Už bych chtěla hrát jen takovéhle trapky a barbíny, směje se Dočkalová

  8:55aktualizováno  8:55
Svou druhou Thálii získala v sobotu ještě ne třicetiletá herečka Tereza Dočkalová. Už před šesti lety si jako členka Komorní scény Aréna odnesla cenu pro činoherce do 33 let. Na sobotním předávání ji nyní získala znovu v ženské kategorii za titulní roli v Noře, kterou hraje v pražském Divadle pod Palmovkou.

Tereza Dočkalová během děkovné řeči za Cenu Thálie (24. března 2018) | foto: ČTK

Thálie 2017

Tereza Dočkalová za sebou nechala zkušené herečky Veroniku Khek Kubařovou z Dejvického divadla i Evu Salzmannovou, která hostovala v MeetFactory. Když si šla na pódium pro cenu, ozval se zdaleka největší aplaus z celého večera. „To by mě taky zajímalo. Měla jsem tam rodiče, ti prý křičeli, pak nějaké kamarády a nějaké lidi z divadla. Tak asi z toho byli šťastní. Ono to pištění tedy znělo hodně žensky,“ odpověděla na dotaz, koho měla v publiku.

Je to už vaše druhá Thálie. Která vás více překvapila?
Tohle člověka asi nepřestane překvapovat nikdy.

Byla Ibsenova Nora vaší dosud nejtěžší či největší rolí? Jak jste se na ni připravovala?
Takhle se nad tím nezamýšlím. S panem režisérem Nebeským to bylo hrozně radostné zkoušení. On produkuje neskutečné množství klidu, pohody a radosti. Je to takový něžný terorismus. Člověk si uvědomuje, že není normální dva týdny sedět a povídat si, ale s ním je to v pořádku. Dokáže člověka uklidnit.

Nora byla velká výzva, ale on to vedl tak, že to zároveň byla hrozná zábava to skládat. Celou dobu jsem mluvili o určité trapnosti vyhrocených situací jako je třeba rozchod. Zabývat se trapností mi přišlo hrozně očistné. 

Porota v odůvodnění vaší nominace napsala, že jste vytvořila “velkolepý portrét jednoho velkého sobectví”. Je náročné něco takového hrát?
To mě právě bavilo víc než cokoli jiného. Když člověk nemusí na jevišti svoje role obhajovat a může místo toho hledat své škaredější stránky a vyrovnávat se s nimi. To je přesně tento případ. Mám z toho hroznou radost, takže bych už chtěla hrát jen takovéhle trapky a barbíny.

V děkovné řeči jste řekla: „Strašně dobře se bavím, to je základ tvorby.“ Takže vás to nyní na Palmovce asi hodně baví?
Je to velmi radostné. Máme k tomu ještě malou scénu Palm OFF, což je velké odkladiště nápadů, takže jsme totálně saturovaní.

Fotogalerie

Hrajete raději na velkém jevišti, nebo právě v komorní PalmOFFce?
Ono se to tak krásně doplňuje, že to právě nejde říct. Oboje je skvělé.

Palmovka vstala po povodních před čtyřmi lety doslova z mrtvých, berete to i tak, že je to něco ocenění pro celou scénu?
Vnímám to tak. Je to narůstající pocit toho, že se tam máme dobře a děláme věci, které mají smysl. To je vždy pro tuhle práci hodně důležité, bez toho smyslu se těžko hledá síla a energie tvořit nové věci.

Jste hodně chválená i za roli, kterou nyní máte v Něco za něco. Přicházejí vám nabídky z větších scén? Jaké máte plány do budoucna?
Nemám zaječí úmysly. Zaprvé nepřišla taková nabídka a zadruhé jsem o tom moc nepřemýšlela. Jediné, co mě tak napadá, je, jestli se zvládnu tímto tempem dožít nějakého stáří. Je toho v divadle hodně a ubývá styku s realitou. Takže spíš řeším, zda je tohle dobře, než že bych měnila angažmá.


Nejčtenější

POSLEDNÍ DOJMY: Seriál Hra o trůny skončil. Jak, to už není důležité

Z finále seriálu Hra o trůny

Představa, že ve stejném okamžiku miliony lidí na celé světě zklamaně vyhrkly: „A to má být všechno?!“, je svým...

GLOSA: Leoš Mareš na koncert v O2 areně přivedl i Freddieho Mercuryho

Leoš Mareš 16. května 2019 v pražské O2 areně

Po roce je Leoš Mareš opět v O2 areně. Ve čtvrtek v Praze absolvoval první ze série tří koncertů. Měl vyprodáno a...

Eurovizi vyhrál favorizovaný Nizozemec, Lake Malawi skončili jedenáctí

Duncan Laurence z Nizozemska ve finále Eurovize 2019.

Příští ročník Eurovize se díky vítězství Duncana Laurence bude konat v Nizozemsku. Česká kapela Lake Malawi si vedla...

GLOSA: Madonna v Eurovizi? Naživo dost ostuda, ze záznamu úplný výsměch

Madonna jako host na finále Eurovize 2019 v Tel Avivu

Ještě několik dní před vysíláním sobotního finále letošní Eurovize nebylo jisté, zda americká zpěvačka Madonna v Tel...

RECENZE: Bohdalová s Hádkem se octli v Kleci. A tam jsou nejsilnější

Jiřina Bohdalová a Kryštof Hádek ve filmu Klec

K čistému thrilleru chybělo – či spíše přebývalo – jen málo. Ale za dramaturgickou nejistotu Klece, kterou Česká...

Další z rubriky

Pohádka pro dospělé nabídne ňadra na scéně. Princ se vydává za pomeranči

Záběr z inscenace opery Láska ke třem pomerančům

Stranou zájmu zdejších dramaturgů dlouhá léta zůstávala opera Láska ke třem pomerančům od Sergeje Prokofjeva. Přitom...

VIDEO: Vlítli sem z protidivadelního. Čtvrtníček reaguje na zrušení premiéry

Petr Čtvrtníček odhaluje zákulisí zrušené premiéry

Po svém vysvětluje Petr Čtvrtníček důvody zrušení chystaného představení Děvčátka, na slovíčko v Divadle Na zábradlí....

RECENZE: Pomerančový koktejl v Národním má dost barev, ale chybí hlasy

Marie Fajtová a Aleš Briscein v Prokofjevově opeře Láska ke třem pomerančům

Prokofjevova pohádková opera Láska ke třem pomerančům se po mnoha letech vrátila do Národního divadla. Díky fantazii...

České školství zaostává. Rozdíly mezi školami se prohlubují
České školství zaostává. Rozdíly mezi školami se prohlubují

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz