Pondělí 17. února 2020, svátek má Miloslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 17. února 2020 Miloslava

Diskuse k článku

Prodražený film Poslední z Aporveru předá fond kinematografie policii

Státní fond kinematografie se rozhodl podat trestní oznámení na producenty nejdražšího českého filmu Poslední z Aporveru. Fond má na základě znaleckého posudku podezření z dotačního podvodu. Tvůrci to odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36u41c11i83e 87B56a72r26t20o37ň36o18v38á 5300358727435

To točíte druhou "Intoleranci" či co? Když si film "zaslouží", aby byl dokončen, no tak se zaslužte....pane producente. Ale už ne z veřejných peněz nebo z koncesionářských poplatků, ale za svoje. Krejčí střelí garsonku, Vy chatu. Jinak producent, co lamentuje na diskuzi společenského portálu, je k smíchu. Vy nemáte co Fond vyzývat, aby se dostavil vyúčtování převzít, pěkně to máte seřadit, omašličkovat, ověřit a Radě fondu sám předložit. A vaše predikování o kvalitě scénáře, a hypotéza o tom, že film "možná zaujme", to můžete zkoušet v amatérském filmovém klubu, ale ne v profesionální výrobě. Takže předložit kompletní hrubý střih, finální scénář, rozpracovanou postprodukci na efekty a k tomu hudební složku alespoň z 20ti procent. Plus reálný rozpočet na dokončovačky, uzavřené distribuční smlouvy  a plán, kdy, kdo  a kolik Vám to dílko zafinancuje. Pak možná " Po umělecké stránce, myslím, není takříkajíc co řešit....".

0/0
26.5.2014 23:29

J46a27n 89D62u75b67e79n 5650870

tohle nebude Aporvare, to bude waporware a tvurci to v nazvu jeste drze priznavaji :-)

kdo vi, co je waporware, vi o cem mluvim, kto to nevi, skouknete google

0/0
26.5.2014 19:26
Foto

D78a62n 87R90u88b94í14n 4913453289

Za těch 200 míčů by si mohli dovolit najmout profesionální 3d grafiky ;)

0/0
22.5.2014 18:37

M27i61c47h44a65l 36P22a94d85ě15r71a 7470182520927

Dve ste mega za efekty, ktere dle obrazku zde prezentovanych, vypadaji jako dilo studaka s utorentenym 3dsMAx? Opravdu tu bude nekdo tvrdit ze to neni tunel?;-DRv

0/0
22.5.2014 13:02

I55g69n11á14c 60M72r30k27v98i76č19k38a 2288482409135

co to maj za herce? kdo to vybíral? Dyť mají všichni prasečí nosy ohnutý nahoru!!!Rv

+1/−1
22.5.2014 9:13

M46a83r16e54k 81Z97a81h34r35a62d72i93l 6604269405541

;-D ...

0/0
22.5.2014 10:00

Š44t97ě42p34á13n 86T84ó55t96h 8438489665558

Zadaji zastaveni financni kontroly.... coze?? to chci taky... ke mne kdyz prijdou, jiste se budou ptat, jestli s kountrolou souhlasim... ti slovaci v ty spolecnosti se chovaji jak ti, o nichz se nesmi mluvit a co je k nam sem posilaji express nevyplacene... Rv

+2/0
22.5.2014 6:56

L96á92ď55a 55V12r34a62n11ý 7978208578877

Tvůrci se diví, že nikoho nezajímají faktury. Já ne.

Jelikož jde ve většině případů o faktury za služby, takže kontrolovat takové účetnictví je jen kontrola součtů ale ne reálnosti projektu. Proto chápu, že to bylo podáno k soudu a tam bude přizvána řada odborníku na hotnotu dané služby.

+2/0
22.5.2014 5:28

R76o78b96e98r36t 66V82a45l64e93n30t16a 6156109597984

Není to ten stejnej tvůrce, co nám slíbil Kruana?

