„U Desky i Objevu se jedná o sólové projekty, které mohly vznikat nezávisle na pandemii i v úplné izolaci. Oba umělci do alb otisknuli svůj osobní příběh a životní zkušenost. Pro Olivera Torra byla tvorba desky regulérní terapií, Ursula Sereghy na nahrávce připravované v diskomfortu chaty hledala nové způsoby, jak žít a tvořit,“ říká za koordinátory Vinyly Pavel Uretšlégr.
Vedle tradičních kategorií došlo i na ocenění za publicistiku, tedy na II. ročník ceny Jany „Apačky” Grygarové. „Z devíti přihlášených mladých autorů a autorek do 27 let porota jednohlasně vybrala redaktorku magazínu Full Moon, Marii Pyatkinu,” dodává za organizátory Tomáš Grombíř.
Složitější rozhodování porotci měli při vyhodnocování I. ročníku výzvy Bastl Electronic Track, kde vybírali celkem z dvaceti sedmi skladeb a nakonec se shodli na jménech Johannes Tröstler a Pavla Bastlová.
„Vinyla nechce být jen instituce, která udílí ceny, daleko víc nám jde o dlouhodobé vytváření podmínek, které tuzemským tvůrcům pomáhají v dalším rozvoji. Dvěma vítězům výzvy ve spolupráci s Bastl Instruments dále poskytneme mentorskou a technickou podporu k vytvoření autorského EP, včetně zapůjčení nástrojů, propagace a koncertů,“ upřesňuje Grombíř.
Slavnostním vyhlášením cen Vinyla v pražském Lucerna Music Baru, kterým jako moderátor provedl Saša Michailidis, letošní ceny Vinyla opět nekončí. „Hudební ceny Vinyla už dávno nejsou jednorázovou událostí spojenou pouze s jedním slavnostním večerem v Praze. Aktuálně vyšel třetí díl čtyřdílného podcastu Území ozvěn od Anety Martínkové, loňské historicky první laureátky Ceny Jany „Apačky“ Grygarové. Během letošního roku dále připravujeme sérii přednášek a koncertů pod hlavičkou Průběžný festival Vinyla a zopakujeme i úspěšné vzdělávací workshopy,“ dodává za organizátory Vinyly Pavel Uretšlégr.