Paní ředitelko, dnešní doba přináší obrovské výzvy, ať už jde o inflaci, rostoucí ceny energií, nebo nejistotu na trhu práce. Jak se TENTino vypořádává s těmito problémy?
Současná situace není zrovna příznivá pro růst. Drahé energie, doprava, velké množství konkurence, inflace ovlivňující i běžné potraviny, jako je např. máslo, nám firmám trochu hází klacky pod nohy. V TENTino se snažíme brát věci pozitivně a nahlížet na celou situaci jako na příležitost ke zlepšení, zvýšení efektivity a k revizi všech ostatních, někdy i zbytečných nákladů. Věříme, že i nyní máme prostor růst a posunout se vpřed. Snažíme se zvyšovat efektivitu nejen v rámci naší výroby, ale i v celém procesu komunikace se zákazníky a odbavování objednávek.
Jakým způsobem zvyšujete efektivitu a jak vám v tom pomáhá technologie?
Digitalizace a automatizace hrají zásadní roli. Investovali jsme do nových IT technologií a softwaru, který nám umožňuje lépe plánovat výrobu a řídit skladové zásoby, díky tomu máme přesný přehled o poptávce a potřebných materiálech, což nám umožňuje eliminovat nadbytečné náklady. Automatizace pak usnadňuje a zrychluje samotnou výrobu, čímž zvyšujeme produktivitu a jsme schopni udržet ceny našich produktů na dostupné úrovni, i když inflace roste. Efektivnější procesy nám umožňují pracovat pružněji a okamžitě reagovat na změny v poptávce nebo dodavatelském řetězci.
Můžete uvést konkrétní příklad produktů, které díky těmto inovacím profitují?
Určitě! Třeba naše nůžkové párty stany z nejprodávanější řady BIG HEXAGON EXTREME . Díky optimalizaci výrobních procesů a inovacím ve stanové konstrukci jsme dokázali vyvinout produkt, který je nejen velmi odolný a vhodný i do náročných podmínek, ale zároveň je rychle sestavitelný a skladný. Naši zákazníci oceňují, že stan vydrží dlouhé roky, což z něj činí výhodnou investici a zaručuje udržitelnost projektu. Díky inovacím dokážeme udržet kvalitu a dlouhou životnost produktu, aniž by se zvyšovala jeho cena.
Zmínila jste efektivitu a automatizaci. Jak to mění práci vašich zaměstnanců a celkově fungování firmy?
Automatizace nám pomohla odstranit řadu rutinních procesů, což našim zaměstnancům umožnilo věnovat se činnostem s vyšší přidanou hodnotou. Myslím tím např. vývoj nových produktů, rozšiřování nabídky, zjednodušení a zlepšení nákupního procesu. Automatizace a digitalizace se promítají i do zákaznické podpory a zlepšují komunikaci s klienty. Můžeme tak pružněji reagovat na jejich dotazy a poskytnout lepší zákaznickou zkušenost.
Jak se vám daří udržet inovativní přístup a jaké technologie plánujete v budoucnu zavést?
Inovace jsou pro nás klíčové, a proto do nich neustále investujeme. Aktuálně pracujeme na rozšíření automatizace i v dalších odděleních. Zvažujeme zavedení pokročilého CRM systému, který by ještě více usnadnil komunikaci se zákazníky a zajišťoval personalizovanou péči. Další oblastí, na kterou se zaměřujeme, je rozšíření digitálního plánování a prediktivní analýzy. Tyto technologie nám umožní efektivněji plánovat výrobu a optimalizovat dodavatelské procesy. Díky tomu budeme schopni rychleji reagovat na změny na trhu a flexibilně se přizpůsobovat potřebám našich zákazníků.
A co udržitelnost? Jak TENTino kombinuje efektivitu a udržitelnost?
Za mě je základem udržitelnosti kvalita, ta je klíčová. Bohužel s nástupem e-shopů, jako je Amazon, Aliexpress, Alibaba, ad. na český trh, se v posledních letech na udržitelnost moc nehledí. U nás používáme kvalitní a odolné materiály, znamená to tak menší frekvenci obměny produktů a méně zátěže pro životní prostředí. Zaměřujeme se také na opravitelnost a náhradní díly. Našim zákazníkům tak nabízíme produkty, které dlouhodobě vydrží a přinášejí hodnotu.
A co ceny? Inflace je velkým problémem, jak se vám daří držet ceny na rozumné úrovni?
Díky efektivním procesům s využitím moderních technologií, které jsme letos zavedli, můžeme držet ceny stabilní, přestože se vstupní náklady často zvyšují. Naše kulaté bistro stolky Ivan jsou skvělým příkladem – díky optimalizované výrobě jsme schopni nabídnout stylový a odolný produkt za cenu, která je dostupná široké škále zákazníků. Současná ekonomická situace nás nutí hledat chytrá řešení, abychom nemuseli ceny výrazně navyšovat.
V závěru, co byste vzkázala zákazníkům, kteří dnes více než kdy jindy potřebují spolehlivé a úsporné produkty?
Chtěla bych jim asi jen poděkovat. Máme opravdu velké množství zákazníků, kteří u nás nakupují opakovaně, což je pro nás znamení, že jsou spokojení a je to ta nejlepší zpětná vazba, kterou e-shop může od zákazníka dostat. V TENTinu se odjakživa snažíme být firmou, která přináší kvalitu, na niž se mohou zákazníci spolehnout.
























