První pohled na kapelu přitom obavy, které její příjezd předcházel, rozhodně nerozptýlil. Dexter Holland s umorousanými podlouhlými vlasy a spol. prostě chtě nechtě po čtyřiadvaceti letech hraní vypadají vyčáchle. A do drzých výrostků, kteří rozjedou velkou show, mají tedy opravdu daleko.
Žádného velkého dovádění a létání po pódiu, jak ho známe z dřívějších koncertů v Čechách, se dav na Rock for People nedočkal. Přesto se nedá říct, že by to bylo vyložené zklamání, i když ani výkon zvukaře celku nijak zvlášť nepomohl.
. The OffspringKapelu založil v roce 1984 kytarista Bryan "Dexter" Holland a basista Greg K., kteří se potkali ve středoškolském zájmovém kroužku orientačních běžců. Později přibrali Douga Thompsona, který začal zpívat a dokonce školníka Kevina Wassermana. V roce 1985 si změnili jméno na The Offspring, Holland se od kytary přesunul k mikrofonu a na post bubeníka dorazil James Lilja, kterého o dva roky později vystřídal (tehdy teprve šestnáctiletý Ron Welty. Úspěch přišel po vydání alba Smash (1994), které se stalo dosud nejprodávanějším albem, jaké kdy vyšlo na indie labelu. Desky se prodalo celkem 16 miliónů kusů. Třebaže úspěch Smash již Offspring nikdy nezopakovali, následující alba jako Ixnay on the Hombre, Americana či Conspiracy of One získala platinové desky. V roce 2005, vydali Offspring retrospektivní Greatest Hits a v letos v červnu si do diskografie přidali osmou řadovou desku Rise And Fall, Rage And Grace. |
Atmosféře naopak nepřispěla žádná z přibližně čtyř novinek z aktuálního alba Rise and Fall, Rage and Grace, které kapela na pódiu neúnavně propagovala. Zvlášť na nich bylo nepříjemně slyšet, jak Dexteru Hollandovi totálně selhává hlas v intonaci.
Chvílemi dokonce mrkal po kapele, jakoby se chtěl ujistit, že hraje a zpívá to správné. Za celou dobu se navíc téměř nehnul ze svého místa u mikrofonu. Zkrátka, kdo chtěl slyšet hity a užít si je, dočkal se. Energie a náboj, kterými Offspring kdysi válcovali hitparády a uměli je přetavit ve výtečnou živou show, jim chyběla a kapela měla štěstí, že publikum jim skoro všechno odpustilo. Chtělo se bavit, a tak rozhodně podalo lepší výkon než samotná kapela.
Ještě víc to vyšlo najevo ve srovnání se skupinou, která Offspring na hlavním pódiu předcházela. Trance metaloví Enter Shikari rozhodně nemají v repertoáru nějaké melodické vypalovačky, ale svůj divoký a a těžko popsatelný mix stylů založený na dynamických proměnách temp, řvaní a zpěvu, brutálních kytar, metalového blití a tanečních rytmů umějí prodat přes vtipnou pódiovou show. Mají energii a svůj vlastní zvuk, který buď milujete nebo nechápete.
Přes velká očekávání od zahraničních hvězd si ale nakonec druhý den nejvřelejší ohlas na Rock for People vysloužily překvapivě kapely domácí. The Prostitutes, kteří si na koncert přivezli speciálního hosta – tančícího a zpívajícího "taťku" Abe Cruze, nestačil hangár.
Xavier Baumaxa hrál s orchestrem "hnědých smyčců", Tata Bojs předvedli vizuální show založenou na atmosferických změnách barev, Richard Krajčo lezl po konstrukci pódia do výšek a se svými "kryštofáky" si zvládl podmanit celý dav pod sebou a Aneta Langerová svůj set zakončila zajímavou verzí Vody živé, kterou její kapela odehrála bez kytary.
Premiéra Marky Rybin
A na scéně Filteru nakonec proběhla také jedna velká očekávaná premiéra. S taneční kapelou Skyline svůj první koncert odzpívala Marka Rybin, která před nedávnem opustila skupinu Gaia Mesiah. Přestože to na první pohled zní jako jako spojení nespojitelného, Marka svou premiéru zvládla na jedničku.
Zpívala úplně jinak, než kdy dřív a třeba při éterické skladbě Ladies v jejím podání šel až mráz po zádech. Ohromný, po strop naplněný stan kapelu mocně podporoval a druhý den Rock for People tak mohl brzy skončit ohňostroji.