„Na první pohled to nedává logiku, ale těžko mě podezřívat z toho, že bych nebyl vratislavickému pivovaru nakloněn,“ hájí se starosta Lukáš Pohanka. „Když jsem v roce 2008 usedl do křesla starosty, vrátil jsem místní pivovar na všechny akce, které Vratislavice pořádaly.“
Letos poprvé se ve Vratislavicích rozhodli vypsat výběrové řízení na dodavatele nápojů nejen na slavnosti, ale také na další městské akce: oslavy dětského dne a lampionový průvod na čarodějnice.
„Oslovili jsme asi sedm nebo osm pivovarů a dostali jsme dvě nabídky od Konradu a ze Svijan. Druhá z nich tu první jednoznačně předčila,“ řekl Pohanka.
V čem? „Jsou schopní krom piva zabezpečit také potřebné příslušenství - stany, lavice, stoly. Nabídli odměny do soutěží a také to, že zaplatí ve Vratislavicích nějakou kulturní akci. I díky tomu v srpnu zazpívá ve vratislavickém kostele Bára Basiková,“ poukázal starosta.
Podle prvního muže městského obvodu to ale není tak, že by pivovar Konrad stoprocentně zavrhli. „Vztahy máme pořád dobré. Za rok může být situace zase úplně jiná,“ míní Pohanka.
Je to škoda, přijdeme o kontakt se zákazníky, zní z pivovaru
V pivovaru jsou z nastalé situace rozčarováni. „Nové vedení Vratislavic se rozhodlo vybrat pivovar pro letní Vratislavické slavnosti formou výběrového řízení. Což lze pochopit, to je rozumné. Akorát zadání výběrového řízení bylo ne úplně jasné. Měli jsme se vyjádřit, zda do toho půjdeme jako loni. Souhlasili jsme a uvedli, jaký servis můžeme poskytnout. Pak jsme se dozvěděli, že z výběrového řízení vzešel jako vítěz jiný pivovar, který nabídl lepší podmínky,“ vylíčil ředitel a sládek pivovaru Petr Hostaš.
Soudí, že vše možná vzali příliš na lehkou váhu. „Těžili jsme hlavně z tradice, vždyť pivo na městské slavnosti jsme dodávali už několik let. I bez výběrového řízení, obec a pivovar spolu vždycky našly společnou řeč a fungovalo to. A dosavadní jednání z počátku roku nasvědčovala tomu, že to tak bude i nadále,“ řekl Hostaš.
Roli podle něj hrálo také to, že Svijany navíc poskytly příspěvek pro podporu kultury ve Vratislavicích. „My jsme tak rychle nezareagovali.“ Místo tradice tak, viděno ředitelem, vyhrál pragmatismus.
„Je to škoda, navíc pro nás představuje čepování piva na vratislavických slavnostech blízký kontakt se zákazníky. Čím jsou blíž, tím nám řeknou víc a pro mě jako pro sládka jsou to informace k nezaplacení,“ naznačil.