Kapela má vyprofilovaný styl, navíc provedla zajímavý krok: vytvořila tematickou desku. Sadu dvanácti písní propojil příběh o hledání mladého muže, jenž "prokaučoval" svůj předchozí život. Příběh, a to je pro desku výhoda, nepůsobí na písně jako pevná obruč, spíše tvoří pojivo celistvého projektu. A tak lze skladby For Tonight, Bad To The Bone či Death Side Story vnímat i jednotlivě.
Kapela umí psát písně přitažlivé melodicky i náladově. Vrstevnatější muzika, naježená sóly a zklidňovaná pomalejšími pasážemi, proto skladbu Twenty Five Years nebrzdí ani nezatěžuje. Také rocková energie, místy výbojně vyhrocená, nabíjí písně dynamikou, vyvažuje členitost hudby a dává jí život.
Chybí jen jednoznačný hit
Korunou stylu Clou zůstává naléhavý, krásně znělý hlas Lukáše Vyhnala zvaného Lukemo. Právě v písních jako Count Me Out nebo Promise, v nichž kytary i hlas tryskají jakoby vzhůru a malují refrény sytými barvami, kapela kraluje.
UkázkyPoslouchejte v audiogalerii |
Na albu For Tonight nejsou písně s kolísavou úrovní. O to víc vynikne dojem celku, v časové stopáži možná až příliš dlouhého. Tím spíš by se hodila píseň, hit na první poslech, která by pronikavě propagovala celý projekt. Podobně jako byl song American Idiot značkou stejnojmenného alba amerických Green Day. V případě Clou to patrně nebude chytlavá titulní skladba ani píseň s beatlesovským názvem Yesterday, která svou atmosférou i křehkými tóny Lukemova hlasu připomíná kompozice britské kapely Yes.
Třetí deska každopádně potvrdila, že Clou si jsou jistí sami sebou, skládají a nahrávají se stále větším nadhledem. Tahle kapela přechází do tábora trvalých lákadel na české hudební scéně.
Hodnocení MF DNES: 70 %