Aby těch osmiček nebylo málo, přidáváme další. Svůj první koncert měli Tata Bojs v roce 1988 – to byly hned dvě osmičky za sebou. Každopádně to bylo v osmé třídě.
"Ležatá osmička. V podstatě je to smyčka. S těmi hodně pracujeme, ať už v hudebním slova smyslu, ale i celkově. Potácíme se v různých cyklech. Opakujeme se. Jsme to pořád my, takže zákonitě zníme jako my. Jak moc je to za hranicí sebevykrádání, neposoudíme," zamýšlí se Mardoša nad hlavním tématem desky – opakováním.
Ležatá osmičkaProgresivní Deska by měla vyjít 6. června. Finální podoba pořadí bude známa za týden. |
"Na druhou stranu, i kdybychom chtěli sebevíc, nedokážeme se přesně zopakovat. Vždycky to bude alespoň trochu jiné. Takže jsme v podstatě, jako všechny ostatní kapely, chyceni do tohoto paradoxu: Už nikdy nebudeme znít úplně nově, ale stejně tak už to nikdy nebude přesně takové jako 'za starých časů'," dodává.
Album, na jehož mix dohlížel ve studiu Sono Milan Cimfe, je písničkové. Ve skladbě Ztraceni v překladu se Tata Bojs po letech vrací k francouzštině – ale jak jinak než hravě po svém. "Nás to baví velmi, doufáme, že to posluchače bude bavit taky," usmívá se zakládající člen kapely a producent alba Milan Cais.
A tak se nabízí jednoduchá otázka, kterou si mohou klást sami "Bojs": Rozčeří Ležatá osmička stojaté vody české hudební scény? "Udělá vlny, nebo bude splývat? Znak, prsa, kraul? Vzhledem k jejímu logu by nejlepší plavecký styl byl asi 'motýlek'," zní odpověď.