Diskuse k článku

RECENZE: Rainbow hráli hlavně Deep Purple, zvuk byl strašný a show nulová

Jako zakládající člen Deep Purple a uznávaný hardrockový kytarista je Ritchie Blackmore legenda. Své místo v historii hudby má i jeho kapela Rainbow. V pátek přivezl do Prahy její bůhví kolikátou inkarnaci, ale i to by mohlo být dobré. Bohužel poněkud chladný přístup muzikantů a mizerný zvuk koncertu podrazil nohy.

Upozornění

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i39c56h18a17l 41J15a90r59o20š 7454840372725

Ani jsem nezaregistroval, že tu byli. Asi dobře, srovnával bych to s nedávným pohodovým koncertem DP a podle recenze bych asi plakal.

23.4.2018 9:55

A70l90e68š 64M61á74c44h37a56l 1819488268541

Myslim si, že většina lidí se přišla podívat na Ritchieho. Stejne jako ja meli asi u prd..le, kdo dalsi hraje a jestli je to 150ta reinkarnace Rainbow nebo ne. Tolik na uvod. Sedel jsem v sektoru proti podiu. Nicmene, ze zvuk bude tak mizernej jsem necekal. Basa nad vsechno, klavesy pres kytaru.

Mam doma BR koncert z Nemecka 2016 - snad uplne stejnej playlist, stejny pokusy o roztleskavani - ale trosku vetsi mistrovo "nasazeni". V patek dokonce jednu vyhravku uz nestihal, ale v tomhle veku se neni cemu divit.

Nicmene, na tom zaznamu z Nemecka je zvuk asi tak 1000x lepsi, zabery z bezprostredni blizkosti. Takze vlastne lituju vyhozenych penez, protoze bez platna to bylo skoro nanic. Akorat ten pocit, ze jsem byl od Mistra 100m.

22.4.2018 20:05
Foto

J96i40ř29í 24L35i40b94e45r 6318830730562

Byl jsem na stání před pódiem, zvuk po třetí písničce doopravdy výborný až do konce koncertu. Na koncert jsem se vypravil poté, kdy jsem si koupil vstupenku po shlédnutí BR z Německa z roku 2016, abych věděl, zda by se mi to mohlo líbit, či ne. K Mistrovi jsem to měl asi blíže, a doopravdy 3,5 hodiny stání na nohou bylo v mých dvaapadesáti letech už "na hranici". K tomu doslova "přežít" vystoupení The Lords, tam už mé mozkové buňky nechápaly, proč takový propadák má hrát před Rainbow, i kdyby ti měli hrát sebehůř...

22.4.2018 22:31

A48l29e46š 79M31á49c58h60a87l 1399428278191

Zvuk u podia je vždycky něco jinýho. Přece jen tam nemají ty klávesy nebo basa šanci tu kytaru ('3x Engl 100W?) přeřvat. Ale co lezlo dál, to byla hrůza.

S nasazením "Mistra" z roku 1995 (v té době Stranger in all us) na Rockpalastu se to nedá absolutne srovnat - jasně, 21let je znát, ale ... Čím dál víc mi to přijde, že si manželé jednoho dne řekli, že tohle bude snazší výdělek než se trmácet neustále jako trouba-dura po hradech a zámcích.

Pustil jsem si ten záznam z 2016 - to byl super výkon oproti pátku.

23.4.2018 9:01

A34l43e62š 36M93á28c60h34a91l 1879458618791

Jo, ty The Lords před jsem taky nepochopil... a ani jim to nezáviděl...

