Diskuse k článku
Michal Viewegh to s Klausem prohrál
Po mediálním natěšování, které v dějinách české literatury nejspíš nemá obdoby, pár týdnů po autorových čtyřicátinách dosedá na pulty jedenáctá kniha Michala Viewegha, román Báječná léta s Klausem, volné pokračování jeho zatím nejúspěšnějšího titulu Báječná léta pod psa (1992).
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Zobrazit příspěvky:
Všechny podle vláken Všechny podle času
![]() |
ericKatovnaJsem moc rad, ze jsem se dival na posledni Katovnu (25.5., CT2 22:30), muj nejoblibenejsi zabavny porad na CT. Hlavni tema bylo Bajecna leta s Vieweghem. Pan Chuchma tam predvadel nepresvedcive ukoktane sebeobhajovani jeho recenze, a kdyz se jeho trapne nazory nedockaly zadne podpory od spolubesedníku (pan Just dokonce Bajecna leta s Klausem sympaticky hájil), na dalsi argumentaci rezignoval a jen tam frustrovane sedel a poslouchal ostatni. Pokud se na to p. Viewegh dival, musel se kralovsky bavit!
0/0
27.5.2002 12:31
|
![]() |
bumboyChuchma je kolečko ve stroji Modrého ptáka...Pseudointelektuální, postmoderně bolestivé, až hysterické moralizovaní zhrzeného literárního rádobykritika Chuchmy je trapas velkého kalibru. To, že MF Dnes je v posledních měsících nechutně proklausovský deník, už způsobilo žaludeční potíže nejednomu jejímu bývalému čtenáři. To, že se ale tato politika listu (politika budování kultu Modrého ptáka) promítá i do kultury, je hodno už jen spíše posměšnému úšklebku nad žurnalistickou mrtvolou, kterou plátek dnes představuje.
0/0
16.5.2002 19:15
|
![]() |
BalabánBuch! Buch! Buch!Kdo je tam ?
To jsme my, Volby !
0/0
10.5.2002 12:54
|
![]() |
Karel Bedřich, PrahaVieweghova histerieNechci se vyjadřovat k panu Vieweghovi jako spisovateli, ale jeho politickým představám. Někdo volí komunisty protože mu dříve bylo líp, někdo je zase nevolí protože je mu lépe nyní, někdo chce nižší daně, pro někoho je důležité něco jiného. Pan Viewegh sám nechce nic. On patří mezi ty kterým jde o "dobrou věc". O dobrou věc jde podle páně Viewegha ještě US (potažmo Koalici). Dnes je zřejmé, že US nezíská 51% a více procent, aby mohla vládnout sama. Bude muset s někým utvořit vládní koalici. S kým? ČSSD, ODS, KSČM - nikdo jiný tam určitě nebude. A pan Viewegh začíná být histerický. Koalice s ODS bude podle pana Viewegha zrada. Takže s kým pane Viewegh? Jinak nechci hodnotit knihu kterou jsem nečetl, ale v kontextu s blížícími volbami její vydání nelze hodnotit jinak, než jako politickou agitku.
|
![]() |
mumi:-(Myslim,ze vsichni davno zname nazor pana Chuchmy na MV,a tak jsem tajne doufala,ze nas prestane otravovat svymi plky po kazdem vydani nove Vieweghovy knihy.Bohuzel se tak asi nestane.
0/0
7.5.2002 16:47
|
![]() |
JC
Viewegh prokázal, že je hňup: ničemu nerozumí, ale píše o tom. Dokazuje to plným douškem v LN, které mu nebývalou měrou straní. Jeho zášť vůči Klausovi je tak nadčasová, že o tom píše i knihu. Své nesmyslné představy vtěluje do četných blábolů, před jistým časem př. do četných "iniciativ". Je totálně vedle, protože hňup může oslovovat jen hňupy.
|
![]() |
stavitel!!!!!!!!!Venku je hezky, nechcete se přestat hádat o "zásadních" věcech a jit radši na procházku s milou přítelkyní? Jo a bude "Den matek"! Takže synové, koukejte se ukázat!!! Hezký den a svátek Vám přeje Jirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
0/0
7.5.2002 7:53
|
![]() |
Pitulahmmm.....To jsem z toho jelen
0/0
6.5.2002 22:54
|
![]() |
0/0
6.5.2002 22:11
|
![]() |
viktorProhrál-neprohrál- to není to, oč tu běží!Neřekl bych, že panu Vieweghovi jde o porážku jmenovaného protivníka, ale o jeho demaskování. Za dané politické situace a za stavu zbožnění ve vlastní straně, je pan profesor Klaus k neporažení.Takže ani přesné citáty páně Klausovy tohoto bohorovného pána neznervózní, natož, aby ho vyhodily ze sedla. Každopádně dík, pane Viewegh !
