TIP TÝDNEDo 16. května vystavuje v brněnské Galrii Brno český umělec Michal Pěchouček. Expozici tvoří několik projektů, z nichž část už byla k vidění. Na začátku stojí otevřený fotografický cyklus Spisovatelé a instalačně-obrazový projekt Emergent View, na který těsně navazuje snímek z ateliéru nazvaný Studio a série sedmi fotografií z prostředí fotostudia.
I další projekt je fotografický. Tvoří jej šest drobných fotografií s názvem "Pohled do výstavy". Snímky zachycují šest stanovišť s šesti kustody, kteří se po sobě dívají. Muž na ženu. Žena na muže. I tady je možné předpokládat v dalším plánu vztahy i zastřené erotické napětí. Jde o rekonstrukci toho, co se na tomto místě mohlo odehrát. Ale kustodi ani obrazy, které hlídali, už v galerii nejsou.
STOJÍ ZA NÁVŠTĚVU
Death Is Not the End? Josef Bolf, jeden z finalistů loňské Ceny Jindřicha Chalupeckého, ve svých nejnovějších kresbách a malbách formálně vychází z redukovaného inventáře pojmů komikových příběhů, hororových filmů a počítačových her.
Výstavu v atriu brněnského Pražákova paláce doplňuje konceptuální dílo Krištofa Kintery I Am Sick of It All (2003), neboli mluvicí nákupní taška, která si na všechno rozlíceně a úporně stěžuje.
CO SE DĚJEProlomili ledy. Plzeňští sochaři František Bálek a Jiří Genzer získali v italském Pragelatu první a druhé místo za ledové sochy. Mezinárodní soutěž se konala v dějišti olympijských her. Bálek zvítězil v kategorii realistických děl, Genzer byl druhý v kategorii abstraktních děl. Klání se zúčastnilo na 40 sochařů z celého světa.
Příští stanice Arkádia. Výstavu z tvorby současných českých umělců připravila Galerie moderního umění v Roudnici nad Labem. Od 9. března do 1. května ji uvidí návštěvníci v Roudnici nad Labem, od 12. května bude k vidění na zámku Zuschendorf v Pirně v sousedním Sasku. Galerie oslovila 18 malířů dvou generací. Nejstarší z nich se začali krajině věnovat již v 80. letech minulého století. Mezi nejmladšími jsou čerství absolventi vysokých uměleckých škol.
NA POSLEDNÍ CHVÍLIFrisbee. Výstava videoartu prezentuje autory vzešlé z mladší generace, kteří si vydobyli své místo na výsluní českého umění v 90. letech 20. století. Snaží se dát věcem nový rozměr, objevují mezní situace. "Mezní" zde určuje mnoho systémových nejednoznačností. Rozhodující je moment zaznamenávání či utváření obrazů, které jsou jakoby prvotní v uchopení současné či již dávno minulé reality. Výstava končí 12. března.
Žádné experimenty! Martin Zet se vymyká kategoriím současného umění. Jako zakladatel Centra pro současné umění - Libušín propojuje umělce z různých zemí a uvědomělou i angažovanou aktivitou sleduje sociální souvislosti i neustálé vyvracení zavedených obsahů přítomnosti. Do 12. března vystavuje v brněnském Domě umění.