23.4.2018 9:15

M26a69r12t42i74n 55H47a79n87u27š 4950180196

Je vidět rozkolísanost názorů. Byl jsem tam taky, seděl jsem v sektoru 117 (kolmo na pódium) a myslím, že zvuk byl celkem v pohodě. Měl jsem kukátko, tak mi nevadilo, že nevysílali na velké plátno. Mimo hraní to bylo skutečně chladné, ani na konec nepředstavili kapelu. Ale v mém věku už nemusím skákat pod pódiem. Moje mise byla splněna. Viděl jsem Ritchieho a je mi celkem jedno, zda to byli čistí Rainbow, nebo jejich mix s DP. Zpěvák výbornej, proto se mohl pustit i do Child in Time. Při vešketé úctě tohle IG už nezvládne. Asi takto, přátelé :)

22.4.2018 12:01
Foto

J12i27ř76í 94L46i52b88e81r 6178300690112

Kapelu představil zpěvák v poslední písničce koncertu, před přídavkem.

22.4.2018 13:34

P68e57t78r 37Č87e93j53k90a 7856865789432

Zaprvé Romerovi není 72.... a při vší úctě k němu - zatímco Gillanův zpěv má pořád výraz a charakteristickej "ksicht" tak Romero zněl zoufale "karaokově". V Diových skladbách vyšel kupodivu nejlíp, protože má k RJD nejblíž hlas. Se skladbama JLT si jakž takž poradil, Mistreated byla překvapivě dobrá (jeden z těch lepších momentů koncertu), ale na Gillanovejch skladbách si prostě vylámal zuby - a to na všech. Perfect Strangers byla vyloženě tragická (a to celkově, nejenom od Romera) a vůbec by jí asi ani nemuseli hrát (taková Catch The Rainbow by byla rozumější volba)..... jde o to, že ta kapela si není vědoma svých silnejch a slabejch stránek - pokud relativně dobře fungujou v Diových věcech, proč jich hrajou tak málo a třeba ta Temple Of The King, kterou očividně vůbec neměli připravenou pořádně nenazkoušeli? Rozporuplnej koncert - pár světlých momentů, obecně slabší průměr a několik momentů vyloženě trapně průšvihových. K dobrýmu koncertu to mělo daleko.

22.4.2018 13:57
Foto

J28i36ř10í 52L63i86b63e74r 6188970200502

Byv na koncertu, tiše zírám, co napsal recenzent. Aspoň, že v závěru článku připustil, že mohli být i spokojení posluchači. Při koncertu jsem byl před pódiem, zvuk se srovnal během prvních tří písniček. Pak byl vynikající a oceňuji zvukaře, že to nepřehnal s hlasitostí, jak si s sebou nosím na koncerty pro jistotu špunty do uší, tentokrát jsem je nemusel vytáhnout. Zpěvákovi jsem rozuměl každé slovo, a obdivuji ho, že dokázal "uzpívat" jak Ronnieho Jamese Dia, tak Grahama Bonneta, Joea Lynn Turnera, Iana Gillana i Davida Coverdala. Že si Ritchie a Ronnie Romero při koncertu povídali asi víc, než bylo zdrávo, a tím trpěla "show", budiž, každý jsme nějaký. Osobně mi to nevadilo, přišel jsem na muziku. A té jsem si užil vrchovatě. Nejen písniček Rainbow, kdy málo vydaných desek znamenalo prakticky co písnička to větší, nebo menší hit (tak vyrovnanou diskografii má doopravdy málokterá kapela), tak písniček Deep Purple, konečně zahraných kytaristou, který je vytvořil. A že je zahrál sakra dobře a s nadhledem, navíc doopravdy s původním zvukem kytary k níž hammondky výborně ladily. Steve Morse by se mohl učit, jak se klasické věci Deep Purple mají hrát. Jestliže pominu párplovské období s geniálním kytaristou Tommy Bolinem, jediný, kdo dokázal Blackmora nahradit, byl v roce 1993 na části turné Joe Satriani. Slyšet po dlouhých letech pořádně zahrané a zazpívané Child in Time a Smoke on the Water - to byl balzám na duši. Burn na závěr byl už "třešničkou na dortu", kytara, zpěv i bicí mne dostávaly do kolen. Pro mne to bude pro letošek asi nejlepší rockový koncert, který jsem měl tu radost vidět. Pro hnidopichy - na King Crimson jdu, stejně jako minulý rok. Ale oni jsou kategorie sama pro sebe, s nimi se nedá srovnat asi žádná kapela.