0/0
22.5.2014 4:16

M75i54c19h59a26l 43R93i47m83b61a42u16e12r 4309405163777

V našem prostředí je možné natočit slušný film. Například na Slovensku vzniklo Zlo, což je found footage jako Blair Witch Project. Výsledek není "na devítku", ale lidi ho hodnotí na "šestku", což je na hororové poměry fakt hodně slušné. Myslím i mezinárodně slušné.

http://www.csfd.cz/film/311750-zlo/

A pak že to nejde. Jde. Jenom si musíte stanovit takové cíle, které dokážete naplnit a hlavně mít schopného scénáristu, což u nás tragicky chybí.

+1/−1
22.5.2014 3:22
Foto

F92i70l65i43p 24J82a93r23a51b 1283657880177

Údaj z csfd : "Psaní scénáře trvalo celé 4 roky, přičemž bylo vytvořeno 45 verzí." Víc nemusím vědět, z toho nemůže být dobrý film !

+6/0
22.5.2014 0:43

L96u17c69i94e 22K84l85o89k48o89č13n55í97k81o48v16á 3469733596741

Máme tu první film...kterej Spáčilová určitě pochválí!R^

+1/−9
21.5.2014 22:46
Foto

J42a82k83u53b 26S12ú60k10e33n41í42k 1768260939

Škoda, zpočátku jsem si říkal "konečně něco jineho nez 'hořká komedie' (které už dávno nejsou hořké a vtipné už vůbec)", ale zdá se, že to dobře nedopadne - filmařsky ani lidsky.

+1/0
21.5.2014 22:28

K33a33m45i82l 52D71o38l38e53z79e61l 6872266104552

dodace na kraviny zrusit. Jedine tak se zabrani podobnym vecem, ktere budou akorat zamestnavat naprosto zbytecne uredniky

+4/0
21.5.2014 22:20

J16a15k53u16b 23T74r24o33c25h 7787200334856

Zkouknul jsem nějaké trailery a fotky a musím říct, že to vypadá naprosto příšerně. Samozřejmě se nedá čekat, že by se v českých podmínkách točily filmy jako v Hollywoodu. Na mě to na první pohled působí jako nějaký studentský film a ne film s rozpočtem přes 200 mega. Mizerná grafika, mizerná hudba.

+5/0
21.5.2014 22:01

A65l17e57x36a38n13d58r 25K69o63s30t86k46a 5149386139906

Jen tak mimochodem, dost solidní množství "filmů z Hollywoodu" bylo u nás točeno.

+1/0
22.5.2014 6:35

R37o84b59e54r27t 35P87a70c13i29n19a 7984309135421

To jo, ale za jiné peníze. Hlavně u animovaných projektů je jasně vidět, kolik na to bylo peněz. Tam prostě cena jde přímo proti kvalitě provedení. Když bude muset animátor stihnout za stejný čas 10x víc než u Hollywoodu, tak prostě nemůže dostatečně propracovat například detaily scény.

0/0
22.5.2014 7:56

A48l52e71x46a32n35d58r 23K51o39s45t51k32a 5289766699846

Hádat se nebudu. ono holt, je čechů 10 milionů, kdežto anglicky mluvících 1.7 miliardy. Což dělá "trochu" rozdíl v sledovanosti, potenciálu reklamy, od toho se odvíjí, kdo na film přidá a kolik atd.

0/0
22.5.2014 8:34

J29a33k50u35b 72T40r48o80c68h 7657350824496

Jasně, ale to bylo hlavně kvůli prostředí. Vím, že se na některých filmech podílela i pražská post produkce (efekty apod.) a jejich portfolio vypadá super. V Hollywoodu je na všechno více peněz a lidí, takže je úplně jedno, kde se točí. Třeba natočí něco v Praze, něco v Austrálii, něco v Japonsku a pak si to vezmou domů, tam přidají efekty a animace a je to pro ně "běžný". Kdežto v našich podmínkách mají filmaři omezené možnosti.

