„Máme informace, že exprimátorka využívala služební auto k soukromým cestám, což je v pořádku, protože na to měla uzavřenou platnou smlouvu. Mnohdy je ale vykazovala jako služební a nechala si je proplácet z peněz města. Jedná se zejména o její jízdy do Prahy, kde v době, kdy byla primátorkou, studovala soukromou vysokou školu,“ tvrdí Korytář.
Podle něj šlo o období let 2011–2013 a odhadovaná škoda se pohybuje mezi 150 tisíci a 300 tisíci korun.
„Od roku 2011 šlo o minimálně 21 soukromých jízd, na kterých ji v rámci pracovní doby doprovázeli také další zaměstnanci magistrátu. Cesty podnikala v pracovní době, a pak si nechala vyplatit šedesát tisíc korun za nevyčerpanou dovolenou,“ tvrdí oba zastupitelé.
Prohlašují, že už v lednu opakovaně iniciovali schůzku s bývalou primátorkou. „Chtěli jsme jí nabídnout, aby své soukromé jízdy přiznala a vzniklou škodu městu uhradila. Paní Rosenbergová však nereagovala. Na předminulém zastupitelstvu nás znovu obvinila z účelové lži s cílem ji poškodit před volbami, nezbývá nám tedy než podat trestní oznámení a svá tvrzení dokázat,“ upřesňuje Tachovská.
Bývalá liberecká primátorka ale trvá na tom, že nic takového nedělala, ani nemohla.
„Knihu jízd vždy vyplňovaly mé tehdejší asistentky, které tuto povinnost měly v popisu práce. Navíc po celou dobu užívání služebního vozu jsem měla podepsanou smlouvu o jeho užívání a pravidelně jsem platila zákonem určené poplatky, to je měsíční srážka ze mzdy 3 200 korun. K tomu jsem hradila pohonné hmoty za soukromé jízdy,“ říká Rosenbergová.
„V období od května roku 2011 do srpna roku 2014 jsem tak jen za používání automobilu zaplatila 131 tisíc korun, dalších 38 600 korun jsem dala za pohonné hmoty. Za uvedené období jsem služebním autem ujela 49 585 kilometrů, ať sama či při delších cestách s řidičem.“
Fakt, že zastupitelé podali trestní oznámení, jí nevadí. „Osobně vítám, že to prověří policie či státní zastupitelství. Ty jsou pro mne relevantním partnerem na rozdíl od lidového soudu Změny, který mě více než tři čtvrtě roku veřejně poškozuje,“ prohlašuje Rosenbergová.
Služební jízdy uvolněných městských politiků za uplynulé volební období nyní prověřuje kontrolní výbor městského zastupitelstva. „Bude ověřovat i moje jízdy i Zuzany Kocumové, protože jsme byli pět měsíců ve vedení města,“ dodává Korytář.
Aby se podobná situace nemohla opakovat, začalo město Liberec montovat do služebních vozů GPS.