"Milošove meniny, všetci majú buly,“ slyšel jsem je někdy před sedmi (?) lety zpívat na Pohodě a už tehdy mi padli do noty. Povzbudivý taneční spodek, lehká funky kytara a nadhled jsou totiž tou nejlepší přílohou ke kelímkovému pivu.
Až později jsem se dozvěděl, že PPE za sebou mají i kytarové období, kdy svému stylu − podle jednoho výroku Paula Wellera z The Jam o fascinaci mohérovými svetry − přezdívali mohérpop. Což se s nimi táhne dodnes. "My jsme pak už s žádným tak úderným pojmenováním nepřišli, tak se toho novináři pořád chytají a dávají nám tuhle nálepku. Ale mohérpop už dávno nehrajeme,“ říká klávesák Pino.
Jejich první deska Automati (2004) se nesla v duchu spojení tanečního zvuku s decentním indie nádechem a hostovala na ní i Jana Kirschner. Na Slovensku jim vynesla několik ocenění včetně ceny pro nejlepší rádiovou reklamu, kterou si z udílení cen Zlatý hřebík odnesl spot ohlašující vydání alba.
Dvojka Play/Pause/Eject z poloviny loňského roku je ale přece jenom trochu dál. "Tentokrát jsme chtěli udělat něco živějšího a písničkovějšího,“ říká o albu, které na Slovensku opět sklízelo chválu a spolehlivě vám spraví den, Pino. "Sice tu tak jako na první desce samplujeme i sami sebe, ale máme víc živých nástrojů.“
V obraze budete, když si představíte trochu tanečnější a vystajlovanější slovenské Tata Bojs (ne náhodou šel za kmotra Mardoša). Ale na podobné vlně jsou i s pražskými elektropásky Sporto, kteří jejich vtipnou generační výpověď Eastie Boyz ve vlastní úpravě zařadili i na svůj pořád poměrně čerstvý debut.
Jediné, co byste mohli mít PPE za zlé, je to, jak dlouho zanedbávali česká pódia. "Loni jsme měli turné po Slovensku, ale letos bychom se chtěli na Čechy zaměřit víc,“ omlouvá se Pino. "V plánu je i menší klubové turné, tak snad to klapne.“ Berme je za slovo.
Web: www.ppe.sk
Myspace: myspace.com/pudingpanielvisovej