Starostové pro Liberecký kraj počítají s tím, že na kampaň padne zhruba tolik, jako před volbami v roce 2012. Tedy pět a půl milionu. Na snímku lídr Martin Půta.

Starostové pro Liberecký kraj počítají s tím, že na kampaň padne zhruba tolik, jako před volbami v roce 2012. Tedy pět a půl milionu. Na snímku lídr Martin Půta. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

Strany před volbami šetří. Konec billboardů, kampaň bude na Facebooku

  • 1
Lídři politických stran letos nebudou na své voliče shlížet z billboardů, kampaň do krajských voleb se v Libereckém kraji tentokrát povede na sociálních sítích. Partaje plánují utratit nejčastěji od jednoho do pěti milionů korun.

Strany šetří a nechce se jim zbytečně vyhazovat peníze za pompézní akce. „Mám rád skromnou kampaň, a navíc billboardy vám volby stejně nevyhrají,“ řekl Andrej Grega, volební manažer ČSSD v Libereckém kraji.

Podle něj bude oslovování voličů probíhat hlavně přes Facebook nebo webové stránky, billboardů bude jen málo.

„Maximálně tak čtyři na okres. A určitě na nich nebude vystupovat pouze lídr Pavel Svoboda. Chci kampaň stavět na týmové práci, takže z každého okresu se na plakátech objeví první dva kandidáti,“ dodal manažer.

Jakou částku plánuje utratit, dopředu říkat nechce. Rozhodně ale bude nižší než pět milionů. „Pokud bych měl tolik peněz k dispozici, tak se budu jen smát,“ dodal Grega.

Starostové podobu kampaně zatím tají

To Starostové pro Liberecký kraj, jejichž lídrem je současný hejtman Martin Půta, počítají s tím, že na kampaň padne podobný obnos jako v roce 2012 – pět a půl milionu korun.

„Budeme mít transparentní účet, na němž chceme kampaň zveřejňovat. Ale za co přesně budeme utrácet, to dopředu říkat nechci, prozradil bych strategii,“ prohlásil hejtman.

Sdílnější nechtěl být zatím ani k podobě kampaně. „Myslím, že lidé budou přesyceni všemi možnými informačními kanály. A protože my jsme strana, která stojí na konkrétních lidech a jejich práci, tak i to bude hlavním směrem naší kampaně. Už čtyři roky jezdím do jednotlivých měst a zajímám se o tamní problémy. Takže v tom budu plynule pokračovat,“ doplnil Půta.

Jeho největšího soupeře, Změnu pro Liberecký kraj, vyjde kampaň na necelé dva miliony korun. Peníze na ni z větší části půjčí členové z vlastních úspor. „Tak to bylo i při minulých volbách, kdy jsme měli rozpočet 1,6 milionu. Doufáme, že peníze se pak vrátí za získané mandáty,“ poznamenal Jan Korytář.

Změna sází na letáčky, TOP 09 chce obdobu piva s Karlem

Lídrem Změny je Zuzana Kocumová, ta počítá s tím, že bude chodit po městech mezi lidmi a rozdávat jim letáčky. „Hodně sázíme právě na kontaktní kampaň a velkou skupinu voličů plánujeme oslovit i přes sociální sítě nebo naše webové stránky,“ zmínila.

Na Facebooku, internetových stránkách a kontaktu s lidmi bude stát i kampaň ODS. Do voleb ji povede starosta Frýdlantu Dan Ramzer. Ani ODS nepočítá s tím, že by se starosta projížděl po kraji nalepený na autobusech. „Na takových akcích asi budeme šetřit. Myslím, že je to zbytečné, lidé už trpí billboardovou slepotou,“ uvedl Vladimír Kordač, regionální manažer ODS.

Podobu volební kampaně zatím nesdělilo hnutí ANO. Dlouho hledalo svého lídra, nakonec se jím stala českolipská zastupitelka Jitka Volfová. Poměrně neznámou tvář musí ještě potvrdit předsednictvo hnutí, které se sejde 2. dubna v Praze.

TOP 09 chce navázat na úspěšnou kampaň z minulosti s názvem Na pivo s Karlem. Kandidáti chtějí s voliči mluvit osobně i prostřednictvím sociálních sítí. Za kampaň mají v plánu utratit jeden a půl milionu korun, částka je ale závislá na tom, kolik se straně povede vybrat na nominačních příspěvcích a na darech.