Vladimir518

Vladimir518 | foto: Martin Veselý, MAFRA

Facebook a Instagram se červenají. Ze solidarity s pořadateli kulturních akcí

  • 9
Sytě červená barva se po celém světě stává symbolem solidarity se všemi pořadateli kulturních akcí, kterých se dotkly současné restrikce v rámci boji s covidem-19. Své profily na Facebooku či Instagramu si takto „obarvili“ sami pořadatelé i někteří umělci. Upozorňují tak na už půl roku trvající omezení, s nimiž se musejí potýkat.

„Vyjadřuji solidaritu s každým z pořadatelského / hudebního / filmového průmyslu, kdo nyní bez vlastního zavinění nemůže pracovat. Většina z nás se celý život snažila, aby jednou mohla prohlásit, že živí tím, co milují. Věta ‚prostě si najdi jinou práci‘ je pro nás proto urážkou a ani v současné situaci ani nedává smysl. Pokud máme selhat, ať je to naší vinou a nikoli proto, že jsme donuceni uzavřít bez nějaké pomoci a podpory.“

To jsou některé věty, které v různých jazycích sdílejí pořadatelé kulturních akcí spolu s červenou barvou. Světem se šíří spolu s hashtagy #wemakeevents #weareevents.

„Málokdo si teď uvědomuje, co tyhle striktní a jednostranně zaměřený restrikce napáchaj škod na klubový scéně, hudbě jako takový, i kultuře všeobecně,“ uvedl svou červenou barvu na Instagramu hudebník Vladimir518. „Nebrečim nad sebou, svojí kapelou, svym labelem. Myslim spíš na všechny ty lidi, kteří jsou na rozdíl od nás mnohem míň vidět, a přitom by bez nich nic z toho kolotoče nikdy nebylo,“ dodal.

„I my se přidáváme!“ uvedla pak na Instagramu agentura Vision Production Agency. „Vládní nařízení se nás momentálně opět dotkla v té největší míře, ať už v našich projektech, v těch, na kterých spolupracujeme, ale i tam, kam jen půjčujeme naše vybavení,“ zaznělo dále v postu. „Brzy se vše uklidní a my zase budeme pořádat a podílet se na akcích, které vás tolik baví,“ končí nadějeplně agentura svůj příspěvek.

Pořadatelé kulturních akcí po celém světě chtějí upozornit na patovou situaci, kdy pro více méně už půl roku trvající opatření nemohou vykonávat svou práci. „Poslouchal jsem ráno hosta v televizi, který říkal: ‚Realita je taková, že se nevyplatí nadále utrácet peníze za byznys, který si nezaslouží přežít.‘ To nás opravdu naštvalo. Pořadatelský byznys je na kolenou, což má vliv na všechny zúčastněné,“ uvedla ke své červené barvě na Instagramu britská společnost Symonds Event Bars.

Málokdo si teď uvědomuje, co tyhle striktní a jednostranně zaměřený restrikce napáchaj škod na klubový scéně, hudbě jako takový, i kultuře všeobecně.

Nebrečim nad sebou, svojí kapelou, svym labelem. Myslim spíš na všechny ty lidi, kteří jsou na rozdíl od nás mnohem míň vidět, a přitom by bez nich nic z toho kolotoče nikdy nebylo.

#WeMakeEvents #WeAreEvents

23. září 2020 v 8:55, příspěvek archivován: 24. září 2020 v 10:21