu český Vodafone dokončil převzetí kabelové společnosti UPC. Už tehdy bylo jasné, že časem dojde také ke...

Britský superoperátor má prozatím zelenou. Jeho vznik mohou zhatit úřady

Španělská Telefónica se dohodla na spojení britského O2 s telekomunikační společností Virgin Media ze skupiny Liberty...

Advantage Consulting, s.r.o.
TECHNIK PRO NÁBĚH NOVÝCH PROJEKTŮ

Advantage Consulting, s.r.o.
Plzeňský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Astronauté z Crew Dragonu jsou na palubě Mezinárodní vesmírné stanice

Americká soukromá loď s lidskou posádkou Crew Dragon se připojila k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) a astronauté...

Museli jsme prodat chalupu. Dcera se rozvádí a potřebuje peníze, říká Žilková

Veronika Žilková opustila minulý měsíc v Izraeli svého manžela Martina Stropnického a vrátila se do Česka. Její maminka...

Vodafone měl masivní výpadek. Hodiny nefungovaly prakticky žádné služby

Lidé po celém Česku zaznamenali ve čtvrtek odpoledne výpadky služeb Vodafonu včetně bývalých služeb UPC, ať už šlo o...

Monika Bagárová porodila. Dcera dostala jméno po mamince Muradova

Zpěvačka a porotkyně SuperStar Monika Bagárová (25) je maminkou. Se šťastnou novinkou se pochlubila fanouškům na...

Na největší stavbě v Minecraftu pracuje 400 lidí již skoro devět let

Project Greenfield je jedním z největších fanouškovských projektů v počítačových hrách vůbec, jeho cílem je postavit v...