P.S. O tom, že recenzent moc Deep Puple nezná, svědčí i zkomolení příjmení Rogera Glovera. Myslím, že je to poprvé za můj docela už dlouhý život, co vidím jeho příjmení napsáno s dvojitým "W".

22.4.2018 0:19

M32a74r21e49k 25T36ů37m86a 4942228146532

Ritchie by se na to měl vykašlat, takhle špatný koncert jsem dlouho neviděl...

21.4.2018 22:02
Foto

J77i31ř18í 89L18i23b65e20r 6408890260132

Možná by bylo dobré se na koncert zajít podívat, třeba byste poté nenapsal takovou hloupost :-(

22.4.2018 2:01

T33o61m81á64š 66B82r47a92b49e80c 2278466705776

Napsal "neviděl", takže by to chtělo pochopit psaný text

22.4.2018 11:36

T78o45m71á51š 15B40r41a87b47e19c 2188416665286

"dlouho neviděl"

22.4.2018 11:36

M89a95r84e21k 44T31ů33m21a 4132758156392

Já na koncertu byl, ale prostě se mi to nelíbilo, to je celé. Zejména ty písně z dílny DP se moc dobře poslouchat nedaly.

22.4.2018 14:48

R54a31d16e84k 80F36u71k70s52a 4868402943285

Moc pěkný fotky. To je tak všechno. Recenze příšerná...Správnej bigbíťák by neměl být moc náročný...To, že někdy uvidím hrát Blackmorea něco jinýho než ty renesanční cajdáky, by mě ve snu nenapadlo. A v první řadě u pódia ten zvuk nebyl zas tak špatný. Jen škoda, že nedali All night long, kterou měli v setlistu. A jestli chcete dobrý zvuk a pořádný umění, tak běžte příští týden na Waterse, v květnu na členy Colossea nebo v červnu na King Crimson!

Dobré hudbě zdar a bigbítu obzvlášť!

21.4.2018 18:42

J73i96ř92í 29R93a26š56k73a 5153364310908

Souhlasím jen s poslední větou.

21.4.2018 23:08

P31e60t59r 43Č57e21j59k48a 7396345119422

Pokud někomu stačí, že Ritchie hrál celej večer na Stratocastera, tak fajn..... já řešim, jak na něj hrál teď a jak na něj hrával když byl tím slavným Blackmorem (ještě v devadesátkách s tehdejšími Rainbow)..... a to je smutné srovnání. Zkrátka za těch 20 let s Blackmore ́s Night oheň a zápal pro hardrockovou hudbu úplně vyprchal.... nemá to žádnej drive, sílu, vnitřní zápal, energii.... :-/ Todle byl Blackmore génius - a toho jsme prostě už opravdu neviděli:

youtube.com/watch?v=8KriRo9OM5s

22.4.2018 14:35

A26l13e33š 59M39á55c28h53a96l 1799488128591

Přesně tak. Ale jeste v 2016 to bylo v Nemecku lepsi. Proste - vek je tu, chut je pryc. Je to jen kseft.

22.4.2018 20:31

P23e19t55r 21S23m96e56t10á57n59k44a 2503197922528

Inu, pan Hnátek ...

Jediné, kde se dá s článkem souhlasit, byl zvuk. V O2 je to stejně jako jinde věc zvukaře. Když zvukař nepochopí, že aby zpěvák byl slyšet, že musí trochu stáhnout zvuk ostatních nástrojů, je to trouba. Ostatně on dobře věděl, že by měl mikrofon Ronnieho Romera zesílit, jenže už nebylo kam a rozpískalo se to. Proč místo toho nestáhl zbytek nástrojů, je nepochopitelné a trestuhodné.

