Pawlowski koupil Mladý svět od společnost FTV Prima, patřící do skupiny GES. "Cena je předmětem obchodního tajemství," uvedla mluvčí GES Jana Adamčíková.
Skupina GES se Mladého světa, který vychází už 46 let, zbavila kvůli špatným ekonomickým výsledkům. Snaží se prodat i další svůj titul, časopis TV Tip.
Mediacop podle Adamčíkové převzal veškerá práva a povinnosti spojená s vydáváním Mladého světa včetně vztahů s předplatiteli.
Sebastian Pawlowski, jehož firma vydává například časopisy Týden a Instinkt, se zatím ke koupi a dalšímu osudu Mladého světa nevyjádřil.
Lidové noviny nedávno spekulovaly, že chce koupit jen značku časopisu a databázi předplatitelů, což by znamenalo definitivní konec stávající podoby Mladého světa.
Nasvědčují tomu i výpovědi, které dostala stávající redakce. "Je to konec. Ani nás to nepřekvapilo, protože se o tom dlouho mluvilo," uvedl šéfredaktor Jan Hlaváč.
Podle redaktorů Mladého světa Pawlowski zvažuje, že by Mladý svět vycházel jednou měsíčně jako retro příloha Instinktu.
Mladý svět začal vycházet v lednu 1959. Jeho náklad klesal z 285 tisíc prodaných výtisků v lednu 1991 až na pouhých necelých 22 tisíc kusů v listopadu 2004.
Svůj věhlas si časopis vydobyl v předlistopadové éře, kdy se snažil o moderní podobu a dával prostor kritickým názorům. Jeho redaktoři, mezi něž patřili třeba Ladislav Smoljak, Jiří Černý, Radek John či Michal Horáček, také vymysleli anketu Zlatý slavík.