0/0
6.5.2002 17:47
|
![]() |
IvoAngažovaná literaturaNikdy jsem nic od Viewegha nečetl, je to pro mě příliš jasně na okraji jednoho z mých zájmů, tj. tzv. vážné literatury. Přesto mi přijde legrační, když J. Ch. má o tolik víc pochopení pro vypořádávání se s reálným komunismem v prvních Báječných letech, než k aktualizacím v jejich pokračování. Že by projev kritikovy osobní preference před červnovými volbami? Nevím. Divadlo, ale ani literatura u našich západních sousedů se angažovanosti (jak zdiskreditované slovo) nebojí. Nepochybuji, že M. Viewegh nemá na T. Bernharda, nemyslím ale, že prohrál s V. Klausem.
0/0
6.5.2002 17:36
|
![]() |
tomasale ne Cassandra tvrdí: "Nejkvalitnější díla literární a i v jiných uměleckých oblastech vznikla vždy při materiální chudobě." Ale to snad nemůže myslet vážně. Kam by se potom poděli pracháči, jako byl Balzac, Tolstoj, Greene a další. to je poněkud romantická představa o umění, která nemá nic společného s realitou. spílání Vieweghovi je intelektuální kýč. je zajímavé, že nikomu nevadí třeba odporná Zdena Frýbová.
T.
|
![]() |
CassandraRe: Frýbová vadí zrovna takTomasi,vyslovení názoru z jedné strany nazýváš intelektuálním kýčem. Tvůj názor je protektorský a mentorštější, než všechny zde dohromady. Jestli jsi ty ten nejspravedlivější, nejrozumnější, je mi tě líto. Nemáš lehký život, asi vyčníváš a tlučou tě po hlavě, co? Prostě pan Viewegh je dle mne na stejné úrovni jako Frýbová, možná horší, protože ta nekupčila tolik s myšlením lidí jako M.V.A znovu tvrdím, že NEJkvalitnější (zdůrazňuji předponu NEJ)umělecká díla vznikla v materiální chudobě. Nic nemám proti Tolstému a ostatním bohatým, které jmenuješ, ale pro mne nejsou až tak nejkvalitnější. Ty máš názor na kvalitu, já mám názor na kvalitu. Oba názory jsou možné a naše, ale rozdílné, viď?tak jaképakcopak......Hezký den přeji. |
![]() |
CassandraRe: Frýbová vadí zrovna takTomasi,vyslovení názoru z jedné strany nazýváš intelektuálním kýčem. Tvůj názor je protektorský a mentorštější, než všechny zde dohromady. Jestli jsi ty ten nejspravedlivější, nejrozumnější, je mi tě líto. Nemáš lehký život, asi vyčníváš a tlučou tě po hlavě, co? Prostě pan Viewegh je dle mne na stejné úrovni jako Frýbová, možná horší, protože ta nekupčila tolik s myšlením lidí jako M.V.A znovu tvrdím, že NEJkvalitnější (zdůrazňuji předponu NEJ)umělecká díla vznikla v materiální chudobě. Nic nemám proti Tolstému a ostatním bohatým, které jmenuješ, ale pro mne nejsou až tak nejkvalitnější. Ty máš názor na kvalitu, já mám názor na kvalitu. Oba názory jsou možné a naše, ale rozdílné, viď?tak jaképakcopak......Hezký den přeji. |
![]() |
Cassandra
0/0
6.5.2002 11:16
|
![]() |
CassandraGrafomanská úchylka.Pan Chuchma je prvním, kdo se odvážil říci kritické slovo vůči mediálně propagovanému "spisovateli". Uvozovky proto, že pro mne není spisovatel, ale zapisovatel jeho grafomanské úchylky. Navíc s talentem obchodním, kterým popírá možnost kvality díla.Hlavně mnoho slov, raději tunu slov, než gram pořádného uměleckého činu, že? A mnoho penízků z tuny slov, aby zblbnul ještě více. Nejkvalitnější díla literární a i v jiných uměleckých oblastech vznikla vždy při materiální chudobě. V blahobytu materiálního zázemí vynikne naopak chudoba ducha a