Výstava Soma Sema v Museu Kampa měla být pomyslným dialogem děl sochařů Kryštofa Hoška a Petra Orieška. Prozatím však k návštěvníkům promlouvají pouze Hoškoda díla, jež bylo možné vystavit venku.
Na nádvoří galerie vítá přítomné obří kostlivcova pěst s palcem nahoru symbolizující virtuální „lajky”, náplavku zdobí kostnaté véčko, které se vepsalo do českých dějin v listopadu 1989 a součástí expozice jsou i sochy přerostlých potkanů, jež Hošek vytvořil cíleně pro účely výstavy během druhé vlny pandemie.
„Mé sochy mění v kontextu současné pandemické situace své původní symboly a umocňují tíživou situaci celé společnosti. Zároveň však vtipně, s nadsázkou a s ironií dávají silnou naději,“ vysvětluje Kryštof Hošek a dodává, že by jeho sochařská instalace měla diváka přivést k „novému promýšlení o ustálených symbolech a jejich významech“. Prostory Musea Kampa budou volně otevřeny veřejnosti každý den do 9. dubna.
Ve dne v noci pak k výlohám pražských kaváren zve projekt Window Gallery od organizátorů populárních inspirativních večerů PechaKucha Night Prague. Prosklené pohledy do prostor, které běžně žije společenským životem a teď zejí prázdnotou, ozdobila díla 24 autorů a autorek, kteří v minulosti v rámci PechaKucha vystoupili. V oknech letenské kavárny Cobra si lze prohlédnout portrét Geraldine Chaplin z džínoviny od malíře Františka Matouška nebo architektonický model Domu periskop z ateliéru Petr Hájek architekti.
Výloha kavárny I Need Coffee nedaleko Palackého náměstí patří tvorbě fotografky Libuše Jarcovjákové a na Vinohradech vystavuje v Bistru 8 designérská dvojice Herrmann & Coufal. U každého objektu je k dispozici popisek s názvem díla, jménem autora i QR kódem, který návštěvníka zavede k záznamu vystoupení daného autora či autorky na PechaKucha Night. Z dalších umělců se projektu zúčastnila ještě sochařka Pavlína Kvita, ilustrátorka Eva Maceková, sochař Martin Skalický nebo malíř František Matoušek.
Na štrúdl do Vzletu
Úplně čerstvě, tedy ode dneška, bude v pražských Vršovicích k vidění nejnovější dílo Krištofa Kintery. Stane se součástí čerstvě zrekonstruovaného kulturního paláce Vzlet, za jehož vznikem stojí divadlo Vosto5, barokního orchestr Collegium 1704 a vršovické Kino Pilotů.
Galerie Vzlet, kterou vede kurátorka Denisa Václavková, má prostor na fasádě boční stěny budovy a Kintera pro ni navrhl dílo nazvané Recept. „Autor instalace si pohrává s momentem překvapení, pracuje s fasádou jako s rezonanční výstavní deskou a posílá do ulic jednoduchou domácí recepturu na tradiční moučník štrúdl,“ láká galerie.
Dílo je tak možné vnímat jako symbol sousedské pohostinnosti, potřeby po pospolitosti i milých setkání. „Je to takové kouzlo nesmyslu, určitá nepatřičnost obsahu i formátu. Velký recept moučníku na celou stěnu uprostřed ulice mi přišel jako vhodný začátek komunikace s okolím a s lidmi, kteří zde žijí,“ míní Kintera. Recept bude k vidění tři měsíce.