Stačí vidět obal Hard Candy, na kterém se nechala vyfotit v sexistickém kostýmu. Hard Candy je výraz i pro pochybné děvče.
"V cukrárně lze najít věcí..." láká Madonna. Píseň Candy Shop je i pobídka: Pojďte dál a vemte to rovnou na taneční parket. Začíná se zostra i angažovaně. 4 Minutes je skladba pro záchranu světa. Zvukový masakr kombinovaný s prozpěvováním Madonny a Justina Timberlaka.
"Pokud věnujete pozornost událostem ve světě, všude je tolik zmatku a nepokojů. Budete součástí těch problémů, nebo jejich řešení? Ale lidé vyžadují i povzbuzení. Také se musíme bavit a získat naději," řekla Madonna v deníku The Sun.
V písni Give It 2 Me Madonna zpívá: "Dej mi vše, co máš. Nepokoušej se mě zastavit." V řetězcích rytmů je slyšet klasické disko z 80. let i modernější rhythm & blues, nad kterým se nese hymnická melodie. Je to skladba pro stadiony. "Už vidím, jak všichni skáčou," těší se Madonna.
Ve skladbě Heartbeat doprovod zvolňuje tempo, poutavá sametová melodie se lehce zvedne nad hladinu zvuků, píseň má kočičí tah. "Heartbeat, to je celé o radosti protančit celou noc," dodala Madonna.
Následující Miles Away, píseň o osobních problémech, má ještě zpěvnější melodii. Je to balada s rytmy vloženými do hlubších vrstev, téměř slaďák.
Další skladbu She’s Not Me, kterou Madonna popisuje jako příběh o nadobro opuštěné milence, oblékl producent Pharrell Williams do diskotékové hudby 80. let, nechybí ani stylové smyčce. Kmotrem nahrávky by mohl být i Michael Jackson.
"V písni Incredible je hodně úzkosti a touhy po opakovaném pocitu štěstí a naplnění," řekla Madonna. Pharrell Williams pro ni vytvořil bohatý, dynamický zvuk, jenž tlačí taneční hudbu kupředu.
Skladba Beat Goes On je chytlavá na první poslech, nad hutným spodkem zní Madonniny oblíbené zvonečky a skladba náhle odbočí k hip hopu, ve kterém zpěvačka ustupuje do pozadí a dává prostor producentskému týmu The Neptunes.
Skladba Dance 2night přenese posluchače do New Yorku z přelomu 70. a 80. let, respektive na diskotékový parket. Lidová zábava, Madonna v jejím středu. Pak, ve Spanish Lessons, jako by přeběhla do latinskoamerického tanečního klubu někde v Los Angeles.
Závěrečné písně Devil Wouldn’t Recognize You a Voices vznikly při prvním setkání Madonny s Timberlakem. Měly by vést k zamyšlení a podle toho jsou ustrojené do orchestrálního, křehčího hávu.
Vznosná skladba Voices může být Madonnin gospel. Zpívá o tom, kdo má věci pod kontrolou. Jestli je člověk na procházce se psem, nebo pes s člověkem. Madonna však nenechá posluchače na pochybách, že ani Hard Candy není deska, která by se jí vymkla z rukou.