nízkých pudů. Historie je nám svědkem, my jsme svědkem pravdivosti historického poznání.Michal Viewegh to skutečně prohrál nejen s Klausem, ale především se svou úchylkou a nepřéhlednutelným obhcodním nadáním. Obchoduje s námi, s naší předpokládanou nepozorností a s naší předpokládanou neschopností analýzy jeho díla a jeho duše. Vincent van Gogh byl prý šílený a uřezal si ucho, jeho díla se dnes prodávají za miliony proto, že nebyl dobrý obchodník. Vieweghova díla se za sto roků nebudou prodávat vůbec, protože obchodník je.Smutné vysvědčení pro autora.Zapadne, jak vlastenci a k čemu mu byl zhrzený výkřik o současném politikovi? Udělal se chlapec populárním na mediální zášti a LN vyslovují podporu. Diskutovat neumíte - jak jeden tak druhý - ale plivat vztek, to by vám šlo oběma: Blahoslavení chudí duchem ....., jejich je království čtenářského nebe?!!! |
![]() |
skoposRe: Grafomanská úchylka.Cassandro ty jsi nepochopil že to je pravy obchodni duch?? A kdyby nebyl tak aspon někdo umi řict nahlas co si mysli a neskryva se za nazory jinych..Pardon ještě je tady Pan Rath!!! |
![]() |
MilanRe: Re: Grafomanská úchylka.Jestli je pravý obchodní duch jenom v tom, že v ublíženosti něco napíše lidový "spisovatel" nebo pronese odborářský "doktor" tak pánbů s námi a s literaturou zvláště. Kritikou VK si tito pánové chtějí najít pouze místo na slunci a utržit peníze, stejně jak politologové a komentátoři v MfD a LN. |
![]() |
Sekta V. Klause spasiteleRe: Re: Re: Grafomanská úchylka.Ano souhlasim, vsichni kdo cokoliv napisi proti VK by meli byt popraveni a ne aby se mu jeste rikalo "nezavisly" novinar (,spisovatel...). Pan VK je legalne zvolenym zastupcem obcanu teto zeme, a proto se pan Viewegh bude asi divit jak s nim tato spolecnost, prostrednictvim legalne fungujicich a parlamentem kontrolovanych zastupcu, nalozi. At se podiva na pani Bobosikovou. Proc nemuzou vsichni byt jao ona! Plave po proudu a dari se ji dobre! |
![]() |
IvaRe: Re: Re: Grafomanská úchylka.Rekla bych, ze stoupenci ODS se zacinaji podobat stoupencum KSC. Neni s nimi rozumna rec. |
![]() |
AlnagonRe: Re: Re: Re: Grafomanská úchylka. Souhlasím s Ivou, respektive vzbuzuje ve mě hrůzu, kolik lidí je tak fanaticky zahleděno do zločinecké organizace ODS.
Ale abych nebyl off-topic, mám z knihy(ještě jsem ji nečetl) smíšené pocity. Dost nábojů proti Klausovi už Wievegh vystřílel v minulé knize(Švédské stoly), proto tuhle knihu chápu spíš jako reklamní tah.
|
![]() |
LobsangRe: Grafomanská úchylka.Mila Cassandro, precti si radeji Homera, Shakespeara, nebo jine neoddiskutovatelne obry svetove literatury a neplivej tu na M.V. Pokud vim, tak M.V. ze sebe nikdy nedelal umelce, vzdy rikal, ze pise co ho bavi a co se mu zda dobre. Proc tu na nej tedy kydat hnuj pro jiny vkus, nez mas ty? Nehlede na to, ze by se asi jen tezko uzivil napsanim knihy pro ctenarske "fajnsmekry". Z Tveho prispevku se spise zda, ze proti nemu mas cosi osobniho a to tu opravdu nema co delat. |
![]() |
