jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

RECENZE: Nightwish a jejich hollywoodsky prázdná hra na metal

Finský kolos Nightwish vydal kolosálně dlouhé, a bohužel i kolosálně tupé album, jehož ústřední téma je vztah člověka k přírodě. Při povolené procházce lesem si ale raději pusťte něco jiného.

O19t18a 24R23e98z37l84e97r

15. 5. 2020 23:51

Jindrich Goth: kdyz se vam nelibi nejaky styl a neposlouchate ho, tak nehejtujte. Hloupy, negativni a nesmyslny clanek. Posloucham v ramci metalu a rocku vicero stylu, ale postupne si symphonic/gothic nasel jedno z prednich mist a nic na tom nezmeni ani tahle kritika. Jinak za 24 let 3. zpevacka, to mi zas tak hrozne nepripada, po Tarje je i Floor Jansen take velmi kvalitni vokalistkou. Nightwish - vlajkova lod symphonic metalu, byt uz vydala lepsi alba, nez letosni Human & Nature. V Praze predloni to byl zazitek, stejne jako treba ve Wacken, paradni koncert:

0 0
možnosti

Tak jsem to naposlouchal a přidám sem svůj názor, aby se lidi něco dozvěděli aspoň v diskusi, jak už je to na idnesu zvykem.

Druhá polovina alba je Tuomasova sólo tvorba, kterou mu z nějakých záhadných důvodů dovolili nalepit k albu. Skladatel není špatný, ale zase ne až tak dobrý, aby tvořil čistě orchestrální hudbu, jeho síla tkví jinde. Jsou prostě lepší skladatelé tohoto typu, takže druhou půlku beru jako slabší a hlavně zbytečnou.

Z důvodu existence té druhé poloviny je první půlka bohužel krátká, jen 9 songů. Jsou tam zajímavé, pro některé prapodivné kompozice, ale mně osobně tam vadí jen ten Harvest. Je o dost jinde než zbytek alba, ale zase na druhou stranu oceňuji rozmanitost, podle mě je dobré mít na albu takový song, i když se všem nebude líbit. U pár písní je pravda, že tam jsou jak tu někdo napsal "dvě vety v jednom verši", ale není to nutně špatně. A hlavně jsou tam i vyložené metalové nářezy, třeba takový "Noise", "Pan" nebo výtečný "Tribal", Floor dostala trochu větší prostor než v předchozím albu, a já si to užívám. No a na závěr musím zmínit.. space metal operu?.. Endlessness, naprostá nádhera.

Můj první dojem byl "panebože, tohle není metal", ale když si pak člověk poslechne část "Human" párkrát, tak zjistí, že to jsou prostě Nightwish. Jiní než ostatní, občas těžce zařaditelní, ale stále je to parádní hudba. Zajímavé, že stejně jako v případu předchozího alba se mi tohle libí s každým poslechem více a více. A jako vždy, někteří to album budou milovat, někteří pomlouvat a vzpomínat na jiná alba, a to mě právě na Nightwish baví, jejich rozmanitost a vybere si tam snad každý.

2 0
možnosti

R93o48m67a52n 47V67o70l93n83ý

12. 4. 2020 19:43

To je recenze jako víno. Akorát vyložené na zem před hospodou 4. cenové v sobotu ráno. To nemáte někoho alespoň trochu soudného na psaní recenzí? Album to není nijak převratné, ale autor podle mně vůbec neví, o čem mluví. Samotné album, bez druhé části je nejméně symfonické, co Nightwish existují, Jansen je pro Nightwish spása atd. atd. autor je úplně mimo.

2 0
možnosti

O58t45a 62R59e85z15l76e76r

15. 5. 2020 23:53

Jak tohle muzou media zamestnavat, uplne primitivni..

