Začínající popový zpěvák potřebuje zázemí. Konvičková má podporu skladatele Leška Wronky a textaře Petra Šišky, kteří se podíleli na jejím prvním albu Na šňůře perel, další písně dodali i Petr Bende, Karel Mařík, kytarista Andonis Civopulos či Michal David. Otázkou zůstává, jestli ji tahle podpora posune dál.
Deska Na šňůře perel má velkou šanci na úspěch u širšího publika. Nabízí předvídatelné písně a trefuje se do středního proudu poprocku, kterému se v Česku trvale daří stejně jako davidovskému disko soulu. Taková je rytmicky třaslavá a chytlavá píseň Nenech mě čekat. Až na Civopulosovy kytary, které rutinu občas osvěží, hudba zní konvenčně, opatrně, jakoby bez názoru.
Jistě, pop ze své podstaty pracuje s klišé. V hudební složce jsou jich spousty, avšak bez hravosti nebo nadhledu působí místy až úmorně, postrádají překvapení. Posluchač si většinu písniček domyslí po prvních tónech.
Málo osobitá hudba
Je to řemeslo střední kvality, odvedené profesionálně. Jako když si v supermarketu koupíme zboží, jehož značka není příliš důležitá. Je to škoda, zpěv Markéty Konvičkové by si zasloužil osobitější muziku, naznačenou třeba ve slovensky zpívané písni Veci bežné. A lépe by jí sedly texty výrazově i obsahově bližší její generaci – jakkoli vzhledem ke svému věku Konvičková zpívá velmi dospěle. V sázce na zpěvačku si zvolila společnost Petarda Production dobře.
Markéta Konvičková má pevně postavený a zároveň ohebný hlas, který nabírá krásně sametové barvy ve skladbách Na šňůře perel, Dokonalá nebo Mám vše vrátit zpátky? – balady jí jdou znamenitě, dovede je napustit emocemi jako balon horkým vzduchem. I v rockově přímočařejších skladbách zní přirozeně, umí vyvolat tlak, aniž působí úporně (To maj holky rády, duet s Petrem Bendem Chvála bláznovství).
Zpěvačka dokáže měnit výraz během jedné ze zdařilých písní Kdo jsem já, kterou její hlas táhne kupředu v refrénech a pak se ve slokách zhoupe do střední polohy. Tradice ostravského popsoulu, který proslavila Marie Rottrová, má zřejmě pokračovatelku. Albové bonusy včetně Rihannina hitu Umbrella slouží spíš jako dokreslení hlasových schopností zpěvačky, která v Russian Roulette klesne až do působivě tmavých vokálních hloubek.
I proto stojí deska Na šňůře perel za poslech. Markéta Konvičková není infantilní puberťačka, ale zpěvačka se zralým hlasem. Písně pro ni jsou však ustrojeny příliš konzervativně, usazeně. Možnosti, které se ve spojení s tak zajímavým hlasem nabízely, zůstaly dost nevyužité.
Markéta Konvičková: Na šňůře perel
CD, 46:20 min., cena 199 korun
Hodnocení MF DNES: 50 %