Úterý 25. února 2020, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 25. února 2020 Liliana

Diskuse k článku

Zdivočelá země dotahuje majora Zemana

Natáčení třetí řady seriálu Zdivočelá země je v plném proudu. Nových deset dílů popíše osud hrdinů v období po roce 1968.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nenápadně maskovaný Kei

......

Tenhle seriál by měl být povinný R^ Pak by snad neexistovalo sousloví "mladý komunista" Rv

0/0
28.5.2007 21:41

Wes Parmalee

Re: ......

Já mám ten seriál rád. Pominu-li tragické herecké výkony (především těch mladých "herců") a slaboučkou první řadu, tak se na to dá koukat!

Ale aby něco bylo povinný?! Ne a ne! To zase smrdí totalitou!

0/0
28.5.2007 23:52

TarasBulba

To přirovnání docela sedí

Jo, je to protipól, obdobně přeideologizovaný dílko. Diváků už to asi moc nepobere.

0/0
28.5.2007 16:25

wyatt

Re: To přirovnání docela sedí

škoda toho nicku, pro něco takovýho jako ty:-©

0/0
28.5.2007 23:14

DonQuijote

to není utopie !!!

Právě Váš příspěvek je dokladem o šokující neznalosti našich dějin a tím i podceňování komustů !!!  Toto se skutečně odehrávalo. Vím o besedách na středních školách, kde nejen náctiletí studenti hledí s otevřenou pusou ale i pedagogové pochybují  o něčem takovémv minulých 60ti letech. U nás, v kulturní zemi s demokratickými kořeny... Výslechy Stb by ly stejné jako SS. Včetně špendlíků pod nehtama a obušky do bezvědomí.  na tom není nic vymyšleného !!!

0/0
28.5.2007 12:58

DonQuijote

Re: to není utopie !!!

reakce patří k Ex-treme, mail, 28.05.2007 12:40 )  k extreme

0/0
28.5.2007 13:02

MHHH

Re: to není utopie !!!

Já bych byl opatrný v tom zjednodušení. I já jsem osobně zažil několik pohovorů - výslechů na Stb. Neříkám, že mě to dělalo potěšení, ale špendílíky pod nehty neznám. ale pravdou je, že to nebyl rok 1955, ale 1986-7

0/0
28.5.2007 13:08

DonQuijote

Re: Re: to není utopie !!!

Myslím, že nejcennější je osobní poznání. Díky tomu, že našeho rodin.pol. vězně zavřeli v 18ti letech, je ve svých 75 let schopen cestovat o a orientovaně hovořit. Má rozsudky a řadu dokladů. Dělá besedy, pokud máte zájem, rád se zeptám !!! Ale on není sám, těch lidí jsou ještě stovky. A nebili je němci nebo rusové ale češi... 

0/0
28.5.2007 13:15

MHHH

Re: Re: Re: to není utopie !!!

Tady je jasná pravda v tom, že je to hodně o lidech, kteří se ideologiií jen zaklínají. Já to vidím tak, že jestli byl někdo brutální hovado,tak to dělal, pokud mohl, ve službách nacistů, komunistů a kohokoliv jiného. Důležité je, aby existovaly mchanismy, které tyto lidí nepustí k ničemu takovému, kde budou mít moc.

0/0
28.5.2007 13:22

Ex-treme

Re: to není utopie !!!

mučení lidí nerozporuji. Mluvil jsem o smyšleném příběhu, ne o praktikách Stb o kterých se dá najít mnoho informací. Pokud vím, tak platí to, co píše kolega. To jest, že výslechy v padesátých letech a osmdesátých probíhali již zcela jinak - naštěstí mírněji. Ta doba padesátých let stála opravdu za vyliž ....... Má reakce směřovala ke článku kde porovnávají zdivočelou zemi a majora zemana.

0/0
28.5.2007 13:31

DonQuijote

Re: Re: to není utopie !!!

