Instalace byla otevřena v hlavní hale známé galerie, která je od roku 2000 v budově bývalé elektrárny. Právě v hale, kde dříve bývaly turbíny, jsou na delší dobu umísťovány velké objekty či rozsáhlé instalace.
Tentokrát se Tate Modern rozhodla pro dvaapadesátiletého čínského výtvarníka Aj Wej-weje, který na ploše tisíce metrů čtverečních navezl na sto milionů ručně zdobených slunečnicových semínek z porcelánu. Asi 150 tun semínek vyrábělo dva roky 1 600 sklářů v čínském městě Ťing-te-čen.
Až příliš mnoho prachu
Čínský výtvarník chtěl, aby se návštěvníci porcelánovou "pláží" procházeli a semínek se dotýkali. Podle zdravotníků ale prach, který se začal vznášet nad instalací může některým lidem, například astmatikům, škodit.
Reportáž o Aj Wej-wejovi
Vedení Tate Modern proto instalaci uzavřelo. "I když porcelán je velmi pevný, při interakci s nadšenými návštěvníky se v hale vytvářelo víc prachu, než se čekalo," uvedla galerie, která před uzavřením instalace pouze varovala návštěvníky, aby si semínka neodnášeli sebou. Nyní lze instalaci vidět jen z okrajů nebo z můstku nad halou.
Aj Wej-wej je v Číně známou a kontroverzní osobností. Podílel se například na návrhu olympijského stadionu pro olympiádu v Pekingu, ale pak se od her distancoval s tím, že vláda je využívá jen pro propagandu.