V průběhu večera se to trochu srovnalo, ale pořád ten zpěv byl značně maskován ostatními nástroji.

Nicméně kapela předvedla perfektní práci a dokonce myslím, že současnému zbytku "párplů" ukázali, jak se dobře hraje rock.

Potvrzuje to i tato (lépe napsaná) recenze:

O2 aréna nazvučit jde - je to jen a jen věcí zvukaře. Kdo jste viděl Black Sabbath, jistě mi dáte za pravdu.

21.4.2018 14:47

P82e82t67r 34Č67e68j28k60a 7986535499552

Současní DP jsou o tak pět vesmírů výše než tahle sestava Rainbow... dokonce bych se úplně styděl ty kapely jakkoliv srovnávat, pro Ritchieho by to nebylo zrovna potěšující. Ale ono srovnávat namazanej stroj, kterej hraje šedesát koncertů ročně a opravdu makaj, s kapelou, která se sejde jednou do roka na pár koncertů - aniž by si vůbec dala práci se sehrát.... V rámci té Deep Purple familie jsou Rainbow jednoznačně nejslabší. Seřadil bych to v současnosti asi takhle:

Glenn Hughes a ta jeho banda > současní DP > Don Airey & Friends > pak daleko za tím Whitesnake a až někde daleko vzadu tahle napodobenina Rainbow. Při srovnání s tím, jak Rainbow hráli za éry Doogieho Whitea ještě v devadesátkách, to se opravdu nedá, tohle je odvar. Nejlepší článek o tomhle koncertu Rainbow je asi na lidovkách - ten bych podepsal do puntíku.

21.4.2018 15:02
Foto

J95i74ř72í 76L62i78b94e54r 6618450390832

Současní DP jsou o tak pět vesmírů výše než tahle sestava Rainbow.

----------------------------------------------------------------------------------

Současní DP jsou takový průser, že od roku 2002 jsem nešel na jediný jejich koncert. Pár koncertů jsem viděl ze záznamu, a jsem moc rád, že jsem si nekoupil vstupenku. Až současní DP zahrají Smoke on the Water, Child in Time nebo Burn tak, jak jsem tyhle písně slyšel 20. dubna v O2 aréně, tak začnu (možná) uvažovat, ze bych se na nějaký jejich koncert zašel kouknout. :-)

22.4.2018 0:44

P22e87t44r 68Č13e75j10k93a 7156185609542

Současní DP zahrají Smoke On The Water stokrát líp, než jak zazněla v O2 Areně. Burn nezahrají, protože je to coverdalovina. ;-D A chtít po 72letém Gillanovi Child In Time, to je mimo soudnost, že? Romerovi s ní pomohly vokalistky a zvukař.

Současní DP jsou prostě úplně jiná kategorie - je to jako finále Champions league proti okresnímu přeboru. Rainbow jsou muzikantsky bohužel poměrně slabí (tady si dovolím souhlasit s Turnerem, že Ritchie pověst Rainbow tímhle projektem skoro zlikvidoval, protože členem Rainbow se může stát asi každej na potkání), nejlepším muzikantem byl jednoznačně Jens.... A Ríša už to má bohužel za sebou - hardrockové srdce a duše jsou dávno pryč - koukal jsem včera na DVDčko s Rainbow z 1995 s Doogiem Whitem a prostě, to je úplně jinej svět - to byl ještě ten božskej Ritchie, agresivní, přesnej, inspirace od boha, a on takovej uměl bejt ještě i před 12 lety (Ariel s Blackmore ́s Night v Lucerně byla skvostná)..... v pátek v Praze to byla vyčpělost, jen sem tam probleskly odlesky staré slávy. Jinak ta závěrečná zpomalená Burn, to byla ta nejhorší možnost konce koncertu, to svý sólo Ritchie úplně zmrvil, prostě prsty už neposlouchaj. :-/

22.4.2018 13:39
Foto

J96i65ř44í 34L55i50b37e59r 6238530170542

Ono je to těžké, když kapela nezahraje podle VAŠICH představ. V tom případě jste se měl na DVD / Blu-ray podívat na koncert současné sestavy, a teprve poté uvažovat o koupi vstupenky. Udělal jste chybu, že jste nevěděl, na koho jdete, a ještě teď dštíte oheň a síru.