0/0
22.5.2014 9:08

J25á49n 59B87a48d92i41o91v79s65k78ý 2719184246806

Ostuda je to cele především pro státní fond. Aby se takhle veřejně v diskuzi museli producenti doprosovat o komunikaci a nabízet maximalni vstřícnost a témeř se plazit po kolenou před úředníkem. Nezlobte se vážení vseznalci z diskuzi ale co vy víte o to jak to chodí? Znám jednu slečnu co přišla na úřad a zeptala se, když udělám tohle a tohle takhle a takhle a investuji své miliony tak dostanu dotaci? Ano zněla odpověď ale nic nedostala. Zničila si život. Lide, co jdou do projektu jako je tento často investuji cely svůj majetek a životní zkušenosti své i své rodiny a jediné co vy vidíte, je 200 ale nemáte vůbec žádné informace o tom co bylo kdy komu za co zaplaceno a kde je skutečný problém. A tím se dostávám k další otresnosti. Média a autor tohoto článku. Kde bere autor tohoto článku tu drzost říct, ze film je prodražený? Co o něm ví? To je takový hrůza ta úroveň co mají dnes někteří novináři.

+1/−4
21.5.2014 21:15

K83a65r51e35l 58N33o78v95o61t16n74ý 7219336659636

A co rozebrat úroveň příběhu, scénáře, natočeného materiálu, těch žalob...těch lidí co nemají za odvedenou práci na projektu zaplaceno vzhledem k úrovni managementu, to by jste pane mohl. Dokonce jsou společnosti, které práci na projektu již nerozchodí. Nebojte se rozepsat o kvalitách projektu, který tady zastáváte. Následné srdcervoucí prohlášení v diskuzi na idnes od producentů... Žaloby ze všech zúčastněných stran, kde se bude brzy asi soudit každý s každým. Ono to má všechno bohatou historii a pokud to někdo dá dohromady celé, od počátků v ČT, vydá to na solidní příběh.

Jinak slavné dotace čehokoliv, jsou celkem obstojný business a osobně jsem se ještě nesetkal s tím, že by někdy byla nějaká dotace opravdu účelně vyplacena.

+2/0
21.5.2014 21:45

J69á33n 39B11a24d94i91o43v79s82k38ý 2929494676716

Nemohl protože o tom nevím jen se mi nezdají ti odsuzující komentáře na základě fotek trailerů a nadpis prodrazeny.

0/0
21.5.2014 22:06
Foto

F63i63l26i66p 96J13a23r10a33b 1253457530967

Pokud někdo investuje celý svůj majetek do něčeho, co vypadá TAKHLE, tak nemá všech pět pohromadě.

0/0
22.5.2014 0:19

R80a72d81e18k 35P26r95o55c41h17á10z84k90a 2313709518

Proč se proboha dotují filmy? Film si na sebe buď vydělá nebo je špatný.

+11/−8
21.5.2014 21:01

T30o39n39í37k 89K52u21t94t65m67a60n55n 6323158842

V Česku to tak nefunguje, nemáme zkrátka tolik obyvatel, co by šli do kina a zaplatili za to. Zaplatí se maximálně Troška, protože jeho filmy stojej pětku a chodí na to mračna lidí.

+6/0
21.5.2014 21:28
Foto

F52i57l12i85p 15J26a16r37a61b 1863517660657

Troškovy filmy stojej stejně, jako cokoliv jiného. Alespoň v Cinestaru.

+1/0
22.5.2014 0:18

A49l32e35x31a31n43d96r 68K63o49s11t72k16a 5659736319646

Asi myslel na natočení. Náklady krom scénáře a herců minimální. Scény obvykle v jedné vesnici a okolí do 5 km, interiér ve studiu, pokud by se chvátalo a točilo na "jednu dobrou" tak to máte natáčení na týden.. Polovina herců jsou neherci, čili makají levně atd. Srovnejte si to s třeba historickým filmem, který musí mít kostýmy, prostředí (jedno jestli hrad, nebo třeba Pražské ulice), patrně vyžaduje dodatečnou úpravu počítačem atd. Nemluvě třeba o tom, že se herec na scénu líčí čtvrt hodiny a pak totéž odličuje.. Z principu ten druhý film stojí 2-3x tolik, prostě už jen za to, že držíte tým lidí 3* tak dlouho v práci.

