V úterý dopoledne bylo v hledišti pražského Divadla Ungelt nezvykle živo. Na zkoušku lednové novinky Všechny báječný věci totiž manželé Krajčovi sezvali zkušební publikum. Monodrama s Richardem Krajčem vyžaduje komunikaci s diváky a bez nich by byla zkouška poloviční. Herce a hudebníka tak nyní v režii jeho ženy čeká divadelní premiéra po více než deseti letech.
Původně se zde měl objevit v roli „řekněme sociopata“, ovšem po covidu spolu s manželkou Karin usoudili, že na tak depresivní text není vhodná doba. „Do Googlu jsme tehdy zadali ‚nejlepší světové monodrama‘ a z jakéhosi britského divadelního serveru vyjel žebříček titulů, se kterým jsme šli za zdejším uměleckým šéfem. Dle obsahu nás zaujala hra Všechny báječný věci a na prvním čtení nás pak absolutně uchvátila,“ popisuje Richard Krajčo.
Ve stejné hře ale v malém vršovickém divadle exceluje Daniel Krejčík. Viděl jste ho?
Neviděl. Dokonce jsem to ani nevěděl. Následně mi ale fanoušci psali, že hru hraje v bytovém divadle a že je báječný.
Bylo potřeba najít někoho, koho bylo možné mediálně „zbičovat“. Já mohl tehdy do éteru vypouštět jakékoli vysvětlování, všechno to bylo jedno.