Ano, můžeme říct, že příběh není pevným obrazem konkrétního příběhu. Nicméně pilotů tam sedělo několik. Vězni na uranu byli zvláštní svět, kde mj. doktoři SS zachraňovali české politické vezně s rizikem, že to sami odskáčou. Znám jméno doktora SS, který zachránil život mého tchána. Ten doktor tady v ČR v roce 1990 dokonce byl. Podobně ve filmu Bumerang, postava hrubého doktora, kterou ztvárnil pan Leoš Suchařípa má základ v konkrétním doktorovi, židovi z Ukrajiny. Jsou to jen střípky, ale je dobré vědět, že se to dělo! 

0/0
28.5.2007 13:51

Ex-treme

Re: Re: Re: to není utopie !!!

ok

mimochodem téma pomáhajících SS lékařů zavřených v lágru společně s našimi je opravdu poměrně hojným tématem ve filmech popisujících tu dobu. Zase takový tragikomický (potvrzení principu paradoxu) pohled na lidskou rasu (v kontextu s tím, jakých zvěrstev se SS lékaři za války dopouštěli na vězněných lidech).

0/0
28.5.2007 13:58

DonQuijote

Re: Re: Re: Re: to není utopie !!!

naprostý souhlas

0/0
28.5.2007 14:05

Ex-treme

Re: Re: Re: Re: Re: to není utopie !!!

jsem rád že jste porozuměl, opravdu nemám v úmyslu hájit dobu, kdy u nás zavraždili ženu(y) za odlišný politický názor Rv

nějaké omluvy k tomuto tématu dnešními komouši považuji za naprosto k ničemu

0/0
28.5.2007 14:17

DonQuijote

Skutečnost - seriál ...

Pokud tento seriál podá výpověď o komunismu generacím, které o 50tých letech nic neví, tak je to minimálně chvályhodný čin !!!  Hodnotit v tomto seriálu jen uměleckou úroveň je asi nepochopení nabízeného obrazu doby. Mám tu výhodu, že máme v rodině člověka, kterého bolševici zavřeli  v 18ti letech za to, že řekl svůj nesouhlasný názor s únorem 48. Napřed trest smrti provazem, pak doživotí. Celkem si odseděl na uranu cca 11 let... Tato "dobrá životní škola ale za vysokou cenu" - slova našeho politického vězně - mi osobně pomohla k jednomu poznání: Ve jménu těch nejčistších ideí páchá lidstvo ty nejhorší zvěrstva a lidský život nemá žádnou cenu. Od katolické církve až ke komunismu... nedělejme si iluze ani o našem národě. Udavačú za války bylo stejně jako za rudocha.

0/0
28.5.2007 12:44

Ex-treme

Re: Skutečnost - seriál ... lidé dnes a tenkrát

jistě. Ne vše řídili soudruzi ze SSSR. Záleželo jací lidé se k moci dostali. S.ině v politice a u policie jsou i dnes, akorát modlu socialismu jsme vyměnili za modlu kapitálu. Pořád umírají lidé kvůli jistým zájmům jiných. Jak jsem kdesi četl to fungování zločinu se otočilo. Teď jde směrem od společnosti k politice. Dříve to bylo od politiky do společnosti. Místo politických guruů teď máme společenské gurue. Napojených na nejvyšší politiku.

0/0
28.5.2007 12:57

Ex-treme

No dobře, ale major Zeman je natočen dle skutečných událostí

s úpravami komunistické cenzury. Ale pokud vím, tak zdivočelá země je jen utopie, vymyšleno v hlavě scénaristy. V globálu se mi moc nelíbí, jak se teď všude natáčí smyšlené příběhy o lidech hrdinech bojujích proti komančům, viz včerejší repríza filmu "Rebelove". Dle mého, většina lidí seděla se ztaženým zadečkem doma a čekala až to přejde.

0/0
28.5.2007 12:40

MHHH

Re: No dobře, ale major Zeman je natočen dle skutečných událostí

Ale my máme rádi, že si můžeme představovat, že existoval někdo, který dělat to, na co jsme si sami nikdy netroufli. Jistě je to pohádka, trošku opravdu místy přehnaná, ale na druhou stranu je to nesrovnatelně hodnotnější, než plytké příběhy Ulice apod. Nemluvě o Velmi křehkých vztazích... Dokážete si představit, že nějaká podobná kokotina by se odehrála v reálu? Asi těžko.

