„Během několika dnů tato stavba bude minulostí a bude tady veden plný provoz. Stavbu jsme dokončili v harmonogramu a podle kvality tak, jak jsme měli,“ ujistil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Na uzavřeném úseku v rychlých pruzích už zbývá jen osadit betonová a ocelová svodidla, doplnit dopravní značení a dodělat drobné stavební úpravy.
„Provoz na této stavbě bude puštěný, nicméně ještě pokračuje oprava kanalizace v tunelu, takže do konce listopadu ještě bude omezen provoz o pět set metrů dál,“ dodal vedoucí provozního úseku ŘSD pro Liberecký kraj Jakub Hušek.
Přes 51 tisíc aut denně
Průtah I/35 je nejzatíženějším silničním úsekem v Libereckém kraji a denně po něm podle posledního sčítání projede více než 51 tisíc automobilů. Stavba za 332 milionů korun bez daně komplikovala dopravu v krajském městě od loňského března.
„V rámci těchto dvou stavebních sezon jsme zlikvidovali mostní estakádu a vybudovali místo ní vyztužený svah, opěrnou stěnu v délce zhruba tři sta padesáti metrů. Celou konstrukci zdemolované estakády jsme rozdrtili a použili pro násypová tělesa. Nyní po dvou letech tuto stavbu dokončíme, během víkendu budeme odstraňovat dopravní omezení a budeme ji dávat do provozu,“ řekl Jaroslav Bílek ze společnosti Strabag.
Práce na průtahu Libercem začaly loni na jaře bouráním pravé poloviny silnice ve směru od Turnova na Děčín. Mosty ze 70. let minulého století už byly v havarijním stavu, jejich rekonstrukce se připravovala několik let a už ji nebylo možné odkládat.
Stavbaři otevřou nový most na průtahu Libercem, provoz bude zatím omezený |
Provoz na nich byl už před rekonstrukcí omezený, mosty byly na některých místech podepřené a vozovka byla zúžená. Provoz na zhruba jeden a půl kilometru dlouhém úseku byl od loňského března svedený na druhou polovinu silnice – ve dvou pruzích směrem na Turnov a jedním pruhem se jezdilo ve směru na Děčín.
„Důležité upozornění pro řidiče a pro celý Liberec je, že jsme znovu postavili jednu polovinu té soustavy mostů na silnici třicet pět. A mohu ujistit řidiče, že ta druhá polovina se v následujících minimálně dvaceti letech rekonstruovat, stavět nebo demolovat nebude. Vystavěli jsme tu polovinu která byla z roku 1974, ta druhá polovina je mladší, je z devadesátých let a technicky je v naprostém pořádku. Oběma polovinám se budeme věnovat pokud jde o údržbu, a následující dvě nebo tři desetiletí se tady žádné takto rozsáhlé práce dělat nebudou,“ doplnil Rýdl.
Dopravní omezení ale budou na rušné trase čekat motoristy zřejmě i v příštím roce. ŘSD připravuje rekonstrukci libereckého tunelu, který není v dobrém stavu. V současné chvíli v něm probíhají opravy kanalizace, kompletní rekonstrukce ale přijde na řadu v blízké budoucnosti.
Mosty leží na průtahu Libercem.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz