HexWars ctí žánr starších tahových strategií a odehrává se na šestiúhelníkových polích (odtud i název hry). Budete bojovat proti nepřátelským invazním vesmírným plavidlům s cílem je a) zničit, b) rozstřílet, c) zlikvidovat.
Mohou hrát dva hráči proti sobě či vy proti počítači. Na začátku zvolíte počet lodí, které se zúčastní hry. Tato schopnost se objevila ve hře v závěru týdne a dává jí nový rozměr. V shareware variantě vám ale počítač stejně neumožní vybrat víc než čtyři lodi (po kliknutí na Start Game na druhém obrázku následuje hlášení o tomto smutném faktu ...).
Jak se hra hraje ?
Po vložení počtu lodí následuje hra samotná. Odehrává se na jediné propracované obrazovce přecpané mnoha údaji, které si žádají bližší vysvětlení :
1
|
haxagonální hrací pole, nikam se neposunuje, toto je celý "prostor hry" |
2
|
mateřská loď (MothersShip) - chraňte ji jako oko v hlavě, nabíjí ochranné štíty, při ztrátě sice hra nekončí, ale zbytek flotily už není chráněn |
3
|
Těžký křižník (Heavy Fighter) - hlavní bojová jednotka ve hře |
4
|
Interceptor - slabší než křižník, ale mnohem pohyblivější |
5
|
bílý proužek signalizuje, že Interceptor modrých právě střílí na mateřskou loď červených |
6
|
šedá pole značí políčka, která jsou dostupná v tomto tahu pro aktivní jednotku |
7
|
1 - hráč číslo 1 |
8
|
skóre (body) hráče 1 |
9
|
2 - hráč číslo 2 |
10
|
skóre (body) hráče 2 |
11
|
HELP - vyvolá nápovědu ke hře |
12
|
ukazuje aktivní kolo (round). Každá hra se hraje na tři kola. |
13
|
konec tahu a předání tahu soupeři. Má-li některá jednotka ještě Action Points, použije je automaticky na dobití štítů |
14
|
indikátor dobití štítů vlastní lodi |
15
|
síla pancéřování vlastní lodi |
16
|
indikátor parametrů vlastních lodí. Kliknutím na obrázek přepínáte další lodě, které mají nějaké AP) |
17
|
síla útočných laserů vlastní lodi |
18
|
ukazatel poškození vlastní lodi |
19
|
ukazatel počtu Action Points (AP). Každá loď má před tahem tři AP a za každý pohyb, střelbu či dobíjení štítů ztrácíte jeden AP |
20
|
je-li v dosahu laseru nepřátelská loď, můžete tímto tlačítkem zahájit palbu laserem |
21
|
celkový zbývající počet AP vaší flotily |
22
|
indikátor, kdo je na tahu. C=počítač, H=člověk |
23
|
tlačítko pro dobíjení štítů CHARGE SHIELDS. Funguje pouze tehdy, neztratili-li jste mateřskou loď. |
25
|
indikátor dobití štítů cizí lodi |
26
|
ukazatel poškození cizí lodi |
27
|
indikátor parametrů cizích lodí. Do tohoto políčka problikává při útoku aktuální poškození. |
28
|
síla útočných laserů cizí lodi |
29
|
síla pancéřování cizí lodi |
Suma
sumárum - hra se hraje na tři kola. V každém kole se hra hraje na tahy až do
úplného zničení jedné ze stran, přičemž v každém tahu má každá jednotka tři
AP (action points). Za každý AP může loď provést přesun, střelbu či dobití
štítů. Nemáte-li už žádný AP, předáte tah soupeři.
Jak jsem měl možnost prozkoušet, i na takto malém prostoru je místo pro rozdílné
strategie (útočné i obranné). Vítězství je zcela ve vaší moci, nicméně několik
poznatků si zde přesto dovolím uvést :
- lodě nemohou střílet skrze jinou loď. Svoji mateřskou či poškozenou loď tedy
nejlíp ochráníte, když ji skryjete za jinou jednotku.
- celkem dobrá taktika je likvidovat koncentrovanými útoky jednu jednotku soupeře
za druhou, omezujete tak jeho útočnou sílu. Ona totiž i poškozená jednotka má
ve svém tahu tři výstřely.
Závěr a hodnocení :
Po Strategic Commanderu zase jednou jedna dobrá strategie na Palmy. Příznivcům
žánru ji doporučuji alespoň vyzkoušet. Má výborné ovládání a propracovaná menu.
Vynikající help se taky hned tak nevidí. Na druhou stranu jedna hra trvá poměrně
krátkou dobu a program za nějaký čas začne trošku nudit svojí jednotvárností.
Hra stojí 9,95$, což je v této kategorii docela dost, obvyklých je 5$.
+
GUI
Nápověda v programu
-
Poněkud jednotvárné
Cena
Závěrečné hodnocení (1-nejhorší, 5-nejlepší) :
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
Inovace, nápad, užitné vlastnosti
|
|||||
Dokumentace, návod
|
|||||
Grafické zpracování
|
|||||
Rychlost, stabilita
|
|||||
Poměr cena/výkon
|
|||||
CELKOVÉ HODNOCENÍ |