"Příležitost dělá kupce," věří Pekárek. "Přestože žijeme strašně rychle a bez internetu se už nikdo neobejde, je u nás nemožné dostat se legálně k české hudbě on-line. To chceme změnit, tenhle stav je už neudržitelný," vysvětlil Pekárek důvody vzniku nového portálu.
Pekárka podpořila svou účastí na představení projektu řada českých hudebních osobností a zástupců kapel, například Michal Horáček (právě jeho je Pekárek "dvorním" zvukařem), Miroslav Žbirka, Jan P. Muchow, Ondřej Soukup nebo zástupci kapel Toxique, Nightwork či November 2nd.
"To, co chceme spustit, je vlastně jakési on-line tržiště, které bude sloužit všem, kdo chtějí hudbu koupit i těm, co by svou hudbu rádi prodávali. Ovšem z ruky do ruky, bez subjektů, které by vztah muzikanta a jeho fanouška jakkoli komplikovaly," říká v narážce na podle něj brzdící a všeobecně negativní vliv velkých vydavatelských firem Pekárek.
Přiznává, že se při myšlence na ClickMusic inspiroval nejen u světových iTunes, ale také u pražských farmářských trhů. "Každý tam má svůj zábor pozemku, postaví si na něm stánek a je jen jeho věc, co na něm prodává, nikdo mu nemluví do toho, jak má mít ochucený salám nebo jestli má prodávat mrkev s natí či bez ní."
Každý elektronický "stánek", který interpret nebo zkrátka prodávající (tedy třeba i vydavatelství, divadlo či muzikálová scéna) na portálu získá, si bude spravovat sám. Součástí jeho profilu budou i základní informace s možností vložení fota či videa.
"Věřím, že je spousta lidí, kteří za legální hudbu rádi zaplatí, pokud jim ji ovšem nabídnete komfortně, jednoduše a za rozumnou cenu," je přesvědčen Pekárek. Ceny kompletních alb se na ClickMusic budou pohybovat ve třech úrovních od 80 do 199 Kč. Jedno až dvě procenta z každé prodané položky půjdou na účet Nadace na podporu české hudby.