Podle náměstka primátora Miloše Veleho (ODS) už pak nebude schopen zajistit současný rozsah dopravy.
Usnesení zastupitelů předcházela dlouhá diskuse. Někteří zastupitelé chtěli rozhodnutí odložit, protože se domnívali, že k takovému kroku ještě nemají dostatek informací. Další se obávali, že založením obchodní společnosti se podrobnější informace skryjí pod obchodní tajemství.
„Mám tady dost příkladů, jak funguje neposkytování informací z městské společnosti zastupitelům a občanům. Mám velké pochybnosti, že by to fungovalo v tomto případě,“ řekl zastupitel Jakub Macek (Změna).
Představenstvo se rozšíří
I kvůli větší transparentnosti se rozšíří představenstvo společnosti. Akciová společnost Jablonecká dopravní bude mít nakonec pětičlenné představenstvo a tříčlennou dozorčí radu. Její základní kapitál bude dva miliony korun.
„Představenstvo bude pravidelně o své činnosti informovat zastupitele. Není zatím rozhodnuto, jestli bude dopravní podnik sám nakupovat a provozovat autobusy, nebo si najme jednoho či dva subdodavatele. O tom se bude teprve rozhodovat, musíme obě varianty posoudit,“ zmínil Vele.
Autobusy městské dopravy v Jablonci přepraví ročně zhruba osm milionů cestujících.
Je to za pět minut dvanáct, myslí si Berounský
„Založení vlastní společnosti považuji za logický krok a ke všemu za pět minut dvanáct,“ uvedl zastupitel Jindřich Berounský (zvolen za Změnu, nyní bez politické příslušnosti).
Motivací k založení společnosti je podle něj i to, jak dopadlo výběrové řízení na dopravce Libereckého kraje pro všechny tři oblasti.
„Bylo vyhlášeno v červnu 2012 a skončilo po opakovaném napadání obrovským krachem a jeho výsledkem je dokonce skutečnost, že v oblasti sever se ještě neví, který dopravce bude jezdit od ledna příštího roku,“ upozornil Berounský.
Kvůli zmíněným problémům se pro vlastní dopravní podnik rozhodl i Liberecký kraj. V České Lípě vznikne společný dopravní podnik se společností Busline.