Projdete okolo a v mobilu vám přistane třeba sleva

aktualizováno 
Brněnská společnost Neogenia představila komunikační platformu založenou na technologii iBeacon, kterou Apple uvedl v roce 2013. Spothill je komplexní řešení nejen pro obchodníky, kteří prostřednictvím bluetooth spotů mohou snáze oslovit zákazníky. Uplatnění může najít i v kultuře či cestovním ruchu.

Bluetooth spot Spothill | foto: Mobil.iDNES.cz

Užíváte si procházky po městě, když tu vás mobilní aplikace prostřednictvím notifikace upozorní na zajímavou slevu v obchodu, který zrovna míjíte. To je jedna z myšlenek technologie iBeacon od Applu, která s chytrými zařízeními komunikuje prostřednictvím nízkoenergetického Bluetooth 4.0. Právě díky tomu mohou obchodníci oslovit potenciální zákazníky oproti technologii NFC či QR kódům na vzdálenost několika desítek metrů. Ve volném prostoru může být dosah spotu až 50 metrů.

Prostřednictvím projektu brněnské společnosti Neogenia vstupuje technologie iBeacon nyní i na český trh. Spothill představuje komplexní řešení nejen pro obchodníky, využít jej lze i k orientaci v neznámých uzavřených prostorách. Například v muzeu můžete stejným způsobem obdržet rozšiřující informace o vybraném exponátu.

Hlavním předpokladem je mobilní zařízení vybavené již zmíněným Bluetooth 4.0 a mobilní aplikací Spothill. Ta bude během listopadu k dispozici zprvu pouze pro operační systémy iOS a Android (od verze 4.3 výše), v průběhu příštího roku bude podpora rozšířena i o platformy Windows Phone a BlackBerry. O zbytek se pak již postará na pozadí spuštěná aplikace.

Pokud se pak uživatel přiblíží k některému aktivnímu spotu, obdrží prostřednictvím notifikace poskytovatelem dopředu navolené informace. Ty mohou být doplněny o fotografie, video či iframe. Konfigurace jednotlivých spotů přitom poskytovateli zabere jen pár minut, provádí se výhradně prostřednictvím webového rozhraní.

Díky tomu lze z kteréhokoli místa nakonfigurovat všechny jím používané spoty rozmístěné třeba i po celé republice, samozřejmě každý z nich může uživateli aplikace podávat zcela odlišnou informaci. Jednotlivé spoty lze v administraci kvůli snazšímu rozpoznání pojmenovat. Po celou dobu vytváření kampaně má administrátor k dispozici i její živý náhled, k jejímu lepšímu zacílení pomůže řada nástrojů.

Zobrazit lze například poměr mezi počtem uživateli přijatých a skutečně zobrazených notifikací, grafy jejich zobrazení z pohledu dne a týdne či vyhodnocení blokování kampaní. Sám uživatel si totiž v mobilní aplikaci vyfiltruje jen takové informace, o něž má skutečně zájem. Ignorovat lze nejen danou kampaň, ale i všechny kampaně daného poskytovatele. Nebo celou vybranou kategorii.

Systém navíc dokáže rozeznat i opakovanou návštěvu daného uživatele, spoty tak mohou posloužit i jako prostředek k odměňování věrných zákazníků. Kampaň lze zacílit také pouze na nově příchozí, nebo nerozhodné zákazníky nacházející se delší dobu v dosahu stejného spotu.

Pro uživatele je využívání Spothillu zcela bezplatné, poskytovatelé však musejí počítat s měsíčním paušálem 150 až 450 korun za pronájem jednoho spotu. Měsíční sazba se pak odvíjí od počtu spotů a délky jejich pronájmu. Spoty jsou bezúdržbové, případné servisní služby jsou zahrnuty již v měsíčním paušálu.

Jedinou starostí tak je výměna baterie, její výdrž závisí na četnosti vysílací frekvence. Na vybitou baterii však spot sám neupozorní, jakékoli včasné upozornění schází i v administračním systému. Pokud se tedy spot v systému nenahlásí, pak zbývá doufat, že důvodem je skutečně vybitá baterie. Při umístění na nevhodném místě se totiž vzhledem k malým rozměrům může stát snadnou trofejí nenechavců.

Autor:

Nejčtenější

T-Mobile nabídne neomezený tarif, navíc ruší úvazky

T- Mobile.

Operátor T-Mobile zařadí od září do své nabídky neomezený tarif, který lze pořídit hned v několika variantách. Ten...

V Česku se spojují dva operátoři. Chtějí být tím čtvrtým na trhu

Ilustrační snímek

Jedním ze zájemců o frekvence pro budoucí 5G sítě v Česku je operátor Nordic Telecom, který chce vystavět vlastní síť v...

Pokusní králíci T-Mobilu ukázali, že neomezená data lidi nepálí

Králík

T-Mobile udělal letos v létě ze své sítě laboratoř, kde mu vlastní i noví zákazníci ukázali, nakolik potřebují...

Tradiční velikáni v koncích. Oproti dravé konkurenci už nemají šanci

Sony Xperia 1

Tradiční značky nemají šanci především vůči dravé čínské konkurenci a jejich prodeje jsou špatné. A to rok od roku...

Note 10 nemá rámeček z oceli. A Samsung si už nedělá legraci z Applu

Samsung Galaxy Note 9

Původně to vypadalo, že nový Galaxy Note 10 bude opravdu exkluzivní smartphone. Samsung u něj uváděl, že má rámeček z...

Další z rubriky

Online randění pozastaveno. Facebook nechtěně odstřihl uživatele od Tinderu

Aplikace Tinder

Změna bezpečnostních nastavení Facebooku v reakci na nedávné skandály s úniky dat má celkem závažný důsledek pro ty,...

Neničte si prohlížením smartphonu oči. Poradíme, jak na to

Ilustrační snímek

Snížení jasu displejů mobilních telefonů může celkem výrazně ulevit vašim očím. K tomu jsou ideální noční či temné...

Do komunikátoru WhatsApp přichází reklama

WhatsApp brzy umožní posílat libovolné soubory

Facebook se rozhodl nasadit reklamy i do své aplikace WhatsApp.

Advantage Consulting, s.r.o.
ELEKTRIKÁŘ VE VÝROBĚ

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat: 28 000 - 32 000 Kč

Najdete na iDNES.cz