Moderní svět je krutý. Časy, kdy měly "kancelářské myši" zajištěné své posty nadosmrti jsou minulostí, a dnes se nad každým úřadem či kanceláří permanentně vznáší Damoklův meč hrozby nadstavu, hrozby propouštění.
Taková fáma dorazí i do jedné blíže neurčené kanceláře, které by leckdo mohl závidět šéfa. David Brent je šéf - kamarád, šéf, který dokáže udržet dobrou náladu za všech okolností, pro něhož je prostě pohoda v kanclu alfou a omegou jeho snažení.
Seriál, který posbíral ceny na prestižním festivalu v Montreux, dva zlaté Glóby a desítky dalších trofejí, byl prodán už do osmdesáti zemí světa a stal se vůbec nejprodávanějším britským pořadem všech dob.
The Office (Kancl) se krátce po svém prvním uvedení v roce 2001 stal novým fenoménem v kategorii sitcom, i když pravidla televizních komediálních seriálů porušuje, kde může.
Obejde se bez charakteristických smíchů, je točen polodokumentárním způsobem, dialogy jsou překotné, neučesané a vedené "přes sebe" a střídají se s výpověďmi do kamery. Díky tomu výsledný tvar působí maximálně realisticky.
Postavy mají výrazný potenciál. Nervní, bodrý a za každou cenu do trapnosti "vtipný" šéf, jeho servilní podřízení, uvědomující si jeho (ne)schopnosti, působí, jako by byly natáčeny v běžných situacích a vůbec je nehráli herci.
Čtrnáctidílná série divákům přiblíží nejrůznější momenty existence kanceláře, a to od každodenního všedního chodu přes nervozitu vyvolanou zvěstmi o propouštění až po brainstormingová sezení a firemní oslavy.
Režisérovi Rickymu Gervaisovi a Stephenu Merchantovi se navíc povedlo skvěle odpozorovat předkládané situace z reálného života a nebojí se jít až na samou dřeň tématu i mezilidských vztahů.
A občas to není moc veselá podívaná, naopak - často jde spíš o krutě blízký pohled na věc. Možná právě proto působí kancl tak autenticky.
Seriál bude Česká televize nabízet na druhém programu každé úterý před půl devátou večerní. Diváci nepřijdou ani o původní zvuk - Kancl se totiž bude vysílat v původním znění s titulky.