Pokud se majiteli podaří zlomit flip telefonu, půjde vždy o placenou, tedy nezáruční, opravu. Pokud však dojde k porušení tzv. kšandy zajišťující součinnost obou částí telefonu, půjde o opravu záruční. Vyčnívající antény Motorol nebývají již dnes příčinou poruch. Pokud má ještě někdo starého StarTaca, může se mu na pouzdře antény objevit malá prasklina a anténa se začne protáčet. Stane-li se vám to nyní, opravu zaplatíte, ale původně se jednalo o záruční opravy.
Při nezáruční návštěvě servisu zaplatíte minimálně 250 korun za stanovení příčiny poruchy. Případné překvalifikování opravy ze záruční na nezáruční je zdarma. Nejdražší oprava u Motoroly stojí okolo 3500 korun a tuto částku zaplatíte například při porušení základní desky přístroje. Za neopravitelnou závadu v EBM považují rozsáhlou oxidaci součástek mobilu nebo jeho úplnou destrukci. V případě oxidace pořizuje servis vždy fotodokumentaci, aby i přespolnímu zákazníkovi bylo možné doložit důvod odmítnutí opravy.
Základní deska, která přišla do styku s vodou vypadá i takhle. V tomto případě ovšem nejde o lehkou povrchovou oxidaci.
K samotné oxidaci telefonu, což bývá obvykle citlivé téma při diskuzi se zákazníky, přistupuje Motorola jinak než Siemens. Petr Winkler z EBM vysvětluje: "Jsou-li oxidací (korozí) zasaženy obvody hlavní logické desky, vede každá snaha o vyčistění zpravidla jen k prodloužení agónie vašeho přístroje. Jeho zánik je neodvratný. U takového přístroje se časem začnou vyskytovat zdánlivě nesouvisející vady způsobené rakovinným bujením koroze uvnitř vašeho přístroje. Žádný servis na sebe nevezme odpovědnost za opravu takového přístroje. Ovšem pouze povrchovou oxidaci může servisní středisko v některých případech odstranit. Záleží na rozsahu a místech zasažení. Na takovou opravu vám servis poskytne příslušnou záruční lhůtu"
Co můžete čekat u své Motoroly?
- Amio – první série měla výrobní vadu: telefon se sám vypínal. Po asi dvou měsících prodeje se problém podařilo odstranit.
- T180, T2288 – potíže s nabíjením způsobené uvolňováním konektoru, mohlo dojít i k jeho vytržení (se stejnou závadou se potýkají i některé Siemensy).
- 3688, 3690 – zde se objevovaly potíže s flipem. Může se také vyskytnout problém s podsvícením. Od modelu V50 je však již jiná technologie výroby a flip je od té doby odolnější.
- T250 – displej občas nezobrazuje čas, případně jej ukazuje obráceně. Za 450 korun displej v servisu znovu usadí a problém zmizí.
- T191 – první série měly softwarovou chybu při řízení nabíjení
- T192 – malá výdrž baterie
Zde se Motoroly opravují.