Oratorium La Resurrezione spadá do rané fáze Händelovy tvorby, do doby, kdy mladý skladatel odešel z Německa a pobýval v Itálii, kde mohl díky podpoře vlivných mecenášů sbírat zkušenosti a rozvíjet svůj talent, který pak naplno zužitkoval v Anglii. Poprvé zaznělo roku 1708 v Římě, městě, kde opera nesměla být provozována, a proto se oratoria s dramatickým dějem těšila velké oblibě.
Jak název napovídá, La Resurrezione zpracovává události od Velkého pátku do velikonoční neděle z pohledu svědků, či spíše svědkyň - Marie Magdaleny a Marie Kleofášovy, které najdou otevřený hrob a vedle něj mladíka v bílém rouchu. Kromě nich vystupuje v díle i svatý Jan a něco jako operní oživení do něj vnášejí postavy Anděla a zvláště Lucifera, které symbolizují střet světla a tmy. Lucifer je vybaven grandiózními a virtuózními áriemi, předjímajícími skladatelovy pozdější vrcholné počiny. Händel se v této fázi stále ještě učil, jak pracovat s nástroji, jak vytvářet zvukové kombinace a efekty, jak vést melodii, ale rozhodně stvořil pozoruhodné dílo.
A to na čtvrtečním koncertě v Dvořákově síni Rudolfina zaznělo na výborné úrovni, dirigent Václav Luks nepolevoval v péči o sebemenší výrazový detail, což je důležité, protože přes všechnu Luciferovu „snahu“ o rozvrat převažuje v textu duchovně hloubavá nálada a skutečné operní kontrasty třeba v povahách postav tu přece jen nejsou. V četných sólových instrumentálních partech své kvality předvedli členové ansámblu.
A co víc, i pěvecky se podařilo dát dohromady dobré obsazení. Ruská sopranistka Julia Lezhneva sice postavou připomínala malého andílka, ale hlasově byla dramatickým a patetickým Andělem, důstojně čelícím Luciferovi. Toho zpíval italský basista Luigi de Donato, a třebaže měl na sobě blyštivé sako a na hlavě copánek, jeho zpěvu chybělo skutečně ďábelské charisma a bylo znát, že extrémní náročnost partu mu dává zabrat. V uších mnohem víc utkvěla italská mezzosopranistka Francesca Ascioti, která partu Marie Kleofášovy dodala nejen krásnou jedinečnou hlasovou barvu, ale i hlubokou niternost a jakousi lidskost. A také další Italka, sopranistka Raffaella Milanesi, která svým menším hlasem doslova prožila part Maddaleny, čili Máří Magdaleny. Své rétorické schopnosti uplatnil v Janových promluvách finský tenorista Topi Lehtipuu.
Sezona souboru pokračuje v listopadu koncertním provedením opery Arsilda od Antonia Vivaldiho, v prosinci zazní vrcholné dílo Georga Friedricha Händela Mesiáš a připraven je i silvestrovský koncert s názvem Festa italiana.