"Chtěl jsem s ní být ve Francii co nejdéle," vzpomíná hudebník. A tak z jednoho pyrenejského výletu zavolal kapelníkovi Pavlu Větrovcovi a řekl, že u KGB (Karel Gott Band) končí.
Zatoužil po sólové dráze a manželka ho v tom podporovala: zajišťovala i management. V roce 1995 vydal desku Nice To Meet You, na kterou navázalo několik alb, v nichž jeho saxofon cituje známější melodie. "Myslel jsem, že nám nehrozí krize, vždyť jsme byli lidi z branže. Jenže šoubyznys a rodina jdou těžko dohromady, zvláště když hudební podnikání příliš nefunguje. Muzika chce člověka celého," říká Myslikovjan. Po narození dítěte asi nedokázal zajistit doma stabilitu a zázemí manželství se rozpadlo. "Snad mě potomek bude brát jako otce," doufá saxofonista.
Když se Myslikovjan trochu vzpamatoval, slíbil si, že buďto vydrží u saxofonu, nebo půjde vařit na horskou chatu. Vypracoval se na experta přes makrobiotickou stravu a jako kuchař by se uživil.
Natočil album Sax Art, na kterém předvádí technické schopnosti saxofonu. Dalším projektem - z něho také nezbohatl - byla Moderní škola pro saxofon. Zjistil, že musí pracovat na několika frontách současně. "Není potupné hrát v baru," říká Myslikovjan. "Musím být v kontaktu s živou muzikou, aby se fantazie otevřela," tvrdí.
Když se opakovaně hlásil na zahraniční festivaly, zaznamenal ironické hlášky: "Myslikovjan? To je nějaký Rus, ne?" Nenechal se odradit - avšak představy, že snadno sežene tři čtvrtě milionu na desku, ho už opustily. I s náročným projektem Folkový poklad se chce vejít do 300 tisíc korun.
"Snad jsem už na dně byl. Makám jak kůň, abych šel vzhůru," říká Ivan Myslikovjan.