„My jsme s řidiči byli přibližně před dvěma lety ve velkých problémech a dneska už stavy řidičů máme doplněné,“ řekl dopravní ředitel libereckého dopravního podniku Martin Hettner.
Předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek míní, že jim při shánění řidičů pomáhá i situace na trhu práce. „V době, kdy ekonomický růst byl řekněme dynamický, tak se k nám nikomu moc nechtělo. Ta doba je pryč a ekonomice se nedaří. A nebude to určitě lepší. Automotive, který je tady v okolí hodně zastoupený, má podle všeho dost významné problémy. A my jsme seriózní zaměstnavatel. U nás se nestane, že bychom nezaplatili včas výplatu a tak dále. A ta jistota pro lidi často hraje,“ řekl Zděnek.
Podle statistik úřadu práce loni v prosinci vzrostla nezaměstnanost v Libereckém kraji o 0,3 procentního bodu na 4,5 procenta, v meziročním srovnání vzrostla dokonce o 0,6 procenta.
Velký zájem o kurzy
Libereckému dopravnímu podniku se při hledání řidičů také osvědčilo, že provozuje autoškolu pro získání řidičského oprávnění na autobusy i tramvaje. Zájem o kurzy je velký.
„Teď v polovině ledna začíná další kurz na řidiče tramvaje i autobusů. Kurzy máme naplněny,“ uvedl Hettner.
Pozor na kužel i spojku. Lidé se učili řídit autobus |
Už při jízdách v autoškole navíc podle něj potenciální pracovníci dopravního podniku poznávají trasy linek MHD. „To znamená, že jejich zácvik do provozu je potom mnohem rychlejší,“ dodal.
Zájem o práci řidičů autobusů a tramvají podle Hettnera stoupá i mezi ženami. Jejich podíl na těchto pozicích v liberecké MHD je nyní zhruba čtvrtinový. Liberecký dopravní podnik provozuje bezmála 50 linek, pro něž využívá přes 100 autobusů a 60 tramvají. Ročně se jimi sveze zhruba 38 milionů cestujících.
10. srpna 2018 |