Oprava jablonecké části tratě se totiž zkomplikovala. Výluka se protáhne kvůli neskončeným pracím v Jablonci a také z důvodu plánované přeložky vysokého napětí v Proseči.
„Kvůli přeložce by se stejně musel provoz na trati na přelomu června a července zastavit,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce Luboš Wejnar. „V Jablonci se práce zkomplikovaly hlavně kvůli opravám opěrné zdi na Brandlu,“ doplnil technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička.
Práce údajně přibrzdila také rekonstrukce plynovodu, který trať v Jablonci křižuje.
Stavba se tak zřejmě o více než 15 milionů korun prodraží. Původně měl projekt včetně DPH přijít na 286 milionů korun.
Stavbaři rekonstruují kilometrový úsek od zastávky Měnírna k Brandlu u Jablonce a také konečnou v Jablonci. Tramvaj měla původně z Jablonce vyjet už v polovině dubna, v té době se ale podařilo zprovoznit jen vratislavický úsek. A do Jablonce dál jezdí náhradní autobusy.
Ještě dnes ve Vratislavicích běží dokončovací práce a nefungují například nové semafory na několika přejezdech. Druhým termínem zahájení provozu z Jablonce měl být konec června. A ani ten nevyšel. „Smluvní pokutu nebudeme uplatňovat. Jsou to objektivní věci, se kterými se nepočítalo,“ doplnil Ludvík Lavička.
Chybí chodníky a cesta k nádraží
Ani obnovení provozu v půli července ale nebude podle Lavičky znamenat konec stavebních prací. Bude třeba dokončit chodníky a přístupovou komunikaci od Brandlu k vlakovému nádraží. Práce definitivně ustanou do konce prázdnin.
„Například u nádraží musíme práce koordinovat s opravou vlakových kolejí. Těžká auta by nám dlažbu rozbila,“ přiblížil Ludvík Lavička.
Těžkosti spojené s opravou už cestující zmáhají. Dokončení rekonstrukce proto toužebně vyhlížejí. Tramvaje z Liberce do Vratislavic a Jablonce nejezdí už od loňského 15. března.
„Cestování je teď strašné. Náhradní autobusy čekají u Brandlu na semaforu několik minut, autobus pak jede strašně pomalu. Další zdržení bývá na stavbě ve Vratislavicích, kde se pak přestupuje. Raději teď jezdím autem,“ řekl Jablonečan Tomáš Štěpánek.
Rekonstrukcí procházejí čtyři kilometry tramvajové trati mezi Libercem a Jabloncem. Jedná se o největší investici libereckého dopravního podniku v posledních letech.
Trať spojuje Liberec s Jabloncem od roku 1955. Modernizaci už potřebovala, naposledy se rekonstruovala v 70. letech.