Prostřílená auta, akční honičky po pražských ulicích a hollywoodské hvězdy, které na Instagram přidávají fotky z České republiky. Loni tu natáčelo několik zahraničních štábů snímky a seriály za miliardy korun. A zájem o české lokace stoupá. Filmaře lákají i finanční pobídky, které jim umožňují získat část nákladů zpět.
„Boom konzumace audiovizuálních obsahů začal už před covidem-19,“ říká vedoucí České filmové komise Státního fondu kinematografie Pavlína Žipková, která se stará o propagaci Česka jako atraktivní filmové destinace. „Souvisí to s rozšiřováním internetu. Před dvaceti lety jste měli jednu televizi v rodině a možnost jít do kina. Teď má v podstatě každý člověk obrazovku v mobilu,“ dodává.
Orlando Bloom hojně používá Instagram, na kterém ho sleduje 5,5 milionu fanoušků. Na síti ukazoval, co právě dělal v Česku. Jezdil tu na českém kole, jedl v českých restauracích.