Justin Bieber (18. prosince 2013)

Justin Bieber (18. prosince 2013) | foto: Reuters

RECENZE: Justin Bieber už chce být dospělý lamač srdcí

  • 19
Aspoň tak se dá chápat jeho nová "internetová" deska Journals, kterou zpěvák Justin Bieber vydal pouze digitálně den před Štědrým večerem. A kterou doprovází tou nejvousatější kampaní v historii hudebního průmyslu, totiž, že končí kariéru.

Přestřelka Justina Biebera s jeho vlastním manažerem, který to tak tak stíhá popírat, působí jen jako další z řady hloupých, ale mediálně vděčných excesů, jimiž devatenáctiletý idol v uplynulých měsících plnil stránky jiných než hudebních či teenagerských časopisů.

Kromě toho močení do kyblíku na mop v restauraci, focení se s prostitutkami a bitek s novináři však Bieber kupodivu stihl koncertovat i pracovat na hudbě. Písničky ze své desky už od října v rámci svých hudebních pondělků zveřejňoval prostřednictvím digitálního obchodu iTunes. Na desce je tak vlastně jen pět novinek, které jeho fanoušci neznali. Pohromadě přesto překvapí svou soudržností a také uvolněnou náladou - namísto tanečních "dupáren" Bieber svou novinku naplnil především pomalým r’n’b.

Dívčí román s Justinem

Věděli jste, že letos vyšla kniha s Justinem Bieberem? Holčičí román koupíte jako e-knihu na Knihy.iDNES.cz

Čekání na R. Kellyho

Jeho deska už od úvodní Heatbreaker v mnohém převyšuje teenagerský pop. Působí dojmem, že se s ní Bieber pokouší o podobný krok, jaký se povedl Justinu Timberlakovi po odchodu z boybandu ’N Sync. To je slyšet třeba ze staromilského funky odpichu skladby Roller Coaster, která na desce patří mezi málo těch svižnějších.

Asi nejzřetelnějším důkazem, že Bieber nehodlá kariéru táhnout jen na svůj obličej a průšvihy, je však duet s R. Kellym. Ve více než pětiminutové baladě PYD s minimalistickou produkcí, která staví jen na zpěvu, se hlasy šestačtyřicetiletého krále r’n’b a devatenáctiletého cucáka protnuly do působivého celku.

Journals

60 %

Interpret: Justin Bieber

Z finále písničky je znát, že i když Kelly to s hlasem umí o moc líp, oba vědí, jak "položit holku", když jí ze sebe nejdřív slíbí to nejlepší. Textově to, stejně jako na zbytku desky, není objevné téma, natož rýmy. Ale dostat do písniček jistou tenzi se Bieberovi daří rozhodně lépe a důstojněji a méně okatě, než když Miley Cyrus v novém klipu masturbuje pod peřinou.

Nová deska Journals neposouvá žádné hranice, Bieber se v ní však ukazuje jako schopný zpěvák, který dovedl zpomalit a v mnohém překvapit. Přestože při počtu patnácti písničky nakonec upadnou do stereotypu a několik z nich zní jen jako studiové jamování, výsledkem je pořád slušná nahrávka. I přes svá klišé o dost chytřejší než všechno, co poslední dobou dospívajícího idola provázelo.