Ta není žádnou novinkou, Metropolitní opera ji odvysílala už dvakrát – v letech
A znovu se též potvrdilo, že najít představitelku Turandot, která by měla v hrdle stříbrnou trubku nebo spíše laser, je nad síly i velkých scén. Americká sopranistka Christine Goerke jako mnohé jiné interpretky se plnou parou snažila dostat ze sebe co nejvíc zvuku, který sice působil mohutně, ale ve výškách byl často zploštělý a intonačně nejistý. Zabývat se slovy, dynamikou a vůbec odstíny bylo nad její síly.
Citlivější přednes nabídl ázerbájdžánský tenorista Jusif Ejvazov, odpovídající i před kamerou představě blouznivého a vášnivě zamilovaného prince. Zvládl i pověstnou árii Nessun dorma. V roli otrokyně Liù, jež se pro Kalafa obětuje, předvedla pěkný hlas a niterný projev italská sopranistka Eleonora Buratto, jako Kalafův otec Timur podal důstojný výkon veterán Metropolitní opery, basbarytonista James Morris.
Na Zeffirelliho se vzpomínalo v přestávkovém programu, který moderovala Angel Blue, jež bude v únoru zpívat hlavní ženskou hrdinku v Gershwinově opeře Porgy a Bess. A nejen na něj, ale i na Luciana Pavarottiho, který – jak připomněl tenorista Ejvazov – by se zrovna 12. října dožil 84 let, i na dalšího tenoristu, Marcella Giordaniho, jenž vystupoval v řadě přenosů a nedávno nečekaně podlehl infarktu, jakož i na legendární americkou sopranistku Jessye Normanovou. Mimochodem: její famózní způsob zpěvu ve smyslu dýchání či frázování, připomenutý v ukázkách, byl mimo limity, v nichž se pohybují, respektive které svazují i největší současné hvězdy.
Projekt MET in HD, jenž od roku 2007 běží i v Česku, v letošní sezoně nabídne dalších devět produkcí, z toho pět nových – Bergova Vojcka, Gershwinovu Porgy a Bess, Wagnerova Bludného Holanďana, Achnatona od Philipa Glasse a Agrippinu od Georga Friedricha Händela – poslední dvě budou v Metropolitní uvedeny navíc vůbec poprvé.
K divácky nejatraktivnějším bude bezpochyby patřit Bludný Holanďan s Brynem Terfelem, Pucciniho Tosca s Annou Nětrebko nebo Pucciniho Madame Butterfly – u té se ovšem diváci budou muset smířit s tím, že v roli Sharplesse neuvidí Plácida Dominga, s nímž Metropolitní opera po obviněních ze sexuálního obtěžování ukončila spolupráci.