+2/0
22.5.2014 9:06
Foto

I78v84o 62K78u12b73e13č98k71a 2344866341546

200 milionů korun za takový blaf? Nezlobte se, ale CGI animace jsou strašné a všude je patrné, že se točilo na zeleném/modrém pozadí. Celkově kvalita béčkového televizního filmu ala Tyranosaurus: Zhouba Aztéků nebo jíná low budget kravina, která stojí zlomek toho co se tady vytuneloval.... Prostě další tunel v naší perfektní republice

+16/0
21.5.2014 20:07
Foto

J24a77k98u66b 31S92o94b34o93t46k17a 6224878187116

"Pozadí scén například není generováno v počítači, ale tvoří ho desetitisíce makrodetailů reálných věcí typu lišejníku či mechu, které jsou ručním dokreslováním přepracovány v něco úplně nového."

Cituji CSFD. Uměleckou hodnotu to asi má, ale autorům buď chybí základní kurzy ekonomie, nebo je to od počátku jen pračka na protáčení faktur. To už si každý musí vybrat sám.

+2/0
21.5.2014 22:27
Foto

M22i97c60h42a16l 96B18r65e14š85k46o57v32e31c 4581188194446

Podle těch obrázků to skutečně vypadá hrozně, minimálně naklíčování postav do toho digitálního prostředí působí jako pěst na oko.

0/0
22.5.2014 9:37

J18i35ř32í 72K49o43š79ť35á39l 4834480544655

Vyúčtování k projektu "Poslední z Aporveru" je Fondu k dispozici v prostorách naší účetní firmy. Zaslali jsme Fondu 10 písemných výzev, aby si toto vyúčtování převzali. Ani na jednu z nich jsme nedostali žádnou odpověď a přesto Fond kinematografie podává prohlášení do médií, že k tomuto vyúčtování nemá přístup. V naší produkci jsou dále k dispozici všechny smlouvy a předávací protokoly ke všem transakcím, které se pro projekt zrealizovali. Prosíme proto Fond, aby veřejně uvedl na správnou míru tvrzení, že ani Státní fond, ani znalec nemohou nahlédnout do účetnictví filmu. Taktéž prosíme o vysvětlení, proč Fond nepostupoval dle naší dohody, že nám zpracovaný posudek předloží k nahlédnutí. Podezření Fondu, že „prostředky pobídek mohly být z Programu vylákány vykázáním uznatelných nákladů, které existují jen jako účetní operace“ je natolik závažné, že publikovat bez sebemenších důkazů, vnímáme jako snahu nás. Prosíme Fond, aby stáhl tiskovou zprávu, která je založena na domněnkách a nechal vypracovat objektivní posudek. Žádáme o pozastavení iniciace finančních kontrol a policejního šetření. Vyjadřujeme nesouhlas s rozhodnutím Rady fondu nepodpořit navazující projekt „Poslední z Aporveru – režisérská verze“. Z expertního posudku pana Petra Fischera na tento projekt citujeme: Po umělecké stránce, myslím, není takříkajíc co řešit. Film má kvalitní scénář a je zajímavý i z hlediska použitého způsobu animace, který by mohl zaujmout nejen domácí publikum, ale i distributory v zahraničí. Prosíme Fond, abys s námi komunikoval přímo a ne prostřednictvím médií. Věříme, že Fond kinematografie, který má ze zákona určeno podporovat kinematografii nechce být záměrným hrobařem projektu Poslední z Aporveru, který je sice komplikovaný a zdlouhavý, ale rozhodně je ojedinělý, originální a zaslouží si být dokončen. Jiří Košťál a Tomáš Krejčí, producenti

+5/−5
21.5.2014 19:49

F65r11a85n72t73i54š27e57k 16D21o94h80n83a45l 7714129444375

200 mega je uz pryc?