22.4.2018 13:48

P60e84t71r 72Č55e23j57k37a 7306325949832

Já věděl moc dobře na koho jdu..... ;-) DP obecně jsou moje naprosto srdeční kapela (viděl jsem je skoro 20x) a chodím i na koncerty jejich "bokovek". Když Ritchie s těmahle Rainbow začínal, tak mě do značné míry to jeho první Memories In Rock šokovalo - tohle je ten Ritchie, perfekcionista, kterej není nikdy dostatečně spokojenej???? Ale šel jsem tam s tím, že je to první a asi poslední příležitost vidět Ritchieho hrát rockovou muziku, kterou spoluvytvářel na velkém pódiu.... o to víc to zamrzí. Já to myslím spíš tak, že šlo o promarněnou příležitost - Ritchie Blackmore, takovej velikán elektrický kytary, kdyby si řekl o spolupráci s kýmkoliv, mohl stvořit supergroup, která by každýho posadila na zadek.... ale bohužel, Ritchie se rozhodl jinak - co nejmíň práce, co nejmíň nákladů, co nejvíc vydělaných peněz. Pokud si budu chtít poslechnout pořádně zahraný Rainbow, budu muset jít do klubu na Dona Aireyho (Rainbow nesahaj tý Donově partě ani po kotníky, co muzikant - to extratřída, stačilo si jí vypůjčit!), pokud budu chtít zahraný pořádně gillanovský DP, půjdu na DP, pokud budu chtít pořádně zahraný Coverdalovský DP, půjdu na Glenna Hughese (protože dnešní Coverdale na tom hlasově je bohužel zdaleka nejhůř z celé DP family, GH naopak zdaleka nejlíp). Ritchieho Rainbow nenabídnou ani jedno z toho, bohužel.

22.4.2018 14:17
Foto

J55i40ř26í 40L50i73b54e11r 6698630260182

Váš názor respektuji, je Váš a vážím si ho. Navíc jste ho velmi dobře zdůvodnil, o tom není sporu. Přesto si dovoluji zcela skromně naznačit, že jsem věděl, na jaký koncert jdu, už podle koncertů z roku 2016, a neměl jsem jiné nároky, než slyšet něco velmi podobného. To se stalo a z koncertu jsem odcházel maximálně spokojený. Pak jsem doma ještě poslouchal několik LP Rainbow do čtyř do rána. ;-D

22.4.2018 20:02

P80e38t20r 36Č88e88j55k62a 7736895619572

Jinak pokud si chci poslechnout Burn pořádně zahranou (tzn. bez toho zparchantělého riffu) a zazpívanou, tak si zajdu na Glenna Hughese. ;-D

22.4.2018 13:51

P24e25t31r 41Č61e46j95k69a 7446215399712

Jinak zajímavé je, že ti "průseroví" DP s posledním albem vyhráli cenu pro nejlepší britskou kapelu a za nejlepší album. ;-D;-D A poslední dvě desky (Now What?! a Infinite) patří v rámci jejich diskografie k těm nejlepším a velmi ceněným...... ;-)

Zajímalo by mě, kdy jste je viděl naživo naposled...... chápu, že někomu se nemusí Stevovo pojetí hry líbit, ale že je to naprosto špičkovej kytarista, to prostě popřít nejde - v DP nikdy nebyl špatnej muzikant a za mě - se Stevem trefili do černého, úplný protiklad Blackmora a to byla pro kapelu výhra, šli vlastní novou cestou, jinak by se stali parodií sebe sama.

