Reportáž a FOTO z koncertu najdete ZDE
Přitom si Moby, jehož domovem je New York, ponechal sympatické zvyklosti z dob, kdy byl králem alternativní klubové scény. Ostatně někteří fandové pamatují jeho pražská vystoupení, při kterých stál za gramofony jako dýdžej nebo se rockově opíral do elektrické kytary.
V Sazka Areně se jeho muzika rozvinula do podoby, kterou Moby označuje jako vřelá. Byly to především laskavé melodie i atmosféra, jež prosvěcovaly nejdrsnější ataky bubnů, technorytmů či malé bicí soupravy, ke které se občas postavil i Moby.
Z hlubin času vytáhl hit Go, ve kterém využil ústřední téma z hudby k seriálu Městečko Twin Peaks, a poslal jej do Sazka Areny, která se místy proměnila v taneční klub.
Mobyho hudební přelétavost se projevovala i ve střídání nástrojů, třeba když se mág chopil kytary v nové písni Beautiful. Na vypjatější skladby si civilní zpěvák Moby povolal Lauru Dawnovou, Newyorčanku, která mu pomáhala i s novým albem Hotel.
Zpěvačka zvýraznila horké, vášnivé pasáže starších písní Why Does My Heart Feel So Bad? nebo Find My Baby. A do skladby Honey vložila takovou vokální sílu, že "utřela" nejednu rockovou hvězdu.
Moby vlastně představil hudební New York v éře elektronického věku. Křivky tanečních rytmů těkaly ve svazku s rockovými výboji a z této neklidné hudební hmoty tryskaly gospelové výkřiky. Technika a emoce byly pečlivě vyváženy a zkroceny do krásných, soulových balad včetně písně Porcelain.
Koncert nabídl zajímavé srovnání mezi nahrávkami z nové desky Hotel a jejich živými verzemi, které byly šťavnatější. Mnoho roztodivných poloh a výletů, ke kterým patřily vypůjčené písně od Lou Reeda, Billyho Idola či skupiny Radiohead, spojovala Mobyho charizmatická osobnost.
Je to vlastně velmi civilní hvězda, která mluvila klidným, tichých hlasem, má levicové smýšlení a při koncertu se omlouvala za prezidenta George Bushe.
Důležitá byla jiná věc. Mobyho hudba lidi objímala jako harmonický, občas rozbouřený oceán.