0/0
28.5.2007 12:45

Ex-treme

Re: Re: No dobře, ale major Zeman je natočen dle skutečných událostí

brutální přirovnání ale chápu to.

0/0
28.5.2007 12:50

MHHH

Je dobře, že to bude

Jsem rád, že to bude, byl to zajímavý seriiál a rozhodně patří k tomu lepšímu, co vzniklo. Faktem je, že Zeman je řemeslnně lépe udělaný a ačkoliv ve skutečnosti takový je, tak při jeho sledování nepůsobí tendenčně. Ta politika je tam spíše podpráhově. Zdivočelá země už je přílis schematická. Na jedné straně vždy špatný bolševik a na druhé "náš" hrdina. A proto nepůsobí tolik věrohodně, protože takto "černá-bílá život není.

0/0
28.5.2007 12:34

Flat Vamp A.V.T.

Re: Je dobře, že to bude

...podlě mně teda v Zemanovi trčí ideologie snad z každého metru filmu. A postavy jsou tam černobílé mnohem víc než ve Zdivočelé zemi. Když k tomu jeden připočte ještě místy mimořádně ubohé herecké výkony - stačí Brabec v hlavní roli - dostaneš echtovní hovadinu.

0/0
28.5.2007 13:08

MHHH

Re: Re: Je dobře, že to bude

To si nemyslí. Zeman je mnohem plastičtější.  Je to hodně dobře udělané a umí to vtáhnout lépe do děje, působí to věrohodněji, protože tam nikdo nepřehrává. reakce jednotlivých lidí se nedá úplně předpokládat, je tam překvapení. Jediný, kdo působí nevěrohodně, je ten major, kterého hraje Wilig nebo jak se to píše. Ten působí velmi jednoduše a nevěrohodně.

0/0
28.5.2007 13:24

Ex-treme

Re: Re: Re: Je dobře, že to bude

jestli myslíš toho slováka tak souhlasím. Ten už mi tam trochu připomínal agitátora roty, takovýho moc chytrýho a aktivního a hlavně dopředu čitelnýho.

0/0
28.5.2007 14:06

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: Je dobře, že to bude

...jó - hlavně ta klukovská zanícenost titulní postavy, ta je zatraceně uvěřitelná. Zvlášť když se pěkně spojí s ideologickou nemilosrdností... ;-D;-D;-D

PS: jestli jste, kluci, druhdy naletěli partičce profesionálních i amatérských komoušských lhářů, je to vaše věc, ale nemuseli byste svůj ubohý kritický úsudek prezentovat takto věřejně...;-D

0/0
28.5.2007 14:42

Ex-treme

Re: Re: Je dobře, že to bude

to co píšeš je hloupost. Právě nebezpečí seriálu 30 případů majora zemana je v tom, že ideologie je tam skrytá a vše se točí jakoby pouze kolem konkrétních zločinů. Vypadá to všechno jako pravda. Politické téma je tam naoko vypuštěné, proto neznalý člověk nepozná že je to ideově zkreslené a tak se to lépe dostane lidem pod kůži. A to že je ten seriál mistrně natočen je bez debat, to potvrdí každý nezaujatý odborník.

0/0
28.5.2007 14:05

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: Je dobře, že to bude

...nesmysl. Nebezpečné je to tak maximálně pro nevzdělance, ignoranty, blby a malé děti - čili vlastně docela velká cílovka...;-D A jestli si o tomhle komoušském paskvilu myslíš, že je "mistrně natočen", pak nemá cenu se s tebou vůbec bavit o kvalitě TV zábavy.

0/0
28.5.2007 14:37

Ex-treme

Re: Re: Re: Re: Je dobře, že to bude

my to ale nehodnotíme z hlediska televizní zábavy, ale z hlediska toho, jak je to natočený

0/0
28.5.2007 14:55

Flat Vamp A.V.T.