22.4.2018 14:30
Foto

J94i96ř42í 82L12i43b98e58r 6248180550472

Album "Now What?!" mám, a něco tak nudného jsem už dlouhá léta neslyšel. Album "Infinity" jsem měl po poslechu výše uvedeného alba strach koupit, tak doma není. Deep Purple byli vždycky silní v melodiích, od doby alba Purpendicular se kapela změnila tak, že je těžké uvěřit, že je něco takového možné. Z vynikající rockové skupiny na písně takřka nevybočující z šedého průměru. To, že jsou v kapele špičkoví muzikanti ještě neznamená, že se jejich tvorba bude dát poslouchat. názor kritiků je jistě hezký, ať si poslouchají, co chtějí ;-D

22.4.2018 19:24

P42e28t26r 93Č42e15j37k91a 7656355789912

Absolutně se neshodneme..... DP byli v rámci té velké hardrockové trojky výjimeční tím, že měli v sobě trošku progrockovýho ducha. Jenže Ritchie se v osmdesátých letech po Perfect Strangers "zbláznil" a chtěl z DP udělat komerční vyčpelé "nic" bez identity (pamatuju si, že JLT to kdysi popisoval, že chtěli z Deep Purple udělat něco ala Aerosmith....), protože jakmile chcete být in a trendy, tak jste vlastně zastaralí, protože než album vydáte, tak je hudební průmysl zase trošku jinde..... Osobně si myslím, že ty nejhorší desky vznikly právě v tomhle Ritchieho poblouznění - Slaves&Masters jsou podprůměrná deska i na Rainbow, pro DP úplná slabota a na House Of Blue Light to navíc zabil ten osmdesátkový zvuk. Naštěstí se po omylu s JLT na nátlak ostatních (tehdy se naštěstí hodně silně projevil Jon Lord) vrátil IG a trochu kapelu vrátil k tomu zemitějšímu zvuku a stylu, kterej se pak projevil na Battle Rages On. Purpendicular je nádhernej svěží vítr - Loosen My Strings je prostě krása, Sometimes I Feel Like Screaming už je dneska naprostá klasika, s Morsem nemaj vyloženě špatný album, ale je to trošku něco jinýho, modernějšího (Abandon je dodnes nedoceněná deska, s In Rockem nejtvrdší album DP vůbec, Fingers To The Bone nebo Seventh Heaven jsou naprosto parádní věci), Morse má výrazně jinej zvuk samozřejmě a trochu modernější styl hraní, s Ritchiem jich pár prostě bylo, a to zrovna tehdy, když IG vyklidil pole a nechal Ritchieho kapele vládnout. Za mě - párplové bez Ritchieho fungovat dokázali - Come Taste The Band i ta éra s Morsem to podle mě prokazujou jednoznačně..... zato bez Gillana to dlouhodobě nefunguje.

22.4.2018 19:53
Foto

J58i39ř78í 37L11i79b22e20r 6938980950272

Naopak, u Come Taste The Band se shodujeme. Pro moje uši nejlepší deska DP za celou jejich kariéru. V těsném závěsu za ní "bydlí" The Battle Rages On". Ze starších moc rád poslouchám "Who Do We Thing We Are?" a "Stormbringer". :-)

22.4.2018 20:10
Foto

J93i58ř29í 89L86i28b58e64r 6108230850242

Mimochodem, pokud jste z Prahy, či blízkého okolí, rád si s Vámi povyprávím osobně. Ctí Vás, že ani v jediném příspěvku jste nesklouznul do osobní roviny, argumentujete věcně. Mail mám jliber@seznam.cz , doma je doopravdy co poslouchat :-)

22.4.2018 22:25

V13i76k53t49o78r 33J43a12n40e16b14a 4205838684785