Slovní spor hrozil přerůst v pěstní potyčky. Nakonec převážil postoj Wagnerových a Barenboimových příznivců. Protivníci demonstrativně opustili sál a Barenboim pak s orchestrem zahrál předehru k opeře Tristan a Isolda. Hudebníci sklidili v sále ovace. Nicméně podle agentury DPA vyzval ředitel Centra Simona Wiesenthala Ephraim Zuroff k bojkotování všech dalších koncertů dirigenta Barenboima, jemuž předhodil "kulturní znásilnění". Umělec čelí i útokům ortodoxních náboženských stran za znesvěcení holocaustu.
S výtkou přišel i izraelský prezident Mosche Kazav. Německý list Die Welt ovšem poznamenal, že na otázku, zda kromě Wagnera zná nějakého dalšího nacistického skladatele, prezident po značném váhání odpověděl: Gustav Mahler. Podle těchto novin se navíc ukazuje, že zdaleka ne všichni Izraelci domáhající se bojkotu Wagnerovy hudby tuší, že tento skladatel žil v 19. století. Dirigent Barenboim se brání. V rozhovoru pro jeden izraelský list vysvětlil, že bezprostředním motivem pro spontánní uvedení Wagnerovy hudby byl zážitek z prvních hodin po příletu do Izraele. "Jistému izraelskému novináři začal vyzvánět mobil - a já poznal Wagnerovu melodii! Řekl jsem si: když tu můžou hrát Wagnera mobily, můžeme ho zahrát i s orchestrem."