0 0
možnosti

Tu úvodní recenzí psal blb co je ještě obdařen vědomím vlastní geniality..a jeho vyjádření o prostaccich je opravdu na Chocholouška..asi vlastní zkušenosti...ale dost zmínek o blbech.nova deska je krásná...není pro každého,tedy hlavně ta druhá část ,kdy jedna píseň má deset dílů...ale nevadí... rozhodně to není deska na jeden poslech.ale co mě uchvátilo,je téma příroda versus člověk nebo spíše příroda a člověk..texty jsou parádní a hudba odpovídá tématu....no jak říkám moc líbí....nihtwish moc neposloucham ale právě tahle recenze blba mne donutila k poslechu..tímto blbovi děkuji... já je měl nejradši s Anette protože moc nemusím ten operní zpěv ale to nevadí... první deska s Floor se mi moc nezdála ale tahle placka je zase super...a opravdu nerozumím tomu když někdo napíše Nightwish ano ale ne ty orchestrální plochy...tohle jsou přece Nightwish......papa

1 0
možnosti

T84o81m93á52š 34B66u21r33y

11. 4. 2020 13:31

Recenze až moc přísná, ale s hodnocením se dá souhlasit. Ta orchestrální půlka alba může možná fungovat jako soundtrack v nějakém filmu, ale samostatně je to o ničem. V té "normální" části alba je už bohužel až moc slyšet vliv toho dudáka Donockleye. Od té doby co ho přibrali do kapely to jde se zvukem Nightwish od desíti k pěti. Když spustí na dudy tak je to až nepříjemné, bohužel se to děje v každé druhé skladbě na tomto albu. Kdysi byli Nightwish mé první seznámení s metalem, ale už dávno poslouchám jiné kapely. Vždy když vydají nové album tak si ho ještě ze zvědavosti poslechnu, jestli něčím novým nepřekvapí, ale bohužel ani v tomto případě ne. Nejspíš vyhořelý Tuomas a s ním celá kapela se točí v kruhu divného keltského soundracku.

0 0
možnosti
Foto

Tak já rádio vypínám, kdykoliv se tenhle popík ozve....

3 2
možnosti

O71t40a 53R87e61z63l32e52r

16. 5. 2020 1:45

Jakej popik tvl, zas odbornik co to neslysel a ani asi nezna tvorbu..

0 0
možnosti

Pardon, ale na tom albu se skutečně nic neděje, je to příšerná nuda. Doufal jsem, že se po Endless Forms trochu zvednou a ten smyčcovej riff, na kterým bylo postavený celý minulý album už neuslyším. Kdepak. "Symfo" polovina Human/Nature je naprosto zbytečná. V druhé, "písňové" půlce je pár příjemných momentů, ale zase... ty zpěvové linky psal někdo u piána po flašce vína nebo proč cpát do jednoho verše dvě věty?

1 0
možnosti

J91o37s91e74f 80T17r67ö58g30l

10. 4. 2020 12:34

Hezká recenze, asi si to pustím. K práci doma se třemi dětmi není nic lepšího než půlhodinová rocková skladba do sluchátek :-)

0 0
možnosti

Tak poslechnu si to určitě, ale ty singly co mají na stránkách mne tedy příliš nenadchly. A to NW stále poslouchám celkem často.

0 0
možnosti

Tak naposloucháno přes oficiální YT videa a musím se opravit, to poslední NW album je jako celek velmi zdařilé, objednávám. Použité harmonie a komponziční obraty při prvním poslechnutí působí sice krkolomně, ale je nutné si to poslechnout několikrát vcelku. Nejsou to až na Noise vesnické vypalovačky, jako Nemo a některé další starší NW skladby. Ta hudba je prostě trochu složitější. Autor recenze by měl nejprve důkladně naposlouchat to, co se snaží hodnotit, a mít o tomto žánru přehled. Jediné, co mne trochu mrzí, že první (podstatnější) část je dost krátká. Nicméně malá kvantita je vyvážená vysokou kvalitou.

1 0
možnosti