VorkobanRe: Re: Grafomanská úchylka.Milý Lobsangu, to se stoprocentně pleteš. Viewegh neustále prohlašuje, že celé naší literární scéně dokáže, že patří do velké literatury, do beltrie, a nedávno jsem četl jeden jeho výblitek, kde dokazoval, že jen jeho literatura je opravdová literatura, kdežto ostatní, hlavně ti složitější autoři si jen hrají na umělce a předstírají, že jde o literaturu. S osobním postojem to nemá co dělat, ale je k zblití, když nejslavnějšími spisovateli českého národa jsou v tuhle chvíli megakýčaři Viewegh a Nesvadbová. A jedna rada tobě: nech na pokoji Shakespeara a čti si svýho Viewegha. |
![]() |
LobsangRe: Re: Re: Grafomanská úchylka.Priznavam, ze nejsem vasnivym ctenarem rozhovoru, ale alespon v tech, ktere jsem cetl, se Viewegh nestavel do role spasitele narodni literatury. Neobhajuji Vieweghuv roman jako intelektualni dilo. Jen se mi zda naprosto zbytecne napadat ho a kydat na nej hnuj. Nemuzu si pomoct, ale je to proste a jednoduse konzumni literatura, ktera se dobre prodava a dobre cte. Ale takovych je preci nepreberne mnozstvi. Odsoudite svoji matku, za to,ze cte Collinsovou? Vychladnete, nikdo vam tu knihu necpe, a ze si Viewegh hraje podle vas na umelce, tak at, me to nechava chladnym. Rad si jeho novou knihu prectu a mozna na konci zkonstatuji, ze to bylo prijemne a pohodove cteni. P.S. Vorkobane, Shakespeara klidne necham na pokoji. Jiz jsem od nej totiz precetl vse, co bylo vydano. |
![]() |
AntonRe: Re: Re: Re: Grafomanská úchylka.Lobsangu, tak to tě potěším, brzo má vyjít novej Shakespeare! A pokud jde o Viewegha, ten někde sedí s Janem Svěrákem a chechtaj se, jak je to jednoduchý, když se člověk soustředí na ty jednoduchý. |
![]() |
HonzaRe: Re: Re: Re: Re: Grafomanská úchylka.Na štěstí se Svěráci (ani jeden) a ani Viewegh nikdy nesoustředili na ty jednoduchý (jak píšete), na ty se soustřeďují opravdoví vymívači mozků, jako je Klausova televize Nova nebo Blesk. |
![]() |
AntonRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Grafomanská úchylka.Honzo, je to stejně příjemný, mít někoho, kdo může za všechny naše neúspěchy, viď. Já jsem o to ochuzen, nějak to nedovedu všechno hodit na Klause a když něco podělám, tak se tím trápím sám. Ach jo. |
![]() |
vendelínRe: Re: Re: Re: Re: Re: Grafomanská úchylka.MILÝ HONZO, "I" NEBO "Y" TO NENÍ TO, CO CHCI VYTÝKAT. ZASTÁVÁŠ SE VIEWEGHA NA ÚKOR NOVY A BLESKU, ALE PRÁVĚ TY JEHO KNÍŽKY JSOU NOVOU A BLESKEM ZABALENÝM DO KNIŽNÍ VAZBY ! ON DĚLÁ TO, CO VÝROBCI VLOŽEK A PRACÍCH PRÁŠKU, KAŽDÁ KORUNKA JE MU DOBRÁ - VĚTŠINA LIDÍ NENÍ JINÝCH, ALE POKUD SI NĚKDO CPE BŘICHO, AŽ U TOHO HEKÁ A NADÁVÁ A POSMÍVÁ SE JINÝM, ŽE DĚLAJÍ TO SAMÉ, TAK JE TO MIZERA !!! NEJLEPŠÍ NA CELÉM ČLÁNKU JE PAK ZÁVĚR, ŽE JAKO NĚKDO/ MOŽNÁ SÁM KLAUS/ CHCE PŘIPRAVIT NÁS O SUPERSPISOVATELE. MÉL BY BÝT PAN VIEWEGH VÍC PŔI ZEMI A UVĚDOMIT SI, ŽE JEHO PSANÍ A VÝKŘIKY JSOU OPRAVDU, ALE OPRAVDU POD KLAUSOVOU ROZLIŠOVACÍ SCHOPNOSTÍ . . . |
![]() |
HamounUrčitě si knížku přečtu!!!Protože očekávám to, co od Viewegha očekávám vždy - to jest, že se při čtení pobavím. Do diskuse se nemohu zapojit s hodnocením této knihy, protože jsem jí zatím nečetl. Co mi je však směšné, jak většina z Vás se přímo či nepřímo zastává buď občana Klause nebo občana Viewegha a ještě vše balí do pseudointelektuálních blábolů! Běžte se vycpat a nezatěžujte se takovými hloupostmi! Důležité je, jaký prožitek Vám literární dílo přinese a ne do jaké škatulky vlastně patří. |
![]() |
Zvláštní agent FBI Dale CooperRe: Určitě si knížku přečtu!!!Přesně tak!!!![]() ![]() |