„Dokončena není dosud žádná akce,“ přiznal vedoucí odboru správy veřejného majetku libereckého magistrátu David Novotný.
„Do soutěží o zakázky totiž firmy podaly své nabídky a jelikož byly vyhodnoceny jako nejvýhodnější, byly vybrány. Poté ale dodavatelé neposkytli potřebné doklady, načež byli vyloučeni. Pak se dostalo na toho, kdo skončil druhý. Ten už ale měl jiné plány,“ řekl.
Postupně pak z akce vycouvali všichni, a tak byla zrušena. „Shodou okolností se tak stalo skoro u všech neuskutečněných staveb,“ podivil se Novotný.
V některých případech zase byla podána jen jedna nabídka a poté, co vybraný dodavatel dále nespolupracoval a byl vyloučen, už žádný jiný nezbyl.
„Potřebné kroky navíc musela schvalovat rada města. Ta ale zasedá jednou za čtrnáct dní, takže zadávací řízení se neúměrně protahovala. Došlo až k takovým prodlevám, že by se muselo pracovat v zimě,“ dodal Novotný.
Padlo tedy rozhodnutí problematické soutěže o zakázky zrušit a vypsat je znovu s tím, že se bude stavět na jaře příštího roku.
Systém ukáže, kde zaparkovat
Již nyní se však jedná například o budování informačního a navigačního systému, který na speciálních tabulích ukáže řidičům, kde a kolik je ve městě volných parkovacích míst.
I přes dílčí neúspěchy však vedoucí odboru správy veřejného majetku libereckého magistrátu soudí, že projekt Bezpečná doprava má smysl.
„Svou rozsáhlostí a počtem jednotlivých akcí nemá obdoby. Je proto poněkud předčasné jej hodnotit. Analyzovat dopravní situaci a počty nehod zaviněných nebezpečnými místy je možné až po určité době,“ prohlásil.
Na portál bezpecnadoprava.liberec.cz mohou lidé sami přispívat s tipy na místa, která by si zasloužila úpravy.
„Na dotazy odpovídáme zpravidla ještě tentýž den, maximálně za pár dnů. Aktuálně nemáme žádné nezodpovězené ani nedořešené dotazy a připomínky,“ pochlubil se Novotný.