Zatím bude jezdit jen sedm párů rychlíků a jeden spěšný vlak. Regionální osobní vlaky objednávané krajem se zatím na trať nevrátí.
Místo osobních vlaků a jednoho spěšného pojede dál speciální autobusová linka.
Podle Viktora Lišky z oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu totiž začne na podzim oprava úseku Karlov - Křižany, jež má mimo jiné přinést zvýšení traťové rychlosti.
Proto také kraj osobní vlaky mezi Libercem a Jablonným v Podještědí neobjednal.
"Cestující by byli zřejmě poněkud zmateni, pokud bychom vlaky na několik měsíců obnovili a pak by následovala další výluka," uvedl Liška.
Liberecký kraj chce dostat cestovní dobu vlaků na trati Liberec - Česká Lípa pod hodinu.
Zapotřebí je ale vylepšit dosud velmi zastaralou infrastrukturu jednokolejné trati s řadou rychlostních omezení.
Kraj chce také posoudit, jestli je nezbytné zastavování ve všech zastávkách.
"Jen tak je možné udržet na trati současný rozsah provozu osobní dopravy - přibližně dvouhodinový takt rychlíků a dvouhodinový takt regionálních vlaků celodenně a celotýdenně," dodal Liška.