RECENZE: Koncert Die Krupps byl ve znamení chladné krásy a euforie

  • 7
Rok po společném koncertu s Front Line Assembly se němečtí Die Krupps vrátili do Prahy, aby dokázali, kdo je momentálně pánem rockově nabroušené tvrdé elektronické muziky. Přišli, podmanili si dav a zvítězili.

Představte si následující sen: kdosi vás zavře do železné klece a pak vás pomalu spouští do spodních pater opuštěného baráku. A s každým dalším podzemním podlažím, které míjíte, se vám do uší zarývá hudba. Zprvu ji vnímáte jen zlehka, ale pak začíná útočit na všechny vaše smysly. Nemůžete si pomoct, i v té rezavé kleci, která už před vámi hostila mnoho hříšníků, začínáte tančit. Zhruba takto by se daly popsat dojmy z pražského koncertu německé industriálně-rockové kapely Die Krupps. 

Po zahřívacím začátku, kdy si skupina jakoby trochu osahávala terén klubu Futurum, do sebe najednou všechno zapadlo. Smrtící kombinace tanečních rytmů, ostrých kytar, tvrdé němčiny a hymnických melodií. Okamžik vytržení, pocit, že tohle je správně. Že tady a teď se odehrává něco jedinečného. o koncertu německé industriálně-rockové kapely Die Krupps. V rámci promo turné k aktuálnímu albu Vision 2020 Vision podala parta kolem charismatického zpěváka a zakládajícího člena Jürgena Englera takřka bezchybný výkon. 

Ve chvíli, kdy Die Krupps nasadili „tovární“ hitovku Schmutzfabrik z alba Machinist Of Joy, jsem měl pocit, že jde o vrchol vystoupení. Chyba lávky, těch vrcholů bylo ještě mnoho, včetně majestátní a v extázi celým davem odzpívané Robo Sapien nebo několika skladeb z nového alba. 

Zazněla i skladba Nazis auf Speed, která zní jako Rammstein. Ovšem jen těm, kteří nejsou obeznámeni s historií Die Krupps a netuší, že pravý opak je pravdou. Totiž že Rammstein ve svých vrcholných okamžicích znějí jako Die Krupps. 

Pak už bylo celkem jedno, co je zrovna na programu, Die Krupps se s dychtivostí, vášní a razancí pravých kyberpunkerů propálili všem zúčastněným do mozku a přepisovali jim DNA podle svého diktátu. Byli jsme alespoň na chvíli následovníky jejich zvuku, jejich přístupu k hudbě. Ale i k životu. 

Die Krupps

85 %

Futurum Music Bar

10. prosince 2019

„Nechceme tady žádné násilí,“ prohlásil hned zkraje Jürgen Engler a o několik okamžiků později se jasně vymezil proti všem nacistickým a podobným extrémistickým tendencím. Aplaudovalo mu souhlasně celé Futurum, neboť v tu chvíli bylo vše jasné. Přes všechnu zvukovou agresi šlo jednoznačně o pozitivní energií nabitý koncert.