A jejich naděje se naplnily. S posunem Comebacku z původně pozdějších časů už na osm hodin večer však čeká křest ohněm černého humoru jinou, širší diváckou skupinu. Nemluvě o televizní radě, jejíž odolnost vůči každé zdánlivé nekorektnosti rovná se nule.
Na Dukle i mezi skiny
Comeback totiž, díkybohu, zdravě nekorektním zůstal; ba lehce přitvrdil. V pusté krajině televizní zábavy, kde vrchol odvahy představují opatrné anekdoty o blondýnkách, ztělesňuje sitkom Novy léčivou lázeň vtipné drzosti, kterou ordinují kapacity s komediantskou docenturou. Nové díly ctí původní model, ale herecky jsou ještě uvolněnější.
Hned první epizoda Jmenuje se Dagmar dnes předvede, že Comeback nevymýšlel inovaci pro inovaci, jen dál vyhrocuje všední absurditu. Otec rodiny alias Tomáš Matonoha se zmítá jednak v tajích internetového bankovnictví, jednak v pochybách o vlastní humanitě – neboť se mu nechce platit dálkovou adopci indické dívky, jež „oře ve dne v noci“.
Výroky „To živíme i toho chcípajícího buvola?!“ či „Napsal jsem jí, že taky nežijeme v blahobytu, obracíme každou rupii“ završí dokonalá pointa z Chanova – a s ní se dostaví úleva: pořád je to stejně dobré, Comeback neztratil jiskru provokace.
Recenzi první řady Comebacku čtěte ZDE |
Což za týden potvrdí i druhý díl nazvaný CzechSteh, který ještě výrazněji rozděluje dějové linky mezi jednotlivé postavy. Martin Dejdar coby Ozzák zazáří v hasičské romanci, Lexa neboli Matouš Ruml předvede dokonalé hiphopové sólo, Saša v podání Marie Doležalové se naivně vypraví na CzechTek, protože má ráda psy, a Matonoha se s novými kamarády od Dukly ve skvostné etudě převtělí v důchodce – včetně jazyka. Tady také dojde na nejčernější vtip, v němž figurují „skinové hledající onkologii“.
Ochutnávku premiérového Comebacku završuje Mrtvý muž – sladce morbidní variace na téma, co všechno se dá vytěžit z domnělé smrti. Patří k ní roztomilé drobnůstky včetně oltáříku s nápisem Všední život superhvězdy či proměna údajného nebožtíka v osamělého vyděděnce na půdorysu vlastní rodiny.
Babčáková na scénu
Mrtvý muž však zároveň odhaluje slabší místa sitkomu: oč „šílenější“ situace, tím hůř se k ní hledá ještě silnější pointa a k rozdováděným komediálním stálicím zase stejně bezprostřední představitelé epizodních roliček. Lehkou hereckou nerovnováhu ostatně už v CzechStehu ukazují seriáloví požárníci.
iDNES.cz připravil anketu, v níž čtenáři mohli vybrat největší hit ze série, která se objevila v posledním roce na obrazovce - čtěte ZDE. |
Do budoucna si dovolím jedno soukromé přání – více prostoru pro Simonu Babčákovou v roli barmanky, jejíž vyhraněná komika si zaslouží sólovou scénu – a jednu naději. Vydaří-li se právě natáčený seriál Okresní přebor tak jako jeho pilotní díl, nebude už Comeback jediným „rozvracečem“ učesané zábavy.