„Tato inscenace by v dnešní době mohla přitáhnout diváky. Je to rodinné představení, oddychovka, komedie. I když je příběh z dob Shakespeara, tak dialogy a situace na jevišti jsou přenositelné na všechny éry,“ míní režisérka a choreografka Marika Mikanová.
Balet slibuje působivé taneční i herecké výkony v doprovodu energické hudby Dmitrije Šostakoviče. „Když jsem například hledala hudbu pro první seznámení Kateřiny a Petruccia, potřebovala jsem něco klidného, oťukávacího. Pohodička, pohodička a najednou Kateřina bouchne! A to právě Šostakovič umí geniálně,“ pokračuje Mikanová, která je zároveň šéfkou libereckého baletu.
Slavnou komedii převedla do taneční podoby již v roce 2018, tehdy pro divadlo v Ústí nad Labem. Pro své nové zpracování však vytvořila zcela novou pohybovou koncepci ušitou na míru libereckému baletnímu souboru. Scénu a hudební koláž si vypůjčila ze svého prvního uvedení.
Temperament a charisma
V Liberci do hlavních rolí obsadila osvědčené sólové tanečníky. „Nuria Cazorla García je temperamentní tanečnice, která dovede zaujmout. Umí se v okamžiku hladce proměnit z fúrie na milou a vstřícnou ženu. A Michal Kováč je přemýšlivý, charismatický tanečník, který si s rolí Petruccia hraje a přináší obraz pohodového muže. Je výhrou mít v týmu takové umělce,“ říká Mikanová.
Dynamická komedie také poskytne zajímavý vhled do společenských zvyků alžbětinské doby. „Příběh přináší nezvyklé téma, které, ač není trendy, ukazuje přímý rozpor se současným vnímáním vztahu muže a ženy. Snažila jsem se to pojmout tak, aby zaznělo hledání vzájemného respektu a funkčnost vztahu. Ze šíleného páru vznikne harmonický vztah,“ dodává šéfka baletu.