Jak jste dostal nápad na podnikání s prvotřídními asijskými noži?
Když jsem si v roce 2018 koupil svůj první nůž XinZuo, netušil jsem, že se tato značka o dva roky později stane mým hlavním byznysem. Rozhodnutí padlo v roce 2020, když jsem koupil skladovací halu a přemýšlel, co s ní. Ze dne na den jsem se rozhodl: nože! A XinZuo byla jasná volba.
Od spontánního nápadu k nejprodávanější značce?
XinZuo byl ideální ready-made byznys – zavedená značka přímo z továrny. Stačilo se zaměřit na jediné: dostat značku do povědomí zákazníků. Klíčovou roli v tom sehrála spolupráce s rostoucím instagramovým profilem David v kuchyni, později se přidal i Těhotnej kuchař. Díky jejich podpoře se nože XinZuo rychle dostaly mezi profesionální kuchaře i nadšence do vaření.
Na začátku jsem byl sám s kolegou Honzou, který se staral o produkty na e-shopu (dnes má v kompetenci řadu činností). Já jsem se staral o vše ostatní – nákup zboží, chod e-shopu, financování, logistiku. První dva roky jsem balil a odesílal každou zásilku osobně, abych měl jistotu, že se ke každému zákazníkovi dostane perfektně připravený produkt.
Jaké byly vaše podnikatelské začátky?
Skromné. První objednávka? Dvě palety nožů. Neměl jsem jistotu, jestli se prémiové nože z Číny na našem trhu uchytí, ale věřil jsem v jejich kvalitu a potenciál. Sklad byl tehdy spíš malý regál, ale nadšení a odhodlání bylo obrovské.
První zákazníci přišli hlavně díky Instagramu a doporučením. Lidé si nože XinZuo rychle oblíbili pro jejich ostrost, precizní zpracování a krásný design. S rostoucím zájmem ale přišly i nové výzvy – během vánoční sezony bylo téměř nemožné držet krok s objednávkami a skladem.
Dnes je XinZuo dle Heureka.cz nejprodávanější značkou nožů v Česku. Rosteme meziročně o více než sto procent a náš obrat se pouze v ČR brzy dostane na sto milionů Kč, což je můj stanovený cíl. To vše zvládáme v malém efektivním týmu, kde je důraz kladen na ziskovost, udržitelnost růstu a špičkový zákaznický servis.
Proč jsou nože XinZuo tak oblíbené?
Většina zavedených značek kuchyňských nožů se soustředí na hromadnou produkci pro profesionální kuchyně. Jejich výroba je často automatizovaná. Nože jsou efektivní, ale postrádají řemeslný detail a osobitost.
XinZuo jde jinou cestou. Klademe důraz na ruční zpracování a prémiové materiály. Namísto plastů u rukojetí používáme převážně pravé dřevo. Ručně tvarovaná a leštěná dřevěná rukojeť potřebuje mnohem více času a řemeslné péče.
Naše nože jsou nejen dokonale funkční, ale i esteticky jedinečné. Každý kus má svůj charakter a přirozenou eleganci, kterou žádná strojová výroba nenahradí. A to je důvod, proč si XinZuo získává stále více zákazníků – chtějí nejen ostrý nůž, ale také kvalitní nástroj, který dobře padne do ruky a vydrží roky.
Značka XinZuo pochází z Číny?
XinZuo přináší zákazníkům to nejlepší přímo z Jang-ťiangu, čínského města nožů a nůžek, kde se toto řemeslo předává po generace. Dnes už Made in China neznamená levnou napodobeninu. Když víte, kde hledat, dostanete špičkovou kvalitu s precizním zpracováním, která obstojí i v porovnání se zavedenými světovými značkami.
Celý magazín |
Čím se lišíte od konkurence?
Jedním z hlavních rozdílů je můj osobní vztah s lidmi přímo v továrně v Číně, kde trávím čas s týmem XinZuo a společně ladíme detaily nových produktů. To nám umožňuje rychle reagovat na zpětnou vazbu zákazníků, inovovat a neustále posouvat kvalitu našich nožů dál.
Zatímco v Evropě vývoj a výroba často trvá měsíce nebo roky, v Číně je možné uvést nápad do reality v řádu i několika dnů. To nám dává obrovský náskok a schopnost přinášet zákazníkům nejnovější trendy a vylepšení mnohem rychleji než konkurence.
A jaké máte plány do budoucna?
Minulý rok jsme úspěšně expandovali do Polska a nyní se chystáme vstoupit i na rakouský trh. Naším cílem je přinést prémiové nože XinZuo do celé Evropy, protože kvalita a řemeslné zpracování si zákazníky najdou všude – stačí je jen správně oslovit.