Re: Re: Re: Re: Re: Je dobře, že to bude

...chytání za slovo sice patří do rejstříku školních dětí, hádavých manželek atp, ale dobrá, mínil jsem TV tvorbu... Ačkoliv u Zemana se o umění nedá ani trochu mluvit - je to ideologická sračka schovávaná za zábavu. Čumělo se na to stejně jen proto, že nic lepšího obvykle nebylo.

0/0
28.5.2007 16:52

Ex-treme

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je dobře, že to bude

chytání za slovo? nejdřív se nauč pořádně se vyjádřit. Zanech hodnocení ostatních a ohodnoť kvalitu své osobnosti ;-D

0/0
28.5.2007 19:17

Polárníkočka

Major Zeman je klasika

tohle je jen odvar...:-)

0/0
28.5.2007 12:23

jdobry

idealizace

Zdivocela zeme ma s majorem Zemanem spolecneho jeste neco. Totalne idealizovany pohled na vec. V Zemanovy slo o glorifikaci tehdejsi Bezpecnosti, ve Zdivocele jde o glorigikaci tech co tenkrat "zlobily". Oboje je priliz zkreslujici a idealizovane. PS: nikdy jsem nebyl v KSC ani KSCM. Nikdy jsem je ani nevolil, ani volit nebudu.

0/0
28.5.2007 12:15

praptak

Re: idealizace

Nevím, co je zidealizované na osudech lidí, kteří trpěli a snažili se přežít v nesmyslnem a zvrhlém totalitním režimu.

0/0
28.5.2007 12:26

MHHH

Re: Re: idealizace

Pohled na svět, kdy je jeden jenom špatný (v tomto případě komunista) a druhý ideální člověk bez vady (v tomto případě Maděra) - to je idealismus v tomto díle. Všimněme si, že ten špatný komunista je špatný už od pohledu, ještě než promluví. A přestože si myslím, že to není vůbec špatně udělané, tak je to znát až příliš,jaký závětr si má divák udělatr. U Zemana nikoliv, Zeman o sobě a svých krocích i pochyboval a samozřejmě, že nakonec divák věděl, kde je to "správně", ale bylo to uděláno mistrně a méně násilně.

0/0
28.5.2007 12:38

headUP

země

puvodni dve rady byly skvele, tak doufam ze nastavena latka vydrzi

0/0
28.5.2007 11:40

spartaman

Filip

Soudruh Filip jakožto člen zločinecké organizace, která převracela dějiny přes 40 let, nemá nárok něco kritizovat. Vůbec by mě zajímalo, kdo dal právo těm rudejm zmetkům otvírat tlamu.

Grrrrr!!! ;-O(Y)

0/0
28.5.2007 11:30

MHHH

Re: Filip

Má to právo!!!!! Má úplně stejné, jako já mám právo kritizovat jeho! A nedopusťme, aby se někdy vrátilo to, že tady někdo nebude mít právo vyjádřit svůj názor. Bez ohledu na to, je-li to komunista, farář nebo kdokoliv jiný!!!!!!

0/0
28.5.2007 12:40

spartaman

Re: Re: Filip

Člověk s rukama od krve má viset a ne kecat do něčeho, čemu nerozumí.

0/0
28.5.2007 13:44

MHHH

Re: Re: Re: Filip

Bavíme se pořád o jednom, celkem bezvýznamném podnikovém právníkovi z jižních Čech, který až do roku 1989 řešil pracovněprávní vztahy?

0/0
28.5.2007 14:05

spartaman

Re: Re: Re: Re: Filip

Schvaluje procesy, při kterých byly vězněni, týráni a vražděni nevinní lidé. Vám to přijde normální?

0/0
28.5.2007 16:57

prazakm

Re: Re: Filip

Nemáte pravdu. Propagace rasismu, nacismu, komunismu a podobných ideologií není v pořádku.

0/0
28.5.2007 14:29

Flat Vamp A.V.T.

...

...jen houšť a větší kapky! R^

0/0
28.5.2007 11:26

Najdete na iDNES.cz