+6/0
21.5.2014 20:07

R97a77d78e81k 78P49r58o26c62h79á66z33k27a 2583299328

Jsou pryč, dočista se vypařily a to je nejspíš to jediné, o co tady od začátku šlo ;-D

+3/−2
21.5.2014 21:03

J90á31n 45B84a43d64i26o60v29s21k76ý 2689584436636

To je tak lehké obvinit a urazit. Možná já to cele úplně jinak.

0/−2
21.5.2014 21:22

L37u48c20i56e 87G44r82e32g46o24r57o91v47á 4894813926

A proč už jste ho teda nedokončili?

+2/0
21.5.2014 23:34

J46a60n 60K53a50r66e59l 92N42o60v28a62k 5666724898666

no vypadalo to strasne, nedivim se ze se to porad prodrazovalo.. do haje proc tyhle filmy neumime tocit? :(

+4/0
21.5.2014 19:47

J28a26n 39H83o17r11á40k 3873170980981

zije u nas 10 milionu lidi, kdyz mas kliku, tak ti na film prijde 500 tisic. kazdej da za listek prumerne stovku, takze vydelas 50 milionu... takze dejme tomu za 20 az 30 mega si muzes dovolit natocit film a abys byl ziskovej, musis natocit nejakou kravinu typu Babovresky nebo Kamenak, aby na to ty cesky vymatla vubec prisla, protoze kdybys natocil nedejboze neco kvalitniho, tak ti na to nikdo neprijde...

+4/−2
21.5.2014 20:42

R70a85d72e78k 69P46r27o40c17h96á88z22k69a 2883269238

Jak může být kvalitní film, na který nikdo nepříijde? To je, jako kdybych vykládal, že stavím dobré a kvalitní domy, akorát že v nich lidi odmítají bydlet :-)

+4/−4
21.5.2014 21:05

T36o25n30í64k 72K33u89t72t30m60a97n85n 6443298722

Celkem jednoduše. Lidi třeba odmítat nemusejí, ale zkrátka všichni už někde bydlí.

+1/−1
21.5.2014 21:29
Foto

F46i50l67i87p 17J69a81r58a25b 1493417810687

Proč hned nikdo ? Klidně ten film může mít výborné ohlasy, přijít na něj 200 tis.lidí (což je hodně), ale stejně se sám nezaplatí, už při nějakém rozpočtu kolem 50ti mega. Cože je prd.

0/0
22.5.2014 0:42

T38o13n69í93k 89K87u14t71t86m44a35n46n 6943988572

Nemyslím. Sice jsem nic nenatočil, ale silně pochybuju, že kina promítají zadarmo a že ze zisků se neodvádí daně. Vůbec bych se nedivil, kdyby zpátky do kapsy produkci šla třetina až polovina..

0/0
21.5.2014 21:31
Foto

F18i48l40i95p 87J34a52r70a12b 1103197520547

Jakou stovku ? Lístek v multiplexu stojí 150 minimálně a drtivá většina lidí chodí na filmy tam.

500 tisíc je meganávštěvnost, kterou dají jenom ty Babovřesky a nějak se přiblíží tak 1-2 animáky a Bilbo. A možná nějakej šťastnej úlet typu Ženy v pokušení. Jinak nic.

Takže to nakonec celkem sedí. Každýmu je asi jasný, že film za 30 mega (bez dotací) nemůže bejt žádná velká hitparáda.

+1/0
22.5.2014 0:37

R65o14m24a41n 50P30o44l27á90č13e94k 1550256100585

Spíš by měli žalovat spoustu těch pseudofilmů co se točí...

+5/−1
21.5.2014 19:21

F16r42a51n21t70i33š49e76k 18D45o93h44n84a41l 7664939794445

Davat takove verejne podpory jen uzke skupine 'umelcu' je kravina. Cely system zalozeny na fakturaci a vykazech neceho na nich uvedeneho je podvod. Zpetne nedohledate nic, skoro nic. Jen cislo na fakture.

+4/0
21.5.2014 20:11

